Η Mercedes-Benz έχει πλέον αναβαθμίσει το εξωτερικό, το εσωτερικό, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό της γενιάς μοντέλων GLE και GLE Coupé που λανσαρίστηκε το 2018.
Τα ανανεωμένα μοντέλα Mercedes GLE και GLE Coupé θα είναι διαθέσιμα στις εκθέσεις αυτοκινήτων το τελευταίο τρίμηνο μηνο του 2023. Ολόκληρη η γκάμα των κινητήρων είναι πλέον εξηλεκτρισμένη. Περιλαμβάνει ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα με σύστημα 48 Volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) καθώς και plug-in υβριδικά τέταρτης γενιάς. Τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν περισσότερη ισχύ από τις προηγούμενες εκδόσεις, με μεγαλύτερη αύξηση αυτή της GLE 400 e 4MATIC με 30 kW (λεπτομέρειες για την GLE SUV: Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 1,1-0,8 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP): 25-19 g/km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 27,3-24,7 kWh/100 km)[1].
Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει περαιτέρω εξελιγμένες λειτουργίες, για παράδειγμα στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας. Το πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360°[2] υποστηρίζει τον οδηγό κατά την είσοδο και έξοδο από κάθετες και παράλληλες θέσεις στάθμευσης. Άλλο ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία «διαφανές καπό». Όταν είναι ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης off-road, η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος – διευκολύνοντας σημαντικά την οδήγηση σε απότομες κλίσεις του εδάφους. Χρήσιμα χαρακτηριστικά για τη ρυμούλκηση είναι μεταξύ άλλων η υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου, το μενού «Trailer» στην κεντρική οθόνη και ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο, που σας βοηθά να βρίσκετε καλύτερες διαδρομές όταν ταξιδεύετε με ρυμουλκούμενο.
Η ιστορία της GLE ξεκινά από την M-Class με την οποία η Mercedes-Benz καθιέρωσε την κατηγορία των premium SUV το 1997. Η παγκόσμια επιτυχία συνεχίστηκε με την GLE που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015, την οποία ακολούθησε το σημερινό το μοντέλο το 2018. Οι GLE και GLE Coupé παράγονται στο εργοστάσιο της Τασκαλούζα στις ΗΠΑ.
Εξοπλισμός: σχεδιασμένος για οδήγηση εκτός δρόμου και ρυμούλκηση
Οι περισσότεροι οδηγοί κινούνται με την GLE κυρίως σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή σε εύκολα έως μέτρια εκτός δρόμου εδάφη. Συνεπώς, η Mercedes-Benz έχει αναδιαμορφώσει το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road, ώστε να μπορεί να το προσφέρει σε πολύ χαμηλότερη τιμή για τα μοντέλα GLE με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται το προστατευτικό αντισφήνωσης και, σε συνδυασμό με την αερανάρτηση AIRMATIC (προαιρετικός εξοπλισμός), η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά.
Το «πρόγραμμα Off-Road» στην τρέχουσα γενιά MBUX προσφέρει μια ιδιαίτερη οπτική εμπειρία προβάλλοντας ειδικές πληροφορίες όπως κλίση εδάφους, γωνία κύλισης, πυξίδα και γωνία διεύθυνσης. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό Πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360°, προσφέρει επίσης τη λειτουργία «διαφανές καπό». Όταν είναι ενεργό το πρόγραμμα Off-Road, η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών τροχών και της γωνίας τους. Η προβολή συντίθεται από τις εικόνες που καταγράφει η κάμερα 360°. Το «διαφανές καπό» είναι εξαιρετικά χρήσιμο αφού επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει πολύ έγκαιρα πιθανά εμπόδια, όπως μεγάλες πέτρες ή βαθιές λακκούβες, στην πορεία του. Η λειτουργία αυτή προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα όταν οδηγείτε πάνω από ράμπες ή βουνοκορφές.
