FLEETNEWS #207

03.07.23 #207 20 Παρά το παγκόσμιο κλίμα αστάθειας και πληθωρισμού, οι εταιρείες σχεδιάζουν την ανάπτυξη των στόλων οχημάτων τους, εστιάζοντας στην ενεργειακή μετάβαση, τη συνδεσιμότητα και τις νέες λύσεις κινητικότητας. Το Παρατηρητήριο Κινητικότητας της Arval, εξειδικευμένο στην καταγραφή και πρόβλεψη των τάσεων εταιρικής κινητικότητας, δημοσίευσε τα αποτελέσματα του πρόσφατου διεθνούς του βαρόμετρου. Το 2023, πλήθος αρμόδιων λήψης αποφάσεων εταιρειών ερωτήθηκαν, για να συγκεντρωθούν στοιχεία από 30 χώρες. Για πρώτη φορά, το βαρόμετρο περιλαμβάνει τις χώρες της Παγκόσμιας Συμμαχίας Element-Arval, ΗΠΑ, Καναδά, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία και Μεξικό. Το Βαρόμετρο Στόλου και Κινητικότητας 2023 επισημαίνει πέντε βασικές μακροοικονομικές τάσεις στο άμεσο μέλλον: „ Αύξηση ή σταθεροποίηση του μεγέθους των εταιρικών στόλων „ Διεθνή ανάπτυξη χρηματοδότησης του leasing ολοκληρωμένων υπηρεσιών „ Επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης „ Επέκταση της υιοθέτησης λύσεων κινητικότητας ως εναλλακτική των εταιρικών αυτοκινήτων „ Αύξηση συνδεδεμένων υπηρεσιών. Αυτό το βαρόμετρο παρουσιάζει παγκόσμια εικόνα σύγκρισης των πέντε τάσεων στις 30 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. 1 Το 91% των εταιρειών θα αυξήσουν το μέγεθος του στόλου τους. Οι αρμόδιοι λήψης αποφάσεων στόλου και κινητικότητας είναι αισιόδοξοι για το μέλλον. Το 91% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα και στις 30 χώρες προβλέπουν πως ο στόλος τους θα παραμείνει σταθερός ή θα αναπτυχθεί στην επόμενη τριετία: το 27% προβλέπει αύξηση και το 64% σταθερό στόλο. Εάν εστιάσουμε στους στόλους επιβατικών αυτοκινήτων (PC), οι μεγάλες εταιρείες προβλέπουν αύξηση του στόλου τους (35% έναντι 29%), σε σύγκριση με τις άλλες. Όσον αφορά στους στόλους ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), οι μεσαίες και μεγάλες εταιρείες προβλέπουν ο στόλος τους να παραμένει σταθερός (65%), σε σύγκριση με τις πολύ μεγάλες και μικρές εταιρείες (59%). Όσον αφορά στους λόγους μελλοντικής αύξησης στόλου, παρατηρείται ιδιαίτερη αύξηση βάσει προβλέψεων HR. Η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων αποτελεί βασική πρόκληση για τις εταιρείες (39%). Αυξάνεται επίσης ο αριθμός των εταιρειών που σχεδιάζουν να προσφέρουν οχήματα σε εργαζόμενους που δεν δικαιούνται εταιρικού αυτοκινήτου. Ο αντίκτυπος της κατ’ οίκον εργασίας είναι περιορισμένος, καθώς μόνο το 17% των εταιρειών έχουν αλλάξει ή σκέπτονται να αλλάξουν την πολιτική τους κινητικότητας. Μεταξύ των τελευταίων, το 17% αναπτύσσει εναλλακτικές λύσεις. Τέλος, οι σημαντικότερες προκλήσεις που προβλέπονται από τους αρμόδιους λήψης αποφάσεων στόλου επικεντρώνονται στη μετάβαση σε τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων και στην προσαρμογή στις περιοριστικές κρατικές πολιτικές για οχήματα εσωτερικής καύσης. 2 Το full service leasing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σε όλες τις επιχειρήσεις: το 35% των εταιρειών εξετάζει το ενδεχόμενο υιοθέτησης ή περαιτέρω αύξησης αυτής της χρηματοοικονομικής μεθόδου. Άνω του ενός τρίτου των εταιρειών που ρωτήθηκαν εξετάζουν το ενδεχόμενο υιοθέτησης ή περαιτέρω αύξησης του full service leasing, ως πρότυπο χρηματοδότησης και διαχείρισης στόλου για την επόμενη τριετία. Αυτή η αυξανόμενη δημοτικότητα της μίσθωσης ολοκληρωμένων υπηρεσιών για τα επόμενα χρόνια συνάδει με τα επίπεδα προ Covid-19. Ακόμα το full service leasing θα αυξηθεί σε όλους τους τύπους και τα μεγέθη επιχειρήσεων: το 34% των μικρότερων εταιρειών σκοπεύουν να υιοθετήσουν ή να αυξήσουν τη χρήση του, ποσοστό παραπλήσιο των μεσαίων και μεγάλων. 3 Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων επιταχύνεται, και ήδη το 50% των εταιρειών χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία εναλλακτική τεχνολογία καυσίμου. Στο σύνολο των χωρών και εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 70% των εταιρειών έχει ήδη υιοθετήσει ή σκέφτεται να υιοθετήσει τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες εναλλακτικές τεχνολογίες στο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων τους, εντός FLEET AND MOBILITY BAROMETER 2023 Το Παρατηρητήριο Κινητικότητας της Arval

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=