FLEETNEWS #210

24.07.23 #210 15 ηλεκτρικών οχημάτων συνιστούν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο μείωσης της ζήτησης μετάλλων (19%-23%). Η T&E ανέφερε ότι απαιτείται ευρωπαϊκή στρατηγική μετάβασης σε μικρότερα, οικονομικότερα και λιγότερο ενεργοβόρα ηλεκτρικά οχήματα, έναντι των μεγάλων SUV που κυκλοφορούν στην αγορά. Τα εθνικά μέτρα πρέπει να περιλαμβάνουν φορολογικά κίνητρα για μικρότερα μοντέλα, και σε επίπεδο Ε.Ε. απαιτούνται πρότυπα αποδοτικότητας μπαταριών και απαιτήσεις για παραγωγή περισσότερων βασικών μοντέλων. Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι επίσης ιδανικά για μπαταρίες των οποίων η χημική σύνθεση απαιτεί λιγότερους πόρους, που περιορίζουν τη ζήτηση μετάλλων έως και κατά 20%. Απαιτείται στιβαρή βιομηχανική πολιτική κλιμάκωσης της ευρωπαϊκής παραγωγής νέων τεχνολογιών, όπως μπαταρίες με βάση τον σίδηρο (LFP) και το νάτριο (Na-ion). Ο περιορισμός των μετακινήσεων με ιδιωτικά αυτοκίνητα μπορεί να επιφέρει περαιτέρω μείωση της ζήτησης κατά 7%-9%. Η T&E καλεί για σειρά μέτρων, όπως κατασκευή λιγότερων δρόμων, μείωση του διαθέσιμου χώρου για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και χρέωση της στάθμευσης. Οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να προωθήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες και τις μετακινήσεις διαμοιρασμού. Η Julia Poliscanova ανέφερε: «Η κατασκευή μικρότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το καλύτερο για περιορισμό της χρήσης πρώτων υλών μπαταριών. Η Ε.Ε. μπορεί να απαιτήσει την παραγωγή λιγότερο ενεργοβόρων οχημάτων βάσει προτύπου αποδοτικότητας, τα οποία θα είναι οικονομικότερα από τα σημερινά ογκώδη μοντέλα. Στην Ευρώπη υπάρχει αγορά για εκατομμύρια μικρά BEV, αλλά οι ενδιαφερόμενοι δεν μπορούν να τα βρουν». ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ, ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΩ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ Πηγή: Transport & Environment analysis 2022 Σύνηθες σενάριο Επιτάχυνση καινοτομιών και μείωση διανυθεισών αποστάσεων Εντατικοποίηση καινοτομιών και μείωση διανυθεισών αποστάσεων Η bp ανέλαβε την ανάπτυξη δύο υπεράκτιων αιολικών έργων στη Γερμανία, που σηματοδοτούν την είσοδό της στην υπεράκτια αιολική ενέργεια της Ευρώπης. Οι δύο τοποθεσίες στη Βόρεια Θάλασσα, σε απόσταση 130 χλμ. και 150 χλμ. από τις ακτές και βάθος περίπου 40 μέτρα, θα έχουν παραγωγική δυνατότητα 4 GW. Με την επιφύλαξη των απαραίτητων αδειών και εγκρίσεων, θα αποτελέσουν τα πρώτα υπεράκτια αιολικά έργα της bp στη Γερμανία, πλήρως εναρμονισμένα με την ολοκληρωμένη στρατηγική ενέργειας της εταιρείας και τη συγκροτημένη διάθεση των κεφαλαίων της. Η bp θα ηγηθεί της ανάπτυξης, κατασκευής και λειτουργίας των σταθερών υπεράκτιων αιολικών έργων, με στόχο τη σύνδεση στο δίκτυο έως τα τέλη του 2030. Η παγκόσμια υπεράκτια παραγωγή αιολικής ενέργειας της bp ανέρχεται πλέον στα 9,2 GW. Η Anja-Isabel Dotzenrath, εκτελεστική αντιπρόεδρος Φυσικού Αερίου και Ενέργειας Χαμηλών Εκπομπών Άνθρακα της bp, δήλωσε: «Αυτή η ανάθεση συνιστά σημαντικό ορόσημο για τα σχέδια απανθρακοποίησης της bp στη Γερμανία και αντικατοπτρίζουν την ευρύτερη στρατηγική μας. Η ανανεώσιμη ενέργεια που θα παράγουμε θα υποστηρίξει τις σημαντικές ανάγκες των δραστηριοτήτων μας στη Γερμανία, προϊόντων και υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων της παραγωγής πράσινου υδρογόνου και βιοκαυσίμων, της ανάπτυξης ηλεκτροκινητικότητας και της απανθρακοποίησης των διυλιστηρίων. Η BP ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΥΠΕΡΑΚΤΙΑ ΑΓΟΡΑ ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Εκατομμύρια τόννοι Λίθιο Νικέλιο Κοβάλτιο Μαγγάνιο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=