FLEETNEWS #236

11.03.24 #236 15 Για να συσταθεί ανθεκτικό οικοσύστημα ηλεκτρικής κινητικότητας, πρέπει να συνεργαστούν πιο στενά οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτου, τεχνολογίας και ενέργειας. Αυτό ήταν το μήνυμα κορυφαίων CEO στην πρόσφατη εκδήλωση #FutureDriven της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στις Βρυξέλλες. «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει έναν από τους πιο ανατρεπτικούς μετασχηματισμούς της, καθώς προχωρεί στην ενεργειακή μετάβαση και την ψηφιακή επανάσταση. Αυτή η αλλαγή δίνει ευκαιρίες σε νέους παίκτες, νέα υλικά και νέες αλυσίδες αξίας. Αλλά δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει μεμονωμένα και από τη μια μέρα στην άλλη», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA, καλωσορίζοντας 280 επισκέπτες πολιτικούς και βιομήχανους. «Η συνεργασία στο οικοσύστημα της ηλεκτροκινητικότητας πρέπει να βασίζεται σε πραγματικά ομαδικό πνεύμα και είναι απαραίτητη εάν η Ευρώπη θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική», επεσήμανε. Το μέλλον των στρατηγικών ευρωπαϊκών βιομηχανιών βρίσκεται υπό έντονη πίεση, καθώς άλλοι παγκόσμιοι παίκτες, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, εντείνουν τον ανταγωνισμό. Δεδομένου του κρίσιμου ρόλου των τομέων τεχνολογίας και ενέργειας στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η ACEA κάλεσε τους ηγέτες αυτών των τομέων στην εκδήλωσή της για να ενισχυθεί η διατομεακή συνεργασία. Εκπροσωπώντας μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, ο Luca de Meo, πρόεδρος της ACEA και CEO του Renault Group, δήλωσε: «Υπάρχουν δύο πράγματα στον κλάδο μας στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί η Ευρώπη: εξηλεκτρισμός των συστημάτων κίνησης και οχήματα λογισμικού. Η επόμενη γενιά προϊόντων μας, τα οχήματα λογισμικού, εξαρτώνται ακόμα περισσότερο από το σύστημα κίνησης, καθώς μπορούν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά. Χρειαζόμαστε το σύστημα κίνησης για να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων, αλλά η αλλαγή εμπειρίας προέρχεται από το λογισμικό. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να συνεργαστούμε στενά με τις ευρωπαϊκές εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας». Ο Peter Wennink, πρόεδρος και CEO της ASML, παγκοσμίως κορυφαίου προμηθευτή ημιαγωγών, προειδοποίησε ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω εάν δεν αλλάξει προσέγγιση. Το θέμα είναι να παραμείνει η Ευρώπη επίκαιρη και ανταγωνιστική. Για να γίνει αυτό, πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο στην καινοτομία και να προσεγγίσουμε διαφορετικά τις μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις. Η Ευρώπη χρειάζεται συστημική προσέγγιση στα προβλήματα. Οι κανονισμοί μπορούν να βοηθήσουν στην διασύνδεση των σωστών φορέων, αρκεί να είναι οι σωστοί». Ο Alexander Vlaskamp, CEO της MAN Truck & Bus, πρωτοπόρου κατασκευαστή ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών στην Ευρώπη, ανέφερε: «Ο ευρωπαϊκός κλάδος φορτηγών επιθυμεί να καταστεί πράσινος και να απανθρακοποιηθεί, αλλά χρειαζόμαστε σωστά δίκτυα, σωστές συνδέσεις και σωστό πράσινο υδρογόνο. Στην Ευρώπη διαθέτουμε κανονισμούς, αλλά τα κράτη-μέλη δεν τους εφαρμόζουν. Εάν η Ευρώπη δεν δράσει άμεσα, θα αποτύχουμε και εδώ, αλλά και διεθνώς». Ο Leonhard Birnbaum, CEO της E.ON και πρόεδρος της Eurelectric, εκπροσωπώντας τον ευρωπαϊκό κλάδο ηλεκτρικής ενέργειας, επανέλαβε τις ανησυχίες του κ. Vlaskamp: «Εμείς, ως κλάδος, οφείλουμε να είμαστε απολύτως δεσμευμένοι, αλλά χρειαζόμαστε την απαραίτητη πολιτική υποστήριξη για να επιτύχουμε. Πού είναι η υποστήριξη για εθνική εφαρμογή και συντονισμό; Πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη εστίαση στην υποδομή δικτύου και η Ε.Ε. δεν έχει υποβάλει σχέδιο δράσης γι’ αυτό. Με την επόμενη Επιτροπή, πρέπει να αντιμετωπίσουμε από κοινού και προληπτικά αυτά τα εμπόδια. Η ολιγωρία θα είναι δαπανηρή, όχι μόνο για εμάς αλλά και για την κοινωνία». Κλείνοντας, η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, πρόσθεσε: «Οι αποφάσεις των επόμενων μηνών θα καθορίσουν εάν η Ευρώπη θα ηγηθεί ή θα μείνει πίσω στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Χρειάζεται επειγόντως ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο και όχι αποσπασματικές ρυθμίσεις, για να επιτρέψει στους στρατηγικούς βιομηχανικούς κλάδους της να αναπτυχθούν ενόψει του αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού». ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ACEA: #FutureDriven Η Ε.Ε. ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Β ΓΙΑ E-LCV ΕΩΣ 4,25 ΤΟΝΟΥΣ Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκριναν την οδηγία που επιτρέπει στους κατόχους άδειας Κατηγορίας Β να οδηγούν βαν έως και 4,25 τόνους, εφόσον δεν εκπέμπουν ρύπους. Ωστόσο, για να τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός, τα κράτη-μέλη πρέπει να προσαρμόσουν την εθνική τους νομοθεσία, κάτι που είναι χρονοβόρο. Το 2018, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χορήγησε προσωρινή εξαίρεση, που επέτρεπε στα κράτη-μέλη να χορηγούν άδειες σε οδηγούς Κατηγορίας Β να χειρίζονται οχήματα μηδενικών εκπομπών βάρους έως 4,25 τόνους (από 3,5 τόνους). Κάποιες χώρες επέτρεψαν την παρέκκλιση, αλλά όχι όλες. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε επισήμως την πρόταση και αναμένει τελική έγκριση μετά

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=