Οι ολλανδοί αυτοκινητιστές προσχωρούν μαζικά στο leasing. Το φαινόμενο ξεκίνησε το 2015 και από τότε πήρε τεράστιες διαστάσεις, σύμφωνα με την εφημερίδα Trouw.

Με τις συμβάσεις private lease οι οδηγοί πληρώνουν ένα σταθερό μηνιαίο τέλος και σε αντάλλαγμα οδηγούν ένα νέο όχημα, με μια δέσμη υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στην τιμή: συντήρηση και επισκευή, ασφάλιση, απόσβεση – σχεδόν όλα, εκτός από τα καύσιμα.

Κάτω από € 200

Ο νέος τύπος leasing εισήχθη στην Ολλανδία το 2015, με μεγάλες τυμπανοκρουσίες – μια εταιρεία leasing συνεργάζεται ακόμη και με την εταιρεία λιανεμπορίου ηλεκρικών/ηλεκτρονικών MediaMarkt, για να προσφέρει λύσεις private lease.

Από τότε, το private lease έχει αποκτήσει ευρεία δημοτικότητα στην Ολλανδία, επειδή οι εταιρείες που το παρέχουν ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τις πιο ελκυστικές συμβάσεις – ακόμα και με μηνιαίες τιμές κάτω από τα € 200. Το private lease έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλές για το τμήμα μικρών αυτοκινήτων, με τα Opel Karl, Kia Picanto και Peugeot 108 ως ιδιαίτερα δημοφιλή. Αλλά το εύρος των προσφορών είναι αρκετά ευρύ ώστε να περιλαμβάνει το Tesla και άλλα ακριβά μοντέλα.

Σήμα Ποιότητας

Αλλά η δημοτικότητα του private lease δημιούργησε και ένα μειονέκτημα, όπως προειδοποιούν οι εμπειρογνώμονες: το πλήθος των προσφορών καθιστά δύσκολο να καθοριστεί ποιες είναι οι καλές και ποιες όχι. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο τομέας αυτός της αγοράς, σε συνεργασία με τις οργανώσεις καταναλωτών, δημιούργησε το Keurmerk Private Lease, ένα ανεξάρτητο σήμα ποιότητας, που προσφέρει στους καταναλωτές σαφήνεια και προστασία όσον αφορά τις ιδιωτικές προσφορές leasing στην ολλανδική αγορά.

Κάποιες παγίδες που πρέπει να εξετάζονται είναι οι εξής: Μπορεί η σύμβαση να ακυρωθεί εάν ο πελάτης χάσει τη δουλειά του; Σε ορισμένες περιπτώσεις, η απάντηση είναι όχι. Ακόμα, ποια είναι τα χιλιομετρικά όρια; Ορισμένες συμβάσεις είναι αρκετά περιοριστικές και μπορούν έτσι να αποδειχθούν αρκετά δαπανηρές.

Οικονομία διαμοιρασμού

Οι ειδικοί θεωρούν τη δημοτικότητα του private lease ως σαφή απόδειξη ότι η οικονομία διαμοιρασμού (sharing economy) εξαπλώνεται – και όχι μόνο στην Ολλανδία. Και υποδεικνύουν την Lynk, την κινεζική αδελφή της Volvo, η οποία ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητα που θα αρχίσει να κατασκευάζει στην Ευρώπη το επόμενο έτος θα προσφερθούν προς πώληση, ενοικίαση και μίσθωση. Η Polestar, η θυγατρική για τα ηλεκτροκίνητα της Volvo, προσφέρει ένα μοντέλο συνδρομής.

Λαμβάνοντας υπόψη τη δημοτικότητά του, το private lease θα μπορούσε να αποδειχθεί η συνταγή που θα μας απαλλάξει από τη συνήθεια της κατοχής οχημάτων, εισάγοντάς μας σε έναν γενναίο νέο κόσμο.

Προηγούμενο άρθροΝέα λύση fleet management στη Γαλλία
Επόμενο άρθροΤα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών βελτιώνουν την κυκλοφορία και το οδικό δίκτυο