Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας (ACEA) καλούν τους ηγέτες της ΕΕ να δράσουν για να αποτραπεί η διάβρωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
Εν όψει της Συνόδου Κορυφής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 23-24 Μαρτίου, όπου οι ηγέτες της ΕΕ θα ασχοληθούν με την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επαναλαμβάνει την έκκλησή της για επιτάχυνση της δράσης για τη διασφάλιση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ κατά την πράσινη μετάβαση.
Μιλώντας σε ακρόαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες στις 21 Μαρτίου, ο Πρόεδρος της ACEA και CEO του Renault Group, Luca de Meo, δήλωσε: «Η Ευρώπη και η αυτοκινητοβιομηχανία της βρίσκονται σε σημείο καμπής. Οι προκλήσεις είναι τεράστιες, όπως και η πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία».
«Σήμερα, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων αντιμετωπίζουν μια πολύ ασύμμετρη πρόκληση. Δεν ηγούμαστε πλέον του τεχνολογικού αγώνα», είπε ο κ. de Meo. «Ταυτόχρονα, καθώς τα κίνητρα αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων μειώνονται στην ΕΕ, προσφέρουμε τεράστια υποστήριξη στους ανταγωνιστές μας στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα πλαίσιο στο οποίο η συνολική ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα διαβρώνεται».
Η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, εξήγησε: «Μια σημαντική πρόκληση για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια ήταν ο τεράστιος όγκος της νέας νομοθεσίας, που εκτείνεται από τη μείωση των εκπομπών CO2 στην εξάτμιση έως την ενσωμάτωση κριτηρίων βιωσιμότητας και δέουσας επιμέλειας στην σχετική νομοθεσία για την αυτοκινητοβιομηχανία. Και ενώ η νομιμότητα αυτών των πρωτοβουλιών δεν αμφισβητείται και ο κλάδος επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην επίτευξη των στόχων αυτών, η Ευρώπη μπορεί και πρέπει βελτιώσει τη νομοθεσία ώστε να είναι συνεκτική, εφικτή και ανταγωνιστική σε παγκόσμιο πλαίσιο».
«Η πρόσφατη πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κανονισμού που θα προσθέσει πολυπλοκότητα και αβεβαιότητα σε βασικές αποφάσεις και επενδύσεις των ευρωπαίων κατασκευαστών οχημάτων, χωρίς να αποφέρει τα περιβαλλοντικά οφέλη που ισχυρίζεται ότι προσφέρει», συνέχισε.
Το πρότυπο Euro 6 που ισχύει σήμερα, μαζί με την αναβάθμιση των ηλεκτρικών οχημάτων, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει 80% μείωση των εκπομπών NOx έως το 2035 σε σύγκριση με το 2020. Η πρόταση Euro 7 θα αποφέρει το πολύ 4 επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες για τα αυτοκίνητα, και 2 επιπλέον για φορτηγά. Αυτός ο οριακός αντίκτυπος θα έχει υψηλό κόστος: η ACEA εκτιμά ότι η πρόταση Euro 7 θα οδηγήσει σε αύξηση κατά 2.000 ευρώ της τιμής ενός νέου αυτοκινήτου κατά μέσο όρο. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι θα αναγκαστούν να παρατείνουν τη ζωή των παλαιών αυτοκινήτων τους, με αντιπαραγωγική επίδραση στο περιβάλλον και το κλίμα.
«Δεδομένου ότι η ανανέωση του στόλου είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για τον περιορισμό τόσο των εκπομπών CO2 όσο και των ρύπων, θα πρέπει να αναζητούμε τρόπους για να την επιταχύνουμε», δήλωσε ο κ. de Meo. «Πρέπει επίσης να εξετάσουμε πρόσθετες ευκαιρίες, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και αναλαμβάνοντας δράση όταν έχει νόημα. Για την ποιότητα του αέρα, θα πρέπει να εστιάσουμε στις μεγάλες αστικές περιοχές, σεβόμενοι τις αρχές της επικουρικότητας και της αναλογικότητας, γιατί εδώ βρίσκεται το πραγματικό ζήτημα».
Φωτογραφία: ACEA