Σύμφωνα με την έκθεση “TCO Scope 2024” του Arval Mobility Observatory, παρά τη μείωση των επιδοτήσεων αγοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs) παραμένουν ανταγωνιστικά στο συνολικό κόστος λειτουργίας τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) στη Γαλλία. Στην ανάλυση εξετάζεται το κόστος λειτουργίας για 48 μήνες και 100.000 χιλιόμετρα, με εστίαση σε εταιρικά και στόλους αυτοκινήτων.
Αν και οι επιδοτήσεις αγοράς και ενοικίασης έχουν μειωθεί στη Γαλλία από τον περασμένο Φεβρουάριο, τα BEVs κοστίζουν μετά από φόρους μόνο €650 περισσότερα από τα ICE, με τη μέση τιμή τους να ανέρχεται σε €37,747, σε σύγκριση με τα €37,094 για τα ICE. Η μικρή διαφορά κόστους ανά χιλιόμετρο, μόλις €0,377 για τα BEVs έναντι €0,371 για τα ICE, δείχνει τα πλεονεκτήματα λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς το κόστος απόκτησης τους είναι υψηλότερο κατά περίπου €10,000 σε σχέση με τα ICE – για την ακρίβεια η τιμή αγοράς είναι 30.899 € κατά μέσο όρο για ένα BEV, έναντι 20.242 € για ένα ICE..
Γενικά η έκθεση αναδεικνύει ότι ορισμένα μοντέλα BEVs είναι ήδη φθηνότερα από τα ICE για συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων κίνησης, όπως το Citroën ë-C3, το Renault Megane και η Mercedes EQE. Η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει την επαναφορά ενός ευνοϊκότερου φορολογικού πλαισίου για τα BEVs, προκειμένου να ενισχύσει την ελκυστικότητα τους για επαγγελματική χρήση. Πάνω σε αυτό, η έκθεση καταλήγει ότι είναι αναγκαία η παροχή κινήτρων για τα ηλεκτρικά μοντέλα, είτε μέσω επιδοτήσεων είτε μέσω βελτίωσης και επέκτασης των υποδομών φόρτισης.