Η GLE «τραβάει» ακόμα περισσότερο: η τετρακίνηση και η ειδικά σχεδιασμένη σχέση μετάδοσης επιτρέπουν υψηλό φορτίο ρυμούλκησης έως 3,5 τόνους[3] και φορτίο στο σημείο σύνδεσης έως 140 κιλά. Ο πλήρως ηλεκτρικός σύνδεσμος ρυμουλκούμενου είναι ιδιαίτερα πρακτικός, αφού με το πάτημα ενός κουμπιού στο πίσω καπό ή ενός εικονιδίου στην κεντρική οθόνη, η σφαιρική κεφαλή κοτσαδόρου μαζί με την πρίζα για το ρυμουλκούμενο εκτείνονται από το κάτω μέρους του αυτοκινήτου και στερεώνονται αυτόματα στη θέση λειτουργίας. Μετά τη χρήση, επιστρέφει εξίσου απλά στη θέση του πίσω από τον προφυλακτήρα. Για όσους δεν χρησιμοποιούν τον σύνδεσμο για ρυμουλκούμενο, αλλά για να μεταφέρουν ποδήλατα για παράδειγμα, προσφέρεται ένα ειδικό χαρακτηριστικό: ο σύνδεσμος του ρυμουλκούμενου διαθέτει δύο επιπλέον πείρους στη σφαιρική κεφαλή, ώστε να στερεώνεται με ασφάλεια η σχάρα ποδηλάτων. Η φέρουσα ικανότητα φορτίου είναι 100 κιλά, ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε και ηλεκτρικά ποδήλατα.
Μία νέα λειτουργία στις GLE και GLE Coupé είναι ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο για το σύστημα πλοήγησης: στην κεντρική οθόνη, οι επιβάτες μπορούν να προγραμματίζουν διαδρομές κατάλληλες για οδήγηση με ρυμουλκούμενο, το οποίο έχει προκαθοριστεί, χωρίς μεγάλες παρακάμψεις ή καθυστερήσεις. Κατά τον προγραμματισμό λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, τα επιτρεπόμενα πλάτη και ύψη διέλευσης κατά το μήκος της διαδρομής. Το ρυμουλκούμενο προσδιορίζεται μέσω του μενού ρυμουλκούμενου «Trailer» στο MBUX, το οποίο εμφανίζεται αυτόματα μόλις το ρυμουλκούμενο συνδεθεί ηλεκτρικά στο όχημα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε σχάρα ποδηλάτων και δύο μεγέθη ρυμουλκούμενου. Επίσης, μπορούν να ρυθμίζουν την ταχύτητα – στη Γερμανία, για παράδειγμα, σε 80 ή 100 km/h. Ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο συνυπολογίζει όλες αυτές τις πληροφορίες. Ιδιαίτερα εξυπηρετικό είναι το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, το οποίο εμφανίζει μόνο τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας για τον συνδυασμό αυτοκινήτου/ρυμουλκούμενου. Εάν είναι ενεργοποιημένα τα συστήματα DISTRONIC και υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας, το όχημα επιταχύνει μόνο μέχρι το σχετικό επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας.
