FLEETNEWS #220

06.11.23 #220 20 Για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, η Ιαπωνία φιλοξένησε και πάλι έκθεση αυτοκινήτου. Η αναμορφωμένη εκδήλωση, που πλέον αποκαλείται Japan Mobility Show, επικεντρώθηκε στην ισχύ μπαταριών, στους νεοεισερχόμενους και -όπως στην περίοδο της ακμής- στις εντυπωσιακές ιδέες. Το Fleet Europe επισημαίνει τις τάσεις. Η Ιαπωνία επιλέγει αυτοκίνητα και βαν μπαταρίας, επιδιώκοντας να ανταγωνιστεί ξένες μάρκες και να αποτινάξει την εικόνα της υποτονικής υιοθέτησης EV. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων μπαταρίας τριπλασιάστηκαν φέτος σε ετήσια βάση, αλλά παραμένουν μέτριες. Η διείσδυση στην αγορά το 2022 δεν ξεπέρασε το 1,7%. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν το μερίδιο BEV στους ιαπωνικούς στόλους αυξηθεί ποτέ πάνω από 50%, καθώς η μετάβαση συντελείται κυρίως με μίνι αυτοκίνητα ή kei-EV (το Nissan Sakura είναι το πλέον ευπώλητο της χώρας) και ενώ η υποδομή φόρτισης παραμένει προβληματική. Η αλλαγή του τίτλου από Motor σε Mobility είναι επιτυχημένη, καθώς στην εμπορική έκθεση είχε ρεκόρ 475 συμμετοχών, με ρομπότ, εναέρια και προσωπική κινητικότητα και ακόμα και χώρο με λύσεις μεταφοράς κατόπιν φυσικών καταστροφών. 1 ΣΤΡΟΦΉ ΠΡΟΣ ΤΑ BEV Η Toyota επιδιώκει να ανακτήσει τη χαμένη δυναμική και προέβλεψε ταξινομήσεις 1,5 εκατομμυρίου μοντέλων μπαταρίας ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμυρίων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Πέρυσι, η Toyota πούλησε 24.000 EV παγκοσμίως. Ωστόσο, τα περισσότερα εκθέματα BEV του Toyota Group ήταν πρότυπα, όπως το Lexus LF-ZC, και αφορούσαν σε πλατφόρμα επόμενης γενιάς, λογισμικό αιχμής και αξιοσημείωτη αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων μέσω βελτιωμένης τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Το πιο συναρπαστικό όραμά της ήταν το Kayoibako, ένα πολυλειτουργικό βαν μηδενικών εκπομπών ρύπων, που μπορεί να χρησιμεύσει ως ταξί ή αυτοκινούμενο κατάστημα. Η Nissan παρουσίασε ένα παρόμοιο μίνι βαν. Το πολυτελές Hyper Tourer είναι MPV, σημαντικό για τους Ιάπωνες επαγγελματίες, που επανασχεδιάστηκε σε πλατφόρμα skateboard, με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ενώ η Toyota ανέφερε στο JMS ότι η τεχνολογία θα εφαρμοστεί σε αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων περιορισμένης παραγωγής σε λίγα χρόνια, η Nissan αναφέρει διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα έναντι των ιόντων λιθίου και κόστος παραγωγής 65-75 $ ανά kWh έως το 2028. Αμφότερες οι εταιρείες πιστεύουν πως η ταχυφόρτιση μπορεί να μειωθεί στα δέκα λεπτά. Ούτε η Honda παρουσίασε νέα μοντέλα EV, αλλά παρουσίασε τις προσπάθειες τεχνολογίας ανακύκλωσης ακρυλικής ρητίνης αμαξωμάτων στο πρότυπο αυτοκίνητο Sustania-C και σε μοτοσικλέτα. Η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ιαπωνία και σε κάθε αγορά και η κοινοπραξία Sony-Honda Mobility παρουσίασε τη μάρκα EV Afeela. Εστιάζοντας στην αστική τελική παράδοση, η B-ON (μη ιαπωνική εταιρεία) ανακοίνωσε συνεργασία με τη Harmony in Mobility (HIM), προσφέροντας λύσεις διαμοιρασμού για επαγγελματικούς στόλους. Το eLCV Pelkan διαθέτει έξυπνο μηχάνημα διανομής πακέτων, που καθορίζει αυτομάτως τη στάση για κάθε δέμα. 2 BYD, «ΑΠΕΙΛΉ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΊΑ «Μπορούμε να δείξουμε ήδη τις πρόσφατες τεχνολογίες μας με τα υπάρχοντα αυτοκίνητά μας, επομένως δεν χρειαζόμαστε πρότυπα μοντέλα», δήλωσε ο Atsuki Tofukuji, πρόεδρος της BYD Japan, στο JMS. Η ανερχόμενη κινεζική εταιρεία παρουσίασε μοντέλα παραγωγής, όπως το SUV Atto 3 και το U8 της πολυτελούς μάρκας Yangwang. Η πρώτη της εμφάνιση στο Τόκιο θα επιτρέψει στην BYD την ταξινόμηση 2.000 οχημάτων στην Ιαπωνία μέχρι το τέλος του έτους. Ο κινεζικός κίνδυνος θεωρείται πραγματικός από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία δεν αντιλαμβάνονται πώς είναι δυνατόν η μάρκα να κατασκευάζει μοντέλα της ίδιας ποιότητας στη μισή τιμή. Η BYD σκοπεύει να ανοίξει 100 αντιπροσωπίες στην Ιαπωνία έως το 2026. 3 Η VOLKSWAGEN ΥΠΟΧΩΡΕΊ Οι τρεις πρώτες σε πωλήσεις ξένες μάρκες στην Ιαπωνία παραμένουν γερμανικές. Η Volkswagen παραχώρησε τη θέση της στην BMW και τη Mercedes, και αυτές στηρίχθηκαν κυρίως στην τεχνολογία EV. Στα μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων της BMW, συμπεριλαμβανομένου του iX5 Hydrogen, πρωτοστάτησε το BEV Neue Klasse επόμενης γενιάς και το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό σπορ κουπέ iX2, που έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του. Δεν υπήρξε παγκόJAPAN MOBILITY SHOW 2023 5 τάσεις από την έκθεση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=