Πριν από την παρουσίαση του Green Deal Industry Plan (Βιομηχανικό σχέδιο για την Πράσινη Συμφωνία), ο Luca de Meo – Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και CEO του Renault Group – προέτρεψε τους ηγέτες της ΕΕ να θεσπίσουν φιλόδοξη και δομημένη βιομηχανική πολιτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, ανταγωνιστική έναντι των άλλων περιοχών του κόσμου.

Ανησυχώντας για την διάβρωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου της ΕΕ στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, ο κ. de Meo απηύθυνε έκκληση στους αρμόδιους χάραξης πολιτικής. «Ο κλάδος μας διέθετε επί μακρόν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας οχημάτων εσωτερικής καύσης», ανέφερε ο κ. de Meo, απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους. «Αυτό δεν θα ισχύει πλέον στα ηλεκτρικά οχήματα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Οι ανταγωνιστές μας διαθέτουν πολλά πλεονεκτήματα που μας λείπουν και συγκεκριμένα στην εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας. Επιπλέον, η υποστήριξή τους από εθνικές και τοπικές αρχές είναι τεράστια και εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ».

«Πράγματι, μέσω του Νόμου Μείωσης του Πληθωρισμού (IRA), οι Ηνωμένες Πολιτείες ωθούν την βιομηχανία τους στην πράσινη μετάβαση, ενώ η προσέγγιση της Ευρώπης είναι ρυθμιστική και συχνά ασυγχρόνιστη».

Η πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων, για παράδειγμα, επιβάλλει μη εφαρμόσιμους περιορισμούς στον κλάδο και θα επιβραδύνει ακόμα και την προσπάθεια απανθρακοποίησης. «Η συμμόρφωση με το Euro 7 θα επιφέρει αυξήσεις κόστους που θα αποτρέψουν την αγορά νέων αυτοκινήτων», επεσήμανε ο de Meo. «Αυτό θα μπορούσε να παρατείνει την διάρκεια ζωής του στόλου: δηλαδή, παλαιότερα αυτοκίνητα, με υψηλότερες εκπομπές ρύπων, μεγαλύτερους χρόνους χρήσης».

«Υποστηρίζουμε ότι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε πολύ καλύτερη σχέση κόστους-οφέλους εάν ανακατευθύνουμε τις τεράστιες επενδύσεις, που θα απαιτούσε το Euro 7, στην ηλεκτροκίνηση, για να καταστούν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο φθηνά και να αναπτυχθούν τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών για την βελτίωση του στόλου».

Θεωρούμενη ως η απάντηση της ΕΕ στην IRA, η ACEA πιστεύει ότι το Green Deal Industry Plan, εάν εφαρμοστεί επιτυχώς, θα συνιστούσε απάντηση στην IRA και το πρώτο βήμα διατήρησης των επενδύσεων στην ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα το ελεύθερο εμπόριο διεθνώς. Ο τομέας ελπίζει ακόμα ότι ο νόμος περί κρίσιμων πρώτων υλών θα ενισχύσει την εγχώρια ικανότητα εξόρυξης, εξευγενισμού και επεξεργασίας πρώτων υλών και θα βελτιώσει την ασφαλή προμήθειά τους. Διαφορετικά, οι κατασκευαστές οχημάτων της ΕΕ θα συνεχίσουν να μειονεκτούν σημαντικά έναντι των ομολόγων τους των άλλων περιοχών, προειδοποιεί η ACEA.

Η ACEA ανακοίνωσε επίσης τις προβλέψεις της πωλήσεων νέων αυτοκινήτων φέτος. «Παρά τις πολλές διαφαινόμενες αβεβαιότητες, η αγορά θα αρχίσει να ανακάμπτει το 2023», ανέφερε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Προβλέπουμε φέτος να πωληθούν περίπου 9,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα στην περιοχή, σημειώνοντας αύξηση 5% έναντι του 2022. Ωστόσο, υπάρχει υστέρηση 25% έναντι των προ κρίσεως επιπέδων του 2019, που δείχνει ότι βρισκόμαστε ακόμα σε εύθραυστη κατάσταση. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι ακόμα πιο σημαντικό να ενισχυθεί η θέση του κλάδου μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι».

Προηγούμενο άρθροΟδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο
Επόμενο άρθροΕπίσημη σύσταση της Hellenic Hydrogen