Η διευρυμένη υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου λειτουργεί πλέον βάσει κάμερας και, επομένως, ενδείκνυται και για ρυμουλκούμενα με δική τους διάταξη σταθεροποίησης. Επιπλέον, το σύστημα υποβοήθησης κάνει τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο ακόμα πιο εύκολους, πιο άνετους και πιο ασφαλείς. Το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τη γωνία διεύθυνσης του οχήματος ρυμούλκησης με ταχύτητα έως 5 km/h και ανοδική κλίση έως 15 τοις εκατό. Επίσης, είναι ενσωματωμένο στο MBUX και μπορεί να προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσω της οθόνης αφής. Εκτός από τη σταθεροποίηση κατά την οπισθοπορεία, το σύστημα μπορεί επίσης να προσφέρει καθοδήγηση σε ελεύθερα επιλεγόμενες στροφές έως 90 μοιρών. Το σύστημα διεύθυνσης του οχήματος ρυμούλκησης λειτουργεί αυτόματα, ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη γωνία, επιτρέποντας έτσι την ακριβή και ασφαλή διεύθυνση του ρυμουλκούμενου. Ο οδηγός μπορεί, επίσης, να επιλέξει την αντίστοιχη λειτουργία μόλις το ρυμουλκούμενο έχει φτάσει στην επιθυμητή θέση και είναι έτοιμο για οπισθοπορεία σε ευθεία γραμμή. Ολόκληρη η διαδικασία ελιγμών μπορεί να παρακολουθείται από διαφορετικές οπτικές γωνίες της κάμερας στην κεντρική οθόνη, ενώ δυναμικές γραμμές καθοδήγησης δείχνουν την πορεία προς τα εμπρός και το πλάτος του οχήματος. Το σύστημα χρειάζεται μία σύντομη εκπαίδευση. Δεν απαιτούνται όμως σημάνσεις στο ρυμουλκούμενο για την οπτική μέτρηση του μήκους της ράβδου έλξης.
Η υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου αποτελεί προαιρετικό εξοπλισμό και μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί μέσω ασύρματης ενημέρωσης «over the air» (OTA) μετά την αγορά της GLE.
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμη καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς. Έχοντας ενσωματωθεί στο MBUX, ο χειρισμός τους είναι πιο διαισθητικός και άμεσος. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης παραμένει πλέον ενεργοποιημένο στη λειτουργία ρυμούλκησης. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα αυτόματα, ακόμη και όταν αλλάζει κατεύθυνση.
Εξωτερική σχεδίαση: εμβληματικά φώτα πορείας ημέρας
Ορισμένες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση δίνουν στις GLE SUV και GLE Coupé μια σαφώς πιο σύγχρονη εμφάνιση. Ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας τονίζει εμφατικά την παρουσία του μοντέλου. Δύο οριζόντιες γρίλιες με διακοσμητικά ένθετα χρωμίου διατρέχουν τη μάσκα ψυγείου της GLE. Το πλέγμα των εξωτερικών αεραγωγών έχει αποκτήσει ένα οριζόντιο πτερύγιο χρωμίου.
Η λάμψη των προβολέων είναι πολύ χαρακτηριστική στη Mercedes-Benz. Με τα LED High Performance, δύο φωτεινά σημεία συμπληρώνουν τα εμβληματικά φώτα πορείας ημέρας, ενώ με το προαιρετικό MULTIBEAM LED υπάρχουν τέσσερα φωτεινά σημεία. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης επιμεληθεί το εσωτερικό των πίσω φώτων: στην GLE, ο φωτισμός διαμορφώνεται από δύο οριζόντια μπλοκ, ενώ στην GLE Coupé από δύο λωρίδες.
Η AMG Line αποτελεί πλέον βασικό εξοπλισμό για το εξωτερικό της GLE Coupé. Τα στοιχεία αυτής της γραμμής περιλαμβάνουν τη μάσκα ψυγείου diamond με μοτίβο αστεριών της Mercedes-Benz, την μπροστινή ποδιά AMG με διακοσμητικό στοιχείο χρωμίου, τα πλαϊνά μαρσπιέ AMG και την επένδυση των θόλων τροχών στο χρώμα του οχήματος, καθώς και την πίσω ποδιά AMG με ένθεμα που παραπέμπει οπτικά σε διαχύτη.
Δύο νέες προσθήκες στην παλέτα χρωμάτων και των δύο μοντέλων είναι το sodalite blue metallic και το MANUFAKTUR alpine grey solid. Δύο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου 19 και 20 ιντσών συμπληρώνουν τη διαθέσιμη γκάμα για την GLE. Και οι δύο διαθέτουν πολύ στιλπνό φινίρισμα και σχεδίαση πέντε διπλών ακτίνων. Η AMG Line εξωτερικού διαθέτει επίσης μία νέα ζάντα 21 ιντσών. Προαιρετικά, διατίθεται ο φωτισμός περιβάλλοντος με κινούμενη προβολή του μοτίβου Mercedes-Benz.
