Αποκαταστάθηκε η παραγωγή στα εργοστάσιά της Toyota Motor με έδρα την Ιαπωνία την Τετάρτη, μετά από βλάβη συστήματος υπολογιστή την προηγουμένη, 29 Αυγούστου, που επεξεργαζόταν παραγγελίες για εξαρτήματα οχημάτων, οδηγώντας στο κλείσιμο 14 εργοστασίων συναρμολόγησης.
Το “e-kanban”, το σύστημα που επλήγη -διαχειρίζεται τη ροή εργασιών των προμηθευτών και βασίζεται στο διαδίκτυο- βρίσκεται στον πυρήνα της λιτής παραγωγής της Toyota, ενός τρόπου μείωσης του αποθέματος και μεγιστοποίησης της απόδοσης παραγωγής τον οποίο καθιέρωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προ εικοσαετίας. Το σύστημα λιτής παραγωγής και παράδοσης εξαρτημάτων της Toyota έχει πλέον υιοθετηθεί ευρέως από ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με το Reuters, η διακοπή συνέβη κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του συστήματος. Η Toyota δεν έδωσε λεπτομέρειες για το τι πήγε στραβά, ανακοίνωσε μόνο ότι δεν προκλήθηκε από επίθεση στον κυβερνοχώρο.
Τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, η Toyota χρειάστηκε επίσης να κλείσει τα ίδια 14 εργοστάσια όταν ένας από τους προμηθευτές της, η Kojima Industries, η οποία προμηθεύει πλαστικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ενημέρωσε ότι ένας από τους διακομιστές αρχείων της είχε μολυνθεί από έναν ιό που προήλθε από άγνωστο απειλητικό μήνυμα.
Αφού επλήγη πέρυσι από τη διαταραχή των αλυσίδων εφοδιασμού και την έλλειψη ημιαγωγών, η παραγωγή της Τογιότα επιταχύνθηκε θεαματικά στην αρχή της χρονιάς. Η παγκόσμια παραγωγή της ξεπέρασε τα 5,6 εκατομμύρια οχήματα τους πρώτους έξι μήνες του 2023, αυξήθηκε κατά 10,3% σε ετήσια βάση και έσπασε το ρεκόρ εξαμήνου του ομίλου, σύμφωνα με τους αριθμούς που έδωσε στη δημοσιότητα η διοίκησή του στα τέλη Ιουλίου.
Ο όμιλος (περιλαμβάνει επίσης τις μάρκες Lexus, Daihatsu και Hino) προβλέπει να διαθέσει 11,38 εκατομμύρια οχήματα σε παγκόσμια κλίμακα το τρέχον οικονομικό έτος 2023/2024, αριθμό που θα αποτελεί ρεκόρ και θα σηματοδοτεί αύξηση 7,8% σε ετήσια βάση.
Στις 30 Αυγούστου η εταιρεία ανακοίνωσε τις πωλήσεις και την παραγωγή του Ιουλίου σημειώνοντας πως “Η παγκόσμια και η υπερπόντια παραγωγή έφθασαν σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ ως αποτέλεσμα της βελτιωμένης παραγωγικής ικανότητας σε κάθε περιοχή, που ανταποκρίθηκε στη σταθερή ζήτηση. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε προσεκτικά την κατάσταση προμήθειας εξαρτημάτων και θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να παραδώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα στους πελάτες μας το συντομότερο δυνατό”.
Πωλήσεις και παραγωγή του Ομίλου Toyota παγκοσμίως το 2023 (ποσά σε μονάδες)
ΙΟΥΛΙΟΣ 2023 | Toyota | Daihatsu | Hino | Σύνολο |
Παγκόσμιες πωλήσεις | 859.506 (7,8) | 47.566 (-25,1) | 11.273 (-6,6) | 918.345 (5,2) |
Παγκόσμια παραγωγή | 809.400 (14,6) | 96.331 (-15,2) | 12.616 (-16,2) | 918.347 (10,0) |
ΙΑΝ-ΙΟΥΛ 2023 | Toyota | Daihatsu | Hino | Σύνολο |
Παγκόσμιες πωλήσεις | 5.797.140 (5,5) | 463.175 (9,1) | 77.871 (-13,2) | 6.338.186 (5,5) |
Παγκόσμια παραγωγή | 5.703.171 (12,5) | 745.548 (-2,7) | 97.065 (-3,5) | 6.545.784 (10,2) |
Πηγή: Toyota. Τα νούμερα σε παρένθεση δείχνουν την ποσοστιαία μεταβολή σε ετήσια βάση.
Με πληροφορίες από Reuters και ΑΠΕ/ΜΠΕ
Φωτογραφία: Toyota