Απαγορεύσεις εξήγγειλαν για τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ και άλλες περιοχές: Από το 2035 η Περιφέρεια Βρυξελλών. Το ίδιο και ο Καναδάς που φέρνει συντομότερα κατά πέντε χρόνια αυτό το ορόσημο για τα οχήματα εσωτερικής καύσης.
Τα επιβατικά αυτοκίνητα βενζίνης ή πετρελαίου δεν θα είναι πλέον ευπρόσδεκτα στους δρόμους των Βρυξελλών από το 2035. Στα φορτηγά και τα λεωφορεία θα δοθεί περισσότερος χρόνος για να μηδενίσουν τις εκπομπές τους.
Η κυβέρνηση της Περιφέρειας Βρυξελλών, μια από τις ομοσπονδιακές οντότητες του Βελγίου που περιλαμβάνει την πρωτεύουσα και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή που την περιβάλλει, αποφάσισε να απαγορεύσει τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα από το 2035.
Επιβατικά αυτοκίνητα
- Τα υβριδικά ντίζελ και τα ντίζελ απαγορεύονται από το 2030
- Τα βενζίνης, τα υβριδικά βενζίνης, τα υγραερίου και CNG απαγορεύονται από το 2035
Βαν
- Τα υβριδικά ντίζελ και τα ντίζελ απαγορεύονται από το 2033
- Τα βενζίνης, τα υβριδικά βενζίνης, τα υγραερίου και CNG απαγορεύονται από το 2035
Και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν θεσπίσει παρόμοιες απαγορεύσεις στα οχήματα βενζίνης και ντίζελ: για το 2025 η Νορβηγία, το 2030 η Σουηδία και η Δανία και το 2040 η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Καναδάς προωθεί επίσης την απαγόρευση
Η καναδική κυβέρνηση αποφάσισε να επιβάλει νωρίτερα την ημερομηνία χρήσης 100% ηλεκτρικών οχημάτων στον Καναδά, από το 2040 που οριζόταν στο 2035. Από το 2035, όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και βαν που θα πωλούνται στον Καναδά πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος ευρύτερης στρατηγικής επίτευξης ουδέτερου άνθρακα, η οποία περιλαμβάνει και την αύξηση του φόρου άνθρακα. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 32% έως 40% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005.
Το 2020, περίπου 4% των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με την Καναδική Στατιστική Υπηρεσία.