Εσωτερικό: με ευγενή στοιχεία από τις Mercedes-Maybach GLS και Mercedes S-Class
Στις GLE και GLE Coupé τοποθετείται το τιμόνι τελευταίας γενιάς με επιφάνειες αισθητήρων στις οριζόντιες ακτίνες. Με αυτά τα χειριστήρια αφής δεξιά και αριστερά, ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται την οθόνη οδηγού και την κεντρική οθόνη από το τιμόνι.
Ένα ιδιαίτερα ελκυστικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό είναι οι κεντρικοί και πλευρικοί αεραγωγοί σε εμφάνιση χρωμίου. Προηγουμένως τα περιγράμματα ήταν μαύρα, αλλά τώρα οι γρίλιες τους είναι από πραγματικό γαλβανισμένο μέταλλο όπως στη Mercedes-Maybach GLS. Για τα χρώματα εσωτερικού έχουν προστεθεί οι συνδυασμοί catalana beige/μαύρο (GLE SUV) και bahia brown/μαύρο (GLE SUV και GLE Coupé). Οι επενδύσεις σε μαύρο/κλασικό κόκκινο, που διατίθενται αποκλειστικά για την έκδοση coupé σε συνδυασμό με τη σειρά AMG, είναι έντονα σπορτίφ.
Η γκάμα των στοιχείων διάκοσμου εξακολουθεί να είναι πλούσια και να εκτείνεται από κλασική μέχρι προοδευτική. Γνωστός από τη Mercedes-Maybach GLS, ο διάκοσμος σε μαύρη λάκα «piano flowing lines MANUFAKTUR» είναι πλέον διαθέσιμος για τις GLE SUV και GLE Coupé. Εάν επιλεγούν μαύρες επενδύσεις, τα καθίσματα διατίθενται σε δέρμα νάπα. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός προσφέρει τα ίδια χρώματα και τους ίδιους χρωματικούς συνδυασμούς με την S-Class. Δύο θύρες USB (προαιρετικός εξοπλισμός) που παρέχουν ισχύ 100 W είναι διαθέσιμες στο πίσω υποβραχιόνιο για πρακτική φόρτιση.
Το κορυφαίο ηχοσύστημα surround Burmester® προσφέρει πλέον δυνατότητα προσωπικής ρύθμισης ήχου, καθώς και τη συναρπαστική εμπειρία ήχου Dolby Atmos. Με την υπηρεσία «Online Music[4],
η Mercedes-Benz έχει συμπεριλάβει πολλούς παρόχους streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Μερικά ακόμη χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος surround Burmester® είναι 13 ηχεία, 13 ξεχωριστά κανάλια ενισχυτή και απόδοση ισχύος 590 watt.
Άλλο ένα νέο στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού είναι το σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL, το οποίο παρακολουθεί την ποιότητα του αέρα χρησιμοποιώντας αισθητήρες ποιότητας αέρα και λεπτών σωματιδίων. Ένα φίλτρο δύο σταδίων μειώνει τα λεπτά σωματίδια σκόνης και μεγάλο ποσοστό άλλων ρύπων. Ανάλογα με την τιμή μέτρησης, το όχημα επιλέγει έξυπνα μεταξύ της λειτουργίας καθαρού αέρα και της λειτουργίας ανακύκλωσης αέρα.
MBUX τελευταίας γενιάς: διαισθητικός χειρισμός και δυνατότητα μάθησης
Με τη δεύτερη γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), η GLE και η GLE Coupé είναι πλέον απολύτως ενημερωμένες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου: πολυάριθμες λειτουργίες οχήματος και ανέσεων μπορούν να ελέγχονται από τις οθόνες LCD όπου προβάλλονται με υψηλή ανάλυση. Το μέγεθος της οθόνης οδηγού και της κεντρικής οθόνης έχει διατηρηθεί στις 12,3 ίντσες. Η κεντρική οθόνη λειτουργεί πολύ βολικά ως οθόνη αφής για τον χειρισμό της. Τα Apple Car Play και Android Auto διατίθενται πλέον και με ασύρματη σύνδεση.
