Η ACEA έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφο με τη θέση της σχετικά με την πρόταση αναθεώρησης της Οδηγίας ITS (ευφυή συστήματα μεταφορών) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η οδηγία για τα ευφυή συστήματα μεταφορών – που σχεδιάστηκε ως πλαίσιο επιτάχυνσης και συντονισμού της ανάπτυξης και χρήσης των ITS οδικών μεταφορών – έφερε μεγάλες βελτιώσεις τα τελευταία 10 χρόνια.

Ωστόσο, έχει ορισμένους περιορισμούς, κυρίως σε διαλειτουργικότητα, συνέχεια υπηρεσιών,  συνεργασία μεταξύ ενδιαφερομένων, διαθεσιμότητα και διαμοιρασμό δεδομένων υπηρεσιών ITS.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τροποποίηση της Οδηγίας ITS. Ωστόσο, ανησυχεί για την ευρεία επέκταση της εξουσίας της Επιτροπής να εγκρίνει παράγωγο δίκαιο, καθώς και για τις αυξημένες υποχρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών ITS. Αυτό δυστυχώς δεν προσδίδει μεγαλύτερη συμμετοχή των παρόχων υπηρεσιών ITS στη λήψη αποφάσεων, που η ACEA θεωρεί απαραίτητο για αποτελεσματικές υπηρεσίες ITS.

Το έγγραφο θέσης της ACEA περιλαμβάνει τις ακόλουθες συστάσεις:

  1. Ολοκλήρωση της ρύθμισης των εθνικών σημείων πρόσβασης (NAP)
  2. Εναρμόνιση των NAP, καθώς και τις μορφές μεταδεδομένων NAP
  3. Καθορισμό σχεδίου συγκέντρωσης του διαμοιρασμού δεδομένων μεταξύ NAP
  4. Καθορισμό σχεδίου δράσης για την αποδοχή προδιαγραφών ITS σε συνεννόηση με τους παρόχους υπηρεσιών ITS, με χρονοδιάγραμμα αποδοχής σχετικών κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων
  5. Προτεραιότητα στην αποδοχή προδιαγραφών C-ITS
  6. Σαφή καθορισμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που δικαιολογούν λήψη προσωρινών μέτρων
  7. Θέσπιση ελέγχων και ισορροπιών για τις εξουσίες έκτακτης ανάγκης της Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένης προθεσμίας έξι μηνών για τα προσωρινά μέτρα που λαμβάνονται και διαβούλευση με τους παρόχους υπηρεσιών ITS πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου έκτακτης ανάγκης
  8. Προτεραιότητα στην ανάπτυξη «ουσιωδών» υπηρεσιών και παροχή βασικών εγγυήσεων στους παρόχους υπηρεσιών ITS που θα μοιράζονται δεδομένα με τα NAP
  9. Θέσπιση πρόσθετων εγγυήσεων στους παρόχους υπηρεσιών ITS που θα μοιράζονται ιδιωτικά δεδομένα με τα NAP
  10. Αναθεώρηση των προδιαγραφών eCall ώστε να αποσαφηνίζεται η ανάγκη μετάβασης σε τεχνολογία eCall επόμενης γενιάς και να διασφαλίζεται η συνέχιση της υπηρεσίας κατά τη μεταβατική περίοδο
  11. Συμμετοχή των παρόχων υπηρεσιών ITS σε όλες τις δραστηριότητες ITS, έγκαιρα και ουσιαστικά
  12. Συμμετοχή των παρόχων υπηρεσιών ITS στην Επιτροπή EU ITS
  13. Διαβούλευση και εμπλοκή της Συμβουλευτικής Επιτροπής ITS στην ανάπτυξη του σχεδίου δράσης ITS και στην υιοθέτηση ς του παράγωγου δικαίου
  14. Επικαιροποίηση των αρχών διαλειτουργικότητας και ωρίμανσης του Παραρτήματος II και προσθήκη της αρχής τεχνολογικής ουδετερότητας
Προηγούμενο άρθροStellantis: Ισχυρή στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο
Επόμενο άρθροFord Pro: ψηφιακές λύσεις για επαγγελματικούς στόλους