FLEETNEWS #240

08.04.24 #240 18 Βραχυπρόθεσμα, οι δασμοί ίσως βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε. - αλλά πρέπει να αυξηθεί η ηλεκτροκίνηση για να επιβιώσουν. Σχεδόν το ένα πέμπτο (19,5%) των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι κατασκευάστηκαν στην Κίνα και μπορεί να καλύψουν το ένα τέταρτο (25%) το 2024, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Transport & Environment (T&E). Η πρόβλεψη γίνεται την ώρα που η Ε.Ε. εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στις εισαγωγές για να αντισταθμίσει τις επιδοτήσεις της κινεζικού κλάδου ηλεκτροκίνησης. Η T&E ανέφερε ότι η αύξηση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μαζικής αγοράς και οι επενδύσεις στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών είναι ο μόνος τρόπος να ανταγωνιστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε. τις κινεζικές μάρκες, αλλά οι δασμοί θα βοηθήσουν επίσης την τοπική κατασκευή EV. Οι κινεζικές εισαγωγές στην Ευρώπη ήταν κυρίως αυτοκίνητα Tesla, Dacia και BMW που παράγονται εκεί και η T&E προβλέπει ότι οι κινεζικές μάρκες μπορεί να καλύψουν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς EV το 2024 και το 20% το 2027. Η συντηρητική πρόβλεψη υπολογίζει γραμμική ανάπτυξη του μεριδίου Κινέζων κατασκευαστών βάσει της τελευταίας διετίας, αν και η BYD στοχεύει στο 5% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2025. Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια Αλυσίδας Εφοδιασμού Οχημάτων και Ηλεκτρικής Κινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Οι δασμοί θα αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν την παραγωγή EV στην Ευρώπη, και αυτό είναι θετικό, γιατί θέλουμε θέσεις εργασίας και δεξιότητες. Αλλά οι δασμοί δεν θα θωρακίσουν τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες για πολύ καιρό. Οι κινεζικές εταιρείες θα κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρώπη και, όταν συμβεί αυτό, η αυτοκινητοβιομηχανία μας πρέπει να είναι έτοιμη». Η αύξηση των δασμών της Ε.Ε. σε όλες τις εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα στο 25% θα καθιστούσε τα μεσαίου μεγέθους σεντάν και SUV ακριβότερα από τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα - ενισχύοντας την ευρωπαϊκή παραγωγή, διαπιστώνει η ανάλυση της T&E. Τα συμπαγή SUV και τα μεγάλα αυΕΝΑ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ EV ΠΟΥ ΘΑ ΠΩΛΗΘΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΕΖΙΚΟ Ανάλυση της Transport & Environment ΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ EV ΘΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΟ 1/4 ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ ΔΑΣΜΟΙ 25% ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΑ EV ΤΗΣ ΕΕ ΜΕ ΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ Κινεζικής προέλευσης και άλλων χωρών ●MG ●Polestar ●BYD ●Άλλα κινεζικά ●Tesla ●Dacia ●BMW ●Άλλοι διεθνείς κατασκευαστές ●Πρόβλεψη για όλες τις κινεζικές μάρκες ●Πρόβλεψη για άλλες μάρκες Πρόβλεψη Μερίδιο αγοράς BEV ●Μη κινέζοι κατασκευαστές ●Κινέζοι κατασκευατές ●Με πρόσθετους δασμούς για κινέζους κατασκευαστές Τιμή αναφοράς (€) C - Μεσαία αυτοκίνητα D - Μεγάλα αυτοκίνητα JC - Συμπαγή SUV JD - Μεσαία SUV JE - Μεγάλα SUV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=