Η οθόνη οδηγού και η κεντρική οθόνη μέσων προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία για τις αισθήσεις, προβάλλοντας τις πληροφορίες με δομημένο και σαφή τρόπο. Η εμφάνιση μπορεί να εξατομικευτεί με συνολικά τρία στυλ (κλασικό, σπορ, διακριτικό) και τέσσερις τρόπους λειτουργίας (πλοήγηση, βοήθεια, service, off-road).
Hey Mercedes: η όλο και εξυπνότερη φωνητική υποβοήθηση
Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιούν ορισμένες άλλες λειτουργίες ακόμη και χωρίς να πουν «Hey Mercedes», όπως η πραγματοποίηση τηλεφωνικής κλήσης, για παράδειγμα. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος μόλις ακούσει την εντολή «Help» (Βοήθεια) και παρέχει υποστήριξη για τη σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth ή την εύρεση του φαρμακείου στο αυτοκίνητο. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» αναγνωρίζει επίσης τη θέση των επιβατών. Επιπλέον, άλλες λειτουργίες του οχήματος, όπως ο εσωτερικός φωτισμός ή τα ρολά σκίασης, μπορούν πλέον να ελέγχονται με φωνητικές εντολές.
Smart Home: άνετος χειρισμός εξ αποστάσεως
Με τη λειτουργία MBUX Smart Home[5] η GLE SUV και η GLE Coupé γίνεται ένα κινητό κέντρο ελέγχου για το σπίτι. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Smart Home αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας του σπιτιού, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του φωτισμού, των παραθύρων και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.
«Hey Mercedes, είναι κανείς στο σπίτι μου τώρα;» «Έκανα έναν έλεγχο. Η τελευταία κίνηση που ανιχνεύθηκε ήταν στην κουζίνα πριν από μία ώρα.» Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν με το Smart Home μέσω της φωνητικής υποβοήθησης MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η λειτουργία MBUX Smart Home υποστηρίζει πολλές συσκευές μεγάλων παρόχων Smart Home. Μπορείτε να δίνετε εντολές σε λάμπες, πρίζες, θερμοστάτες, παντζούρια και κουρτίνες, ανιχνευτές κίνησης και επαφές θυρών ή παραθύρων, καθώς και σε αισθητήρες θερμοκρασίας. Με αυτόν τον τρόπο, η ενσωμάτωση της λειτουργίας Smart Home στο MBUX συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι.
Ασύρματες ενημερώσεις: πάντα ενημερωμένο λογισμικό
Μόλις μια νέα ενημέρωση λογισμικού είναι διαθέσιμη για την GLE ή την GLE Coupé από τη Mercedes-Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο παρασκήνιο. Έπειτα, ο χρήστης πρέπει να συμφωνήσει ρητά για την ενεργοποίησή της ενημέρωσης. Επίσης, μπορούν να λαμβάνονται νέες λειτουργίες σε οχήματα που έχουν ήδη πωληθεί μέσω ασύρματων ενημερώσεων. Για τη μεταφορά των δεδομένων, η Mercedes-Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας και στη μονάδα επικοινωνίας που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο λόγω των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας.
Οι πελάτες μπορούν επίσης να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη προσθέτοντας νέες λειτουργίες από το Mercedes me Store, όπως οι υπηρεσίες streaming μουσικής ή το In-Car Office. Επίσης, είναι εφικτή η ανανέωση ή νέα προσθήκη συνδρομητικών υπηρεσιών online μέσω του Mercedes me Store.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: συστηματικός εξηλεκτρισμός
Χάρη στα ήπια υβριδικά οχήματα με τεχνολογία 48 Volt και την ενσωματωμένη μίζα-δυναμό, καθώς και τα plug-in υβριδικά οχήματα, οι GLE SUV και GLE Coupé έχουν εξηλεκτριστεί πλήρως. Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν αναβαθμιστεί στην τελευταία, τέταρτη γενιά.
