FLEETNEWS #236

11.03.24 #236 14 Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να διαθέσουν οικονομικότερα EV για ευρύτερη ένταξη στους στόλους και να εξασφαλίσουν τον όγκο πωλήσεών τους σε καθιερωμένες αγορές και αγορές χαμηλού εισοδήματος. Ενώ η πρόκληση είναι δύσκολη για τις δυτικές χώρες, οι αναδυόμενες οικονομίες προσπαθούν να την αξιοποιήσουν για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα μικρά οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα είναι πολλά υποσχόμενα. Εγγυώνται μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα στους κατασκευαστές, προσφέρουν λύσεις βιωσιμότητας στους υπεύθυνους στόλου και λειτουργούν υπέρ της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών στις αναπτυσσόμενες χώρες. Κάποια στοιχεία: „ Το κόστος των ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων αυξάνεται ετησίως. Για παράδειγμα, σε κορυφαία αγορά εταιρικών αυτοκινήτων, όπως το Βέλγιο, αυξήθηκε κατά 10% το 2023 και 25% σε διάστημα πενταετίας. „ Στην αναζήτηση ταλέντων, τα οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες να συνδυάσουν την απανθρακοποίηση με την προσέλκυση νεότερων εργαζομένων (-25 ετών). „ Για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι αναπτυσσόμενες χώρες πρέπει να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση, αλλά το υψηλό κόστος των BEV είναι αποτρεπτικό. Η Κίνα κυριαρχεί στα οικονομικά EV. Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, οι τιμές των EV στις ΗΠΑ και την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 12,5% και 17%, αντίστοιχα, την τελευταία επταετία, ενώ στην Κίνα μειώθηκαν κατά 50% την ίδια περίοδο. Η Κίνα μπορεί να μειώσει το κόστος μέσω τοπικής παραγωγής, κυβερνητικών κινήτρων, πρόσβασης σε φθηνές μπαταρίες και προτίμησης πελατών. Οι κάτοικοι των πόλεων υποδέχθηκαν το μικροσκοπικό Wuling Hong Guang Mini EV (2022: 40.000 μονάδες), με την εντυπωσιακή τιμή των περίπου 4.000 δολαρίων. Στην Ινδία, η MG Motors εμπορεύεται το διθέσιο MG Comet EV (9.700 δολάρια), αλλά με λιγότερη αποδοχή. Η Citroën είναι η πρώτη που συνδυάζει το φθηνό με το φιλικό προς το στόλο και ελκυστικό ë-C3, που κατασκευάζεται στη Σλοβακία και τιμάται περίπου στα 23.000 ευρώ στην Ευρώπη, αυξάνοντας το μερίδιό της έναντι του κινεζικού Dacia Spring. Οι μάρκες με τις υψηλότερες αξίες μεταπώλησης, όπως η Volkswagen (ID.2) και η Tesla (Model 2), στοχεύουν σε ανώτατο όριο τιμών 25.000 ευρώ, αλλά επισημαίνουν τα εμπόδια του πληθωρισμού και της αύξησης του κόστους υλικών. Η καλύτερη πρακτική είναι οι φθηνότερες χημικές συνθέσεις μπαταριών μειωμένου μεγέθους, καθώς η συστοιχία τους αντιπροσωπεύει το 10%-25% του συνολικού κόστους οχήματος. Στη βασική έκδοση μπαταρίας LFP 44 kWh (λιθίου-φωσφορικού σιδήρου), η τιμή του Citroën ë-C3 θα μειωθεί περαιτέρω, στα 15.000 ευρώ, ενώ η Renault υπόσχεται Twingo 20.000 ευρώ με την ίδια τεχνολογία. Επίσης, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου, αν και ακατάλληλες για μεγάλα οχήματα, συμμετέχουν στον πόλεμο τιμών BEV, ειδικά στην Κίνα. Οι υπεύθυνοι στόλου πρέπει να υπολογίζουν μειωμένη αυτονομία και πιο αργή φόρτιση λόγω χαμηλότερης ενεργειακής πυκνότητας. Όταν τα οικονομικά BEV ενταχθούν στις κατηγορίες Α και Β, μπορεί να καλύψουν περίπου το ένα τέταρτο της αγοράς. ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Προσιτό EV Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία FAW Group Co., Ltd., που έχει ηγετική θέση στην αγορά του αυτοκινήτου, ανέφερε αυξημένο αριθμό πωλήσεων οχημάτων στο πρώτο δίμηνο του έτους, δρομολογώντας τις συνθήκες για ένα θετικό ξεκίνημα το 2024. Οι πωλήσεις οχημάτων της FAW Group ξεπέρασαν τις 448.000 μονάδες στο πρώτο δίμηνο του 2024, με ετήσια αύξηση 17,7%, σύμφωνα με την ίδια αυτοκινητοβιομηχανία. Από τις συνολικές πωλήσεις, τα μοντέλα Hongqi είχαν πωλήσεις 65.300 μονάδων, με ετήσια αύξηση 37,56%. Η Hongqi που ανήκει στην FAW Group προγραμματίζει να εισάγει περισσότερα μοντέλα νέας ενεργειακής τεχνολογίας αυτή την χρονιά, προσδοκώντας περαιτέρω ώθηση των πωλήσεών της. FAW GROUP: 17,7% ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=