Ανακοινώθηκε επίσημα η συγχώνευση Groupe PSA και FCA. Η νέα οντότητα θα έχει την ηγεσία, τους πόρους και την κλίμακα για να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μιας νέας εποχής βιώσιμης κινητικότητας.

Η συγχώνευση PSA – FCA με λίγα λόγια:

  • Συνδυάζει τις εκτεταμένες και αναπτυσσόμενες δυνατότητες των δύο εταιρειών για την αντιμετώπιση της πρόκλησης της διαμόρφωσης της νέας εποχής βιώσιμης κινητικότητας
  • Η νέα εταιρεία θα είναι ο 4ος μεγαλύτερος παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε όγκο (πίσω από την VW Group, την Toyota και τη Renault-Nissan, αλλά μπροστά από τη Ford) και ο τρίτος μεγαλύτερος σε έσοδα με ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων μονάδων και συνδυασμένα έσοδα ύψους περίπου 170 δισ. ευρώ
  • Δημιουργείται μια διαφοροποιημένη επιχείρηση με τα υψηλότερα περιθώρια στις βασικές αγορές της Ευρώπης, τη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική και την ευκαιρία να αναδιαμορφώσει τη στρατηγική σε άλλες περιοχές
  • Η συγχώνευση θα αποδώσει κατ’ εκτίμηση εξοικονόμηση κόστους ετησίως, λόγω συνεργειών, ύψους περίπου 3,7 δισ. ευρώ χωρίς κλείσιμο εργοστασίων – οι συνέργειες αναμένεται να έχουν θετικές ταμειακές ροές από το πρώτο έτος
  • Ο ισχυρός ενοποιημένος ισολογισμός και το υψηλό επίπεδο ρευστότητας παρέχουν οικονομική ευελιξία με αναμενόμενη πιστοληπτική αξιολόγηση επενδυτικού βαθμού
  • Η νέα επιχείρηση θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των επενδύσεων σε μεγαλύτερη κλίμακα για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων κινητικότητας και τεχνολογιών αιχμής σε οχήματα νέας τεχνολογίας, αυτόνομης οδήγησης και συνδεσιμότητας
  • Ευρύ χαρτοφυλάκιο γνωστών θρυλικών μαρκών που προσφέρουν υψηλής ποιότητας προϊόντα στην κατηγορία τους, καλύπτοντας βασικά τμήματα της αγοράς οχημάτων και προσφέροντας μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες
  • Εξαιρετική σχέση συνεργασίας μεταξύ των δύο ομάδων διοίκησης, οι οποίες έχουν να επιδείξουν επιτυχίες κατά το παρελθόν σε turnarounds, δημιουργία αξίας και συγχωνεύσεις
  • Ισχυρή δομή διακυβέρνησης θα στηρίξει τις επιδόσεις της νέας εταιρείας με τον John Elkann ως Πρόεδρο του Ομίλου και τον Carlos Tavares ως CEO του Ομίλου και με πλειοψηφία ανεξάρτητων διευθυντών. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα αριθμεί 11 άτομα, πέντε από κάθε εταιρεία (συμπεριλαμβανομένων των εκπροσώπων των εργαζομένων).
  • Ισχυρή στήριξη των παλαιών μετόχων (EXOR N.V., Peugeot Family Group, Bpifrance [3]) που θα εκπροσωπούνται στο Διοικητικό Συμβούλιο

Η συμφωνία, η οποία θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα χρόνο για να ολοκληρωθεί, θα προσδώσει και στις δύο εταιρείες κάτι που δεν διαθέτουν: παρουσία της PSA στις ΗΠΑ και πρόσβαση στην FCA σε τεχνολογία χαμηλών εκπομπών. Η νέα εταιρεία δεν έχει ακόμα όνομα.

Ο Carlos Tavares, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Groupe PSA, δήλωσε: “Η συγχώνευσή μας είναι μια τεράστια ευκαιρία να καταλάβουμε ισχυρότερη θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς επιδιώκουμε τον έλεγχο της μετάβασης σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης κινητικότητας και να παρέχουμε στους πελάτες μας προϊόντα, τεχνολογία και υπηρεσίες παγκοσμίου επιπέδου. Έχω την πεποίθηση ότι με το τεράστιο ταλέντο και τη συνεργατική νοοτροπία τους, οι ομάδες μας θα επιτύχουν να μέγιστη απόδοση με σθένος και ενθουσιασμό”.

Ο Mike Manley, Chief Executive Officer της FCA, πρόσθεσε: “Πρόκειται για την ένωση δύο εταιρειών με εκπληκτικές μάρκες, εξειδικευμένο και αφοσιωμένο ανθρώπινο δυναμικό. Και οι δύο έχουμε αντιμετωπίσει δύσκολες συνθήκες και τις ξεπεράσαμε ως ευέλικτοι, έξυπνοι και εξαιρετικά ανταγωνιστικοί. Οι άνθρωποί μας μοιράζονται ένα κοινό χαρακτηριστικό – βλέπουν τις προκλήσεις ως ευκαιρίες για μια πορεία που θα μας κάνει καλύτερους σε αυτό που κάνουμε”.

Ας σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες πώλησαν από κοινού περίπου 8,7 εκατομμύρια οχήματα το 2019, εκ των οποίων τα 3,2 περίπου στην ΕΕ και την ΕΖΕΣ – αρκετά κάτω από την παραγωγική τους ικανότητα των 14 εκατομμυρίων μονάδων. Το ανθρώπινο δυναμικό των δύο εταιρειών παγκοσμίως ανέρχεται σε 400.000 άτομα.

Προηγούμενο άρθροΤα ΔΣ των FCA και Groupe PSA ενέκριναν τη συγχώνευση
Επόμενο άρθροΤο Ρότερνταμ καταργεί την απαγόρευση ντίζελ