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαθέτουν σύγχρονο κινητήρα 100 kW και αποδίδουν ισχύ συστήματος έως 280 kW, καθώς και ροπή συστήματος έως 750 Nm. Με ελαφρώς αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία έως 109 χιλιόμετρα[6] κατά WLTP, οι περισσότερες καθημερινές διαδρομές μπορούν να καλύπτονται αμιγώς ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης παρέχει τη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Στις διαδρομές εντός αστικών περιοχών, για παράδειγμα, η GLE δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση. Χάρη στο πρόγραμμα οδήγησης Off-Road, τα plug-in υβριδικά μοντέλα μπορούν πλέον να κινούνται ηλεκτρικά και εκτός δρόμου.
Για τη φόρτιση στο οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος ή στο τριφασικό wallbox περιλαμβάνεται ένας φορτιστής 11 kW ως βασικός εξοπλισμός, ενώ, προαιρετικά, προσφέρεται ένας ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος 60 kW.
Τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν περισσότερη ισχύ από τις προηγούμενες εκδόσεις, με μεγαλύτερη αύξηση αυτή της GLE 400 e 4MATIC με 30 kW (λεπτομέρειες για την GLE: Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 1,1-1,0 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP): 25-23 g/km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 27,3-26,2 kWh/100 km)[7].
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά συνοπτικά:
Η γκάμα μοντέλων[8] στην Ευρώπη (ήπια υβριδικά):
GLE 450
4MATIC[9] |
GLE 300 d 4MATIC | GLE 450 d 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 2999 | 1993 | 2989 |
Ισχύς | kW/hp | 280/381 | 198/269 | 270/367 |
σε | σ.α.λ. | 5800-6100 | 4200 | 4000 |
Πρόσθ. ισχύς (ενίσχυση) | kW/hp | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 500 | 550 | 750 |
σε | σ.α.λ. | 1800-5000 | 1800-2200 | 1350-2800 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (ενίσχυση) | Nm | 200 | 200 | 200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, WLTP[10] |
l/100 km |
10,8-9,5 |
7,7-6,8
(7,5-6,7) |
8,6-7,6
(8,4-7,5) |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP11 |
g/km |
244-216 |
203-179
(197-177) |
226-199
(220-197) |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | δευτ. | 5,6 | 6,9 | 5,6 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 250 | 230 (226)) | 250 |
Η γκάμα μοντέλων9 στην Ευρώπη (μοντέλα plug-in hybrid):
GLE 400 e 4MATIC | GLE 350 de 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 1999 | 1993 |
Ονομαστική ισχύς, κινητήρα εσωτερικής καύσης | kW/hp | 185/252 | 145/197 |
Ονομαστική ροπή στρέψης, κινητήρα εσωτερικής καύσης | σ.α.λ. | 400 | 440 |
Ονομαστική ισχύς, ηλεκτροκινητήρα | kW | 100 | 100 |
Ονομαστική ροπή, ηλεκτροκινητήρα | Nm | 440 | 440 |
Ισχύς συστήματος | kW | 280 | 245 |
Ροπή συστήματος | Nm | 600 | 750 |
Χωρητικότητα μπαταρίας υψηλής τάσης | kWh | 31,2 | 31,2 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 210 | 210 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | δευτ. | 6,1 | 6,9 |
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP)[11]
|
l/100 km |
1,1-1,0
(1,0-0,8)
|
0,9-0,6
(0,8-0,6)
|
Κατανάλωση ρεύματος σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP)12 |
kWh/100 km |
27,3-24,7
(26,2-24,2) |
23,7-24,2
(26,6-23,4) |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP)12 |
g/km |
25-19
(23-18) |
23-16
(20-15) |
Ηλεκτρική αυτονομία (EAER, WLTP)12 |
km |
92-105
(98-107) |
89-105
(94-109) |
Μια ιστορία επιτυχίας: το εργοστάσιο της Τασκαλούζα
Όταν ιδρύθηκε το εργοστάσιο το 1995, ήταν το πρώτο μεγάλο εργοστάσιο της Mercedes-Benz εκτός Γερμανίας. Περίπου τα δύο τρίτα της ετήσιας παραγωγής εξάγονται – καθιστώντας τη Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Από το 1997, έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Τασκαλούζα περίπου τέσσερα εκατομμύρια οχήματα. Μόνο το 2021, κατασκευάστηκαν περίπου 260.000 μοντέλα SUV.
