FLEETNEWS #210

24.07.23 #210 14 Ειδικά οι Βρετανοί υπεύθυνοι στόλου είναι επικριτικοί για το leasing. Η απόκλιση μεταξύ αγοράς και leasing είναι ακόμα μεγαλύτερη στην ιδιωτική αγορά. Το 69% των ιδιωτών αγοραστών νέων αυτοκινήτων είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη μέθοδο χρηματοδότησής τους, αλλά μόνον το 57% των πελατών leasing. Για τη Μακροχρόνια Ενοικίαση, η οποία είναι πολύ δημοφιλής στην Ιταλία, την Ισπανία και τη Γαλλία, το ποσοστό των πολύ ικανοποιημένων πελατών πέφτει στο 47%. Η ζήτηση πρώτων υλών μπαταριών στην Ευρώπη θα αυξηθεί κατακόρυφα έως το 2050, καθώς η ήπειρος προσπαθεί να μεταβεί σε οδικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών, απαραίτητες για τους κλιματικούς στόχους της. Ωστόσο, η περιοχή μπορεί να περιορίσει την προβλεπόμενη χρήση βασικών μετάλλων για την ηλεκτροκίνηση των μεταφορών έως και κατά 49%, σύμφωνα με νέα ανάλυση. Ο περιβαλλοντικός οργανισμός Transport & Environment, που διεξήγαγε τη μελέτη, δήλωσε πως οι κυβερνήσεις και η Ε.Ε. πρέπει να λάβουν μέτρα περιορισμού του μεγέθους των μπαταριών και των αυτοκινήτων, το μοναδικό πιο αποτελεσματικό μέτρο μείωσης της ζήτησης μετάλλων. Για την απανθρακοποίηση του στόλου της έως το 2050, η Ευρώπη θα χρειαστεί 200 φορές τις πρώτες ύλες μπαταριών που χρειάστηκε πέρυσι - εκτός εάν ληφθούν μέτρα, αναφέρει η έκθεση. Ωστόσο, οι πολιτικές παροχής κινήτρων για μικρά οικονομικά BEV, υιοθέτησης καινοτόμων χημικών συνθέσεων μπαταριών και περιορισμού των μετακινήσεων με ιδιωτικά αυτοκίνητα, μπορούν να μειώσουν τη ζήτηση των βασικών μετάλλων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου κατά 36%-49%. Η Julia Poliscanova, ανώτερο διευθυντικό στέλεχος Οχημάτων και Εφοδιαστικών Αλυσίδων Ηλεκτροκινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Η Ευρώπη πρέπει να εξηλεκτρίσει το στόλο της έως το 2050, αλλά αυτό συνεπάγεται αυξημένη ζήτηση μετάλλων μπαταριών. Για να μην επαναληφθούν τα λάθη της εξάρτησης από το πετρέλαιο, πρέπει να προσεχθεί η αποδοτικότητα των πόρων. Σε περιβάλλον περιορισμένου ανεφοδιασμού, τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν συνιστούν απλώς περιβαλλοντική υποχρέωση, αλλά σωστή οικονομική και βιομηχανική πολιτική». Η μείωση του μεγέθους των μπαταριών και η κατασκευή μικρότερων ΤΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΤΕΤΑΡΤΟ Ανάλυση της T&E για τα κρίσιμα μέταλλα ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Σημείωση: Τα ποσοστά αφορούν στο σύνηθες σενάριο της υπάρχουσας κατάστασης. Λόγω στρογγυλοποίησης, οι αριθμοί ενδέχεται να μην αθροίζονται σε ακριβές σύνολο. Πηγή: Transport & Environment analysis Συνολική ζήτηση πρώτων υλών μέχρι το 2050 Εκατομμύρια τόννοι Εκατομμύρια τόννοι Εκατομμύρια τόννοι Εκατομμύρια τόννοι Υπάρχουσα κατάσταση Μικρότερες μπαταρίες Καινοτόμες χημικές συστάσεις Μείωση διανυόμενων αποστάσεων Προκύπτουσα κατάσταση Υπάρχουσα κατάσταση Μικρότερες μπαταρίες Καινοτόμες χημικές συστάσεις Μείωση διανυόμενων αποστάσεων Προκύπτουσα κατάσταση Υπάρχουσα κατάσταση Μικρότερες μπαταρίες Καινοτόμες χημικές συστάσεις Μείωση διανυόμενων αποστάσεων Προκύπτουσα κατάσταση Υπάρχουσα κατάσταση Μικρότερες μπαταρίες Καινοτόμες χημικές συστάσεις Μείωση διανυόμενων αποστάσεων Προκύπτουσα κατάσταση Λίθιο Νικέλιο Κοβάλτιο Μαγγάνιο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=