FLEETNEWS #220

06.11.23 #220 18 Με επιστολή προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, οι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητούν από κοινού άμεση δράση, για να αποφευχθεί η επιβολή περιττών δασμών στο εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μεταξύ της Ε.Ε. και του Ηνωμένου Βασιλείου. Απομένουν περίπου δύο μήνες μέχρι τη λήξη των υφιστάμενων κανόνων προέλευσης (ROO) της συμφωνίας εμπορίου και συνεργασίας ΕΕ-ΗΒ (TCA) και οι Ευρωπαίοι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας εντείνουν την κοινή τους έκκληση για τριετή παράταση των υφιστάμενων κανόνων. Η αναγκαία επέκταση θα λειτουργήσει ως γέφυρα, παρέχοντας αρκετό χρόνο για την ανάπτυξη του κλάδου μπαταριών στην Ε.Ε. και ισχυρή βάση παραγωγής EV για διεθνή ανταγωνισμό. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι από τους κορυφαίους προορισμούς εξαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Ε.Ε. και άνω του ενός στα 10 εξαγόμενα αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2022 ήταν ηλεκτρικά μπαταρίας. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές προειδοποιούν πως η έλλειψη δράσης μπορεί να κοστίσει 4,3 δισ. ευρώ στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε. την επόμενη τριετία, με πιθανή μείωση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων κατά περίπου 480.000 μονάδες, ισοδύναμη με την παραγωγή δύο εργοστασίων αυτοκινήτων μέσου μεγέθους. Η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΗΤΑ ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ EV ΕΕ-ΗΒ Επιστολή προς την ΕΕ DUCATI SUPERQUADRO MONO Η Ducati επιστρέφει στην παραγωγή ενός μονοκύλινδρου κινητήρα για μοτοσυκλέτες δρόμου, 30 χρόνια μετά τον θρυλικό Supermono 550. Ονομάζεται Superquadro Mono, έχει κυβισμό 659 cc, είναι Desmo και συστήνεται ως το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Αυτός ο μονοκύλινδρος κινητήρας, σχεδιασμένος με την επιλογή εκλεπτυσμένων υλικών και λύσεων για κάθε εξάρτημα, βασίζεται στον κινητήρα της Panigale 1299, τον Superquadro 1285 cc, που αντιπροσωπεύει τη μέγιστη εξέλιξη του δικύλινδρου, νόμιμου-για-χρήση-δρόμου (streetlegal) κινητήρα της Ducati. O Superquadro Mono κληρονομεί το έμβολο διαμέτρου 116 χιλ. από τον κινητήρα της Panigale, το σχήμα του θαλάμου καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου διαμέτρου 46,8 χιλ., τις βαλβίδες εξαγωγής από χάλυβα 38,2 χιλ. και το δεσμοδρομικό σύστημα. Το όνομα Superquadro προέρχεται από την ακραία αναλογία μεταξύ της διαμέτρου του εμβόλου και της διαδρομής του, που επιτρέπει, λόγω του ότι η δεύτερη είναι πολύ μικρή, την επίτευξη ταχυτήτων περιστροφής που βρίσκουμε στους αγωνιστικούς κινητήρες. Στον Superquadro Mono αυτή η αναλογία είναι ίση με 1,86 και αποτελεί ρεκόρ στην κατηγορία, χάρη σε μια διαδρομή μόλις 62,4 χιλ. Η διάμετρος ρεκόρ των 116 χιλ. επιτρέπει την υιοθέτηση βαλβίδων μεγάλης διαμέτρου προς όφελος της απόδοσης, κάτι που ωστόσο δεν θα ήταν δυνατό χωρίς το σύστημα Desmodromic. Αυτό το σύστημα, το οποίο η Ducati χρησιμοποιεί επίσης στις μοτοσυκλέτες MotoGP, επιτρέπει την υπέρβαση των ορίων που επιβάλλονται από τα ελατήρια βαλβίδων, επιτρέποντας ακραίες τιμές ανύψωσης βαλβίδων. Με αυτόν τον τρόπο, το δεσμοδρομικό σύστημα συμβάλλει σημαντικά τόσο στις επιδόσεις όσο και στη δυνατότητα επίτευξης πολύ υψηλών ταχυτήτων περιστροφής. Χάρη σε αυτές τις λύσεις, ο Superquadro Mono αποδίδει μέγιστη ισχύ 77,5 ίππων στις 9.750 σ.α.λ. και μπορεί να φτάσει τις 10.250 σ.α.λ., τιμές που δεν είχαν επιτευχθεί ποτέ πριν από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα μοτοσυκλετών δρόμου. Η ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή είναι 6,4 kgm στις 8.000 σ.α.λ., κατανέμεται με ιδιαίτερα θετικό τρόπο, με αποτέλεσμα τη γραμμική και εκμεταλλεύσιμη απόδοση ισχύος. Όλα αυτά ενώ τηρούνται τα όρια προδιαγραφών ρύπων Euro 5. Σε αγωνιστική διαμόρφωση με εξάτμιση Termignoni, αυτός ο μονοκύλινδρος μπορεί να φτάσει την απίστευτη μέγιστη τιμή ισχύος των 85 ίππων στις 9.500 σ.α.λ.. Ο Superquadro Mono θα χρησιμοποιηθεί και σε μοτοσυκλέτες για κατόχους άδειας Α2, σε έκδοση με μειωμένη ισχύ.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=