Το εργοστάσιο της Τασκαλούζα χρησιμοποιεί σύγχρονες ψηφιακές, βιώσιμες, αποτελεσματικές και ευέλικτες μεθόδους παραγωγής, ακολουθώντας το σχέδιο του Εργοστασίου 56 στο Ζίντελφινγκεν, το οποίο συμβολίζει το μέλλον της παραγωγής αυτοκινήτων στη Mercedes-Benz. Η Mercedes-Benz επένδυσε πρώιμα στην ευέλικτη παραγωγή και έχει επίσης εφαρμόσει το σύγχρονο ψηφιακό οικοσύστημα παραγωγής MO360. Αυτό επιτρέπει στη Mercedes-Benz να παράγει ταυτόχρονα στο εργοστάσιο της στην Τασκαλούζα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα σε μεγάλες ποσότητες.
[1] Οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι «τιμές WLTP CO₂», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές. Η κατανάλωση ρεύματος καθορίστηκε με βάση την Οδηγία 2017/1151/ΕΕ. Παρουσίαση στην αγορά τον Οκτώβριο του 2023
[2] Διατίθεται στην Ευρώπη
Οι τιμές παρέχονται σύμφωνα με τον γερμανικό κανονισμό «PKW-EnVKV» και ισχύουν μόνο στη γερμανική αγορά. Περισσότερες πληροφορίες για τις επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO₂ νέων επιβατικών αυτοκινήτων είναι διαθέσιμες στον «Οδηγό κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO₂ νέων επιβατικών αυτοκινήτων» [Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO₂-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen], ο οποίος είναι διαθέσιμος δωρεάν σε όλα τα σημεία πώλησης και από το Deutsche Automobil Treuhand GmbH στη διεύθυνση www.dat.de.
[3] Σε συνδυασμό με ανάρτηση AIRMATIC ή E-ACTIVE BODY CONTROL (ισχύει στην Ευρώπη)
[4] Για τη χρήση της υπηρεσίας Online Music, οι πελάτες θα πρέπει να συνάψουν ξεχωριστή σύμβαση με επιλεγμένο πάροχο streaming. Επίσης απαιτείται ένα πακέτο δεδομένων.
[5] Το Smart Home είναι μια λειτουργία της υπηρεσίας «φωνητική υποβοήθηση MBUX» του Mercedes me connect.
[6] GLE 350 de 4MATIC Coupé (κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 0,8-0,6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP): 20-15 g/km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP): 26,6-23,4 kWh/100 km). Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και η αυτονομία (WLTP low) καθορίστηκαν με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1151, τα στοιχεία αναφέρονται στο WLTP low.
[7] Οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι «τιμές WLTP CO2», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές. Η κατανάλωση ρεύματος καθορίστηκε με βάση την Οδηγία 2017/1151/ΕΕ. Παρουσίαση στην αγορά τον Οκτώβριο του 2023
[8] Εφόσον διαφέρουν, τα στοιχεία για την GLE Coupé παρουσιάζονται σε παρενθέσεις
[9] Διατίθενται μόνο ως GLE
[10] Τα αναφερόμενα στοιχεία είναι οι «τιμές WLTP CO2» όπως μετρήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές.
[11] Τα αναφερόμενα στοιχεία είναι οι «τιμές WLTP CO2» όπως μετρήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν με βάση αυτές τις τιμές. Η κατανάλωση ρεύματος και η αυτονομία καθορίστηκαν με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) Αρ. 2017/1151.