
Με πτώση 7,3% σε ετήσια βάση (YoY) τον Ιούνιο, -που ξεπέρασε σημαντικά τις αρχικές προβλέψεις των αναλυτών-, επιβεβαιώνεται το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 (Α’ εξάμηνο 2025), οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) στο Α’ εξάμηνο του 2025 ανήλθε στο 15,6%, παραμένοντας ακόμη μακριά από τα επίπεδα που απαιτούνται για την επιτυχία της ενεργειακής μετάβασης. Τα υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους, διατηρώντας τη θέση τους ως ο δημοφιλέστερος τύπος κίνησης για τους αγοραστές.
Έως και τον Ιούνιο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάλυψαν το 15,6% της αγοράς στην ΕΕ, αυξημένο από το 12,5% του Α’ εξαμήνου του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας το 34,8% του μεριδίου αγοράς, καθιστώντας τα την πρώτη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Αντιθέτως, το συνολικό μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Εξηλεκτρισμένα: Κατά το Α’ εξάμηνο του 2025, οι νέες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 869.271 μονάδες, με μερίδιο 15,6% στην αγορά της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιστοιχούν σε πάνω από το 60% των ταξινομήσεων BEV, παρουσίασαν αύξηση: Γερμανία (+35,1%), Βέλγιο (+19,5%) και Κάτω Χώρες (+6,1%). Σε αντίθεση, η Γαλλία σημείωσε πτώση -6,4%.
Τα στοιχεία του Α’ εξαμήνου 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 1.942.762 μονάδες, με σημαντική άνοδο στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Τα υβριδικά καλύπτουν πλέον το 34,8% του συνόλου της αγοράς στην ΕΕ.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο Α’ εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 469.410 μονάδες, χάρη σε αυξήσεις στις κύριες αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%), η Ισπανία (+82,5%) και η Ιταλία (+56,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά καλύπτουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 6,9% τον Ιούνιο του 2024.
Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Ιούνιο 2025 έδειξε αύξηση μόλις 7,8% για τα αμιγώς ηλεκτρικά και 6,1% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in υβριδικά σημείωσαν τέταρτο διαδοχικό μήνα ισχυρής ανάπτυξης με άνοδο 41,6%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα: Έως το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν πτώση. Η Γαλλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση (-33,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%).
Με 1.585.357 νέα οχήματα να έχουν ταξινομηθεί, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων μειώθηκε στο 28,4%, από 35,4%. Αντίστοιχα, η αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκε κατά 28,1%, οδηγώντας το μερίδιο αγοράς του diesel στο 9,4% έως τον Ιούνιο 2025. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή για τον Ιούνιο 2025 έδειξε πτώση 25,4% για τα βενζινοκίνητα και 34,1% για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.