FLEETNEWS #220

06.11.23 #220 19 Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ), οι οποίες περιορίζουν την πρόσβαση σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων που εκπέμπουν αέρια θερμοκηπίου, μπορεί να είναι «πραγματική επιτυχία» - αλλά μόνο με την κατάλληλη επικοινωνία και διαχείριση. Αυτό αναφέρει γαλλική μελέτη, η οποία εξέτασε τις LEZ έξι ευρωπαϊκών χωρών, για να δει τι θα μπορούσε να εφαρμοστεί στη Γαλλία. Έντεκα γαλλικές πόλεις διαθέτουν ήδη LEZ. Η επέκτασή τους θα αυξηθεί κατά πολύ έως το 2025, όταν κάθε αστική περιοχή της Γαλλίας άνω των 150.000 κατοίκων πρέπει να διαθέτει μία. Εν όψει αυτής της επέκτασης, η Γαλλία θέλει να επιβάλει περιορισμούς σε ορισμένους τύπους ελαφρών πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις LEZ πέντε πόλεων, όπου οι εκπομπές συχνά υπερβαίνουν τα όρια, όπως: Παρίσι, Λυών, Μασσαλία, Ρουέν και Στρασβούργο. Το 2024, η πρόσβαση μπορεί να απαγορευτεί στα αυτοκίνητα ντίζελ που δεν συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 4 και θα περιοριστεί ένα χρόνο αργότερα στα Euro 5. Με αυτά τα προβλεπόμενα μέτρα, οι LEZ αμφισβητούνται στη Γαλλία. Πολλοί θεωρούν ότι ενισχύουν τις κοινωνικές ανισότητες. «Οι LEZ συνιστούν κοινωνικές ωρολογιακές βόμβες, τιμωρώντας τους φτωχότερους αυτοκινητιστές», δήλωσε ο Fabien Roussel, γραμματέας του Γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος. Γι’ αυτό η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από την Barbara Pompili, πρώην υπουργό Περιβάλλοντος, να καταγράψει τα στοιχεία που προκύπτουν από τη θέσπιση και τη διαχείριση των LEZ έξι άλλων ευρωπαϊκών χωρών: Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Βέλγιο και Ολλανδία. ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΊΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΎ Συνοπτικά: Οι LEZ συνιστούν «πραγματική επιτυχία», σύμφωνα με την κ. Pompili, ο οποίος δήλωσε ότι «σε αυτές τις χώρες, οι LEZ εφαρμόστηκαν με επιτυχία και είναι καλά αποδεκτές από το κοινό». Ευρήματα: „ Για να καταστεί ευρέως αποδεκτή, η LEZ πρέπει να εκλαμβάνεται ως «χρήσιμη», που σημαίνει ότι η ευαισθητοποίηση του κοινού είναι «ουσιώδης». Αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό για τις 200 LEZ που υπάρχουν σήμερα στην Ευρώπη. „ Η πρόσβαση στις LEZ της Μαδρίτης και του Άμστερνταμ επιτρέπεται σε αυτοκίνητα τουλάχιστον Euro 4 (δηλαδή οχήματα βενζίνης και ντίζελ που κυκλοφόρησαν στην αγορά από το 2006 έως το 2010). „ Η πρόσβαση στις LEZ του Λονδίνου, των Βρυξελλών, της Στουτγάρδης και του Μιλάνου επιτρέπεται μόνο σε αυτοκίνητα τουλάχιστον Euro 5 ή Euro 6. „ Στις ευρωπαϊκές LEZ η ποιότητα του αέρα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Για παράδειγμα, ο αέρας στο Λονδίνο περιέχει 23% λιγότερο οξείδιο του αζώτου από ό,τι πριν την υιοθέτηση της LEZ. Η ΆΓΝΟΙΑ ΑΠΩΘΕΊ Εάν οι LEZ εξακολουθούν να μην προτιμώνται στη Γαλλία, είναι επειδή τα οφέλη τους είναι ακόμα άγνωστα σε μεγάλο βαθμό. Η έκθεση περιέχει τις ακόλουθες συστάσεις προς τη γαλλική κυβέρνηση, χρήσιμες για κάθε ευρωπαϊκό κράτος: „ Αύξηση των κινήτρων για τη μετάβαση από οχήματα ICE σε PHEV „ Αύξηση της υποστήριξης προς τους κατοίκους των πέντε αστικών περιοχών όπου σημειώνεται υπέρβαση επιπέδων εκπομπών. „ Παροχή υποστήριξης σε εταιρείες που γειτνιάζουν με LEZ. „ Δημιουργία ενιαίου σημείου επαφής για πληροφορίες σχετικά με τα κίνητρα και την υποστήριξη. „ Εγκατάσταση καμερών αυτόματου ελέγχου για ρύθμιση της πρόσβασης σε LEZ. Εάν οι ιδιώτες και οι εταιρείες δεν αισθανθούν πως οι LEZ περιορίζουν την κινητικότητά τους και εάν η ανάπτυξή τους γίνει παράλληλα με παροχή εναλλακτικών λύσεων κινητικότητας -δημόσιες και ιδιωτικές-, τότε η επέκταση των LEZ έχει πολλές πιθανότητες να γίνει αποδεκτή από το κοινό, όπως ακριβώς και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καταλήγει η έκθεση. ΓΑΛΛΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ LEZ Ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ) Έρευνα αγροτικής και αστικής βιωσιμότητας για την Αμαζονία βραβεύτηκε με το Volvo Environment Prize 2023. Η περιοχή του Αμαζονίου είναι σημαντική για τη δημιουργία σταθερού κλίματος και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Αλλά η βιωσιμότητά της θα διατηρηθεί μόνον εάν αντιμετωπίσουμε την αγροτική και αστική πραγματικότητα της φτώχειας, της βίας και της ανάγκης για οικονομική ανάπτυξη. Αυτό είναι το μήνυμα του Eduardo Brondizio, του Βραζιλιάνου καθηγητή Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Indiana, στο Bloomington των ΗΠΑ, ο οποίος βραβεύθηκε με το Volvo Environment Prize 2023. Από την πρώτη βράβευση, προ 34 ετών, το Volvo Environment Prize του Volvo Group έχει καταστεί ένα από τα πιο αναγνωρισμένα περιβαλλοντικά βραβεία στον επιστημονικό κόσμο. ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΑΖΟΝΙΑ ΤΟ VOLVO ENVIRONMENT PRIZE 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=