
Τα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη της μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές, διευρύνοντας την πρόσβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Σε ένα νέο έγγραφο, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προτείνει επτά συστάσεις προς τα κράτη μέλη της ΕΕ που αναπτύσσουν προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης. Μειώνοντας το αρχικό κόστος χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, η κοινωνική μίσθωση συμβάλλει στην επιτάχυνση της μετάβασης στις μεταφορές μηδενικών εκπομπών, αυξάνοντας την υιοθέτηση αυτής της βασικής τεχνολογίας, ενώ παράλληλα προωθεί την κοινωνική ένταξη και ισότητα.
Ιδιαίτερα, βελτιώνει την πρόσβαση στα ηλεκτρικά οχήματα για ευάλωτα άτομα και μικρές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν οικονομικά εμπόδια. Για να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η μακροχρόνια βιωσιμότητα αυτών των προγραμμάτων, η ACEA έχει αναπτύξει ένα σύνολο στοχευμένων συστάσεων προς τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς χάραξης πολιτικής.
Αυτές περιλαμβάνουν την προτεραιότητα στήριξης για ευάλωτους χρήστες, νοικοκυριά και πολύ μικρές επιχειρήσεις, την εξασφάλιση προσιτότητας μέσω προσαρμοσμένης μηνιαίας υποστήριξης αντί για ανώτατα όρια τιμών, καθώς και την ένταξη μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στα πλαίσια μίσθωσης. Καθοριστικό στοιχείο είναι ότι η κοινωνική μίσθωση θα πρέπει να υποστηρίζεται από βιώσιμους μηχανισμούς χρηματοδότησης, τόσο εντός όσο και πέρα από το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα της ΕΕ.
Η εύκολη και δίκαιη πρόσβαση, η ελάχιστη γραφειοκρατική επιβάρυνση και η ευθυγράμμιση με ευρύτερες στρατηγικές ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν κλειδιά για την επιτυχία τους.