FLEETNEWS #240

08.04.24 #240 17 Ο πρόεδρος Joe Biden ανακοίνωσε αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων στις ΗΠΑ. Αυτοί οι κανόνες σχεδιάστηκαν για να ωθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ -και τους πελάτες της- σε ένα μέλλον επικεντρωμένο στην ηλεκτρική κινητικότητα. Αλλά μόνον εφόσον ο Biden κερδίσει τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου. «Πρόκειται για τον πιο σημαντικό κανονισμό για το κλίμα στην ιστορία της χώρας», δήλωσε η Margo Oge, πρώην επικεφαλής του Γραφείου Μεταφορών και Ποιότητας Αέρα της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA). ΜΕΊΩΣΗ 56%. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ προβλέπει ότι τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ από το 2027, θα επιφέρουν μείωση κατά 56% στις μέσες εκπομπές άνθρακα του στόλου μέχρι το 2032. Αυτή η μείωση εκπομπών θα επιφέρει τεράστια αλλαγή στους τύπους οχημάτων που κυκλοφορούν στους αμερικανικούς δρόμους: „Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) ή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί από 8% το 2023 σε 56% το 2032. „Το μερίδιο των Plug-in Υβριδικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (PHEV) θα αυξηθεί από 1,3% το 2023 σε 13% το 2032. Η EPA εκτιμά ότι τα νέα πρότυπα εκπομπών θα εξοικονομήσουν περισσότερους από 7 δισεκατομμύρια τόνους εκπομπών άνθρακα και θα παρέχουν σχεδόν 100 δισ. δολάρια ετήσιων καθαρών εσόδων (συμπεριλαμβανομένων 13 δισ. δολαρίων από μειωμένους ιατρικούς λογαριασμούς και 62 δισ. δολαρίων από μειωμένο κόστος καυσίμων, συντήρησης και επισκευής). ΣΧΕΤΙΚΆ ΉΠΙΑ Μόλις εφαρμοστούν πλήρως, αυτά τα πρότυπα θα εξοικονομήσουν στον μέσο Αμερικανό οδηγό περίπου 6.000 δολάρια από μειωμένα καύσιμα και συντήρηση κατά τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος. Χωρίς αμφιβολία, αυτά τα φιλόδοξα νέα πρότυπα εκπομπών θα αλλάξουν βαθιά το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ. Ωστόσο, είναι σχετικά ήπια, για δύο λόγους. Πρώτον, οι ΗΠΑ υιοθετούν πιο μετρημένη προσέγγιση από την Ευρώπη. Η Ε.Ε. έχει θέσει πιο επιθετικό στόχο: την εξάλειψη της πώλησης νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το 2035. Τα νέα πρότυπα του Biden επιτρέπουν πιο σταδιακή μετάβαση, διασφαλίζοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να πουλήσουν νέα οχήματα βενζίνης και ντίζελ καθ’ όλην τη δεκαετία του 2030. Και δεύτερον, τα τρέχοντα πρότυπα συνιστούν ήδη συμβιβασμό. Τα περσινά σχέδια κανονισμών πρότειναν ακόμα πιο φιλόδοξο στόχο: 67% BEV έως το 2032. Ωστόσο, η κυβέρνηση Biden προσάρμοσε τη θέση της, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και το ανθρώπινο δυναμικό. Οι νέοι κανόνες ισορροπούν μεταξύ περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οικονομικής σκοπιμότητας. DONALD TRUMP Όπως αναφέρθηκε, είναι έτος εκλογών, και ο Biden επιθυμεί να κατευνάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους εργαζομένους. Ωστόσο, ο αντίπαλός του, Donald Trump, δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτά. Στην πρώτη του θητεία, ο Trump μείωσε την προστασία του περιβάλλοντος και απέσυρε τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού. (Ο Biden επανήλθε). Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη η αντίθεσή του σε αυτά τα πρότυπα εκπομπών. Μάλιστα, έχει δεσμευτεί να τα καταργήσει από την πρώτη ημέρα της θητείας του. Τα νέα πρότυπα εκπομπών του Biden δείχνουν μια Αμερική πρόθυμη να λάβει τολμηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Οι εκλογές του Νοεμβρίου θα δείξουν τι θα πράξει η Αμερική στα θέματα προστασίας του κλίματος. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΘΑ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ EV Οι ΗΠΑ θέτουν φιλόδοξα πρότυπα εκπομπών Οι ευρωπαϊκές αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση στις υπολειμματικές αξίες (RV) τον Μάρτιο. Οι ειδικοί του Autovista Group (μέρος του J.D. Power) αναλύουν τις επιρροές και τις τάσεις με τον εκδότη του Autovista24, Tom Geggus.Η μέση RV ενός αυτοκινήτου τριών ετών 60.000 χλμ. συρρικνώθηκε σε πολλές μεγάλες αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης τον Μάρτιο. Ως ποσοστό της αρχικής τιμής καταλόγου (%RV), οι τιμές μειώθηκαν τόσο σε μηνιαία βάση, όσο και σε ετήσια σε κάθε περιοχή. Οι μειώσεις ήταν σχετικά οριακές σε μηνιαία βάση. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με το %RV να υποχωρεί κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες (pp) στο 53,6%. Η Ελβετία σημείωσε πτώση 0,5 στο 47,6%, ενώ οι τιμές μειώθηκαν κατά 0,4 % στην Αυστρία (51,8%). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το %RV συρρικνώθηκε κατά 0,3 % στο 52,5%, ενώ η Ισπανία και η Γερμανία παρουσίασαν πτώση 0,2 % στο 59,9% και 50,6% αντιστοίχως. Οι μειώσεις ήταν πιο έντονες από τις τιμές του περασμένου μήνα έναντι αυτών του Μαρτίου 2023. Το Ηνωμένο Βασίλειο υπέστη τη μεγαλύτερη μείωση κατά 12,8%, ακολουθούμενο από τη Γερμανία κατά 6,7%. Η Ελβετία υπέστη μείωση 3,7% και η Αυστρία υποχώρησε κατά 3,6%. Έπονται η Ισπανία και η Ιταλία, με πτώση 2,7% και 2% αντιστοίχως. ΜΕΙΩΣΗ ΥΠΟΛΛΕΙΜΑΤΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=