FLEETNEWS #235

04.03.24 #235 13 ΕΚ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η νέα σειρά Volvo Aero Τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη στην Ελλάδα και συγκεκριμένα την πόλη της Θεσσαλονίκης επέλεξε η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία για το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας σειράς φορτηγών Volvo Aero. Το λανσάρισμα των φορτηγών Volvo Aero στην Ελλάδα τιμά τη χώρα και ιδιαίτερα τη συμπρωτεύουσα, που θα φιλοξενήσει δεκάδες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου από τριάντα χώρες της Ευρώπης, την Τουρκία αλλά και την ανατολική και νότια Ασία. Το Driving Impression είναι ένα μεγαλειώδες πρόγραμμα γνωριμίας και οδηγικής απόλαυσης των νέων φορτηγών με την πραγματοποίηση δρομολογίων 300 χιλιομέτρων πάνω στον δημοφιλή αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, μια απόσταση αρκετή για να βιώσει κανείς την πρωτόγνωρη όσο και θαυμαστή εμπειρία που προσφέρουν τα νέα Volvo Aero. Όλα τα φορτηγά που θα παρουσιαστούν είναι κατάλληλα διαμορφωμένα για ένα μεγάλο εύρος μεταφορικών εφαρμογών. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν 12 οχήματα, τράκτορες και μονά φορτηγά: Το Volvo FH16 Aero των 780 HP με τον 17λιτρο κινητήρα, το FH με το 13λιτρο μηχανικό σύνολο, το αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό Volvo FH (Battery Electric Vehicle), καθώς και ένα ακόμη Volvo της σειράς FM. Τα παραπάνω οχήματα θα είναι διαθέσιμα για test drive, ενώ στατικά θα παρουσιαστούν επίσης ένας τράκτορας FH, ένα μονό φορτηγό FH με γερανό-γάντζο, καθώς και ένα ακόμη εργοταξιακό μονό φορτηγό της σειράς FMX επίσης με γερανό-γάντζο. Για τους αυτοκινητιστές, τους υπεύθυνους των στόλων φορτηγών μεταφορικών και εμπορικών επιχειρήσεων, για τον κόσμο των μεταφορών γενικότερα, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη σε συνεργασία με τη Volvo Trucks θα διοργανώσει μια ανοιχτή εκδήλωση (open day) στις 27-28 Απριλίου με την παρουσίαση των νέων μοντέλων Volvo Aero. Πελάτες, φίλοι της μάρκας, μεταφορείς και επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα νέα οχήματα, να ενημερωθούν και να συζητήσουν με τα στελέχη της αντιπροσωπείας κάθε τεχνική ή άλλη λεπτομέρεια. Το Ευρωπαϊκό Κοινούλιο τάσσεται υπέρ της αναθεώρησης των ευρωπαϊκών κανόνων για τις άδειες οδήγησης, ώστε να διασφαλιστεί ότι συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της Ε.Ε. Το ΕΚ ζητά οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και να γνωρίζουν τους κινδύνους, ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί, τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Ως εκ τούτου, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το ασφαλές άνοιγμα των πορτών του οχήματος, θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος της εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν για τουλάχιστον 15 χρόνια για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα. Οι αντίστοιχες για φορτηγά και λεωφορεία θα έχουν ελάχιστη διάρκεια 5 χρόνων. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να μπορούν οι οδηγοί να αξιολογούν οι ίδιοι την ικανότητα οδήγησής τους όταν εκδίδεται και ανανεώνεται άδεια οδήγησης, επιτρέποντας στις χώρες της Ε.Ε. να αποφασίζουν εάν η αυτοαξιολόγηση θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια ιατρική εξέταση με κατ’ ελάχιστο εξετάσεις όρασης και καρδιαγγειακών παθήσεων για τους οδηγούς. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές ζητούν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών να καταβάλλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με ψυχικά και σωματικά σημάδια που μπορεί να θέσουν ένα άτομο σε κίνδυνο κατά την οδήγηση. Οι άπειροι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπόκεινται σε ορισμένους περιορισμούς. Για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν επίσης να επιτρέπεται σε οδηγούς 18 ετών και άνω να αποκτούν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως 16 επιβάτες, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Επιπλέον, οι οδηγοί από 17 ετών θα πρέπει να είναι επιλέξιμοι για άδεια οδήγησης αυτοκινήτων ή φορτηγών αν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό. Για τη στήριξη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της καθιέρωσης ψηφιακής άδειας οδήγησης, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με το συνηθισμένο δίπλωμα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=