FLEETNEWS #207

03.07.23 #207 19 σκευαστών φορτηγών. Η T&E αναφέρει πως η Ε.Ε. πρέπει να αναθεωρήσει τα πρότυπα εκπομπών CO2 βαρέων επαγγελματικών οχημάτων ως επιβεβαίωση των επενδύσεων στην Ευρώπη και να διασφαλίσει ότι οι δεσμεύσεις των κατασκευαστών φορτηγών θα ισχύσουν. Ιδιαίτερη σημασία θα έχει ένας πιο φιλόδοξος στόχος για το 2030, ο οποίος θα ωθήσει τους κατασκευαστές σε ταχεία βελτίωση των βιομηχανικών στρατηγικών τους στην Ε.Ε. Η Sofie Defour δήλωσε: «Η Tesla και η BYD είναι έτοιμες να επαναλάβουν την επιτυχία τους στην αγορά φορτηγών, ενώ η Καλιφόρνια έχει δώσει σαφές μήνυμα στους κατασκευαστές φορτηγών. Αυτό πρέπει να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τους Ευρωπαίους νομοθέτες, οι οποίοι δεν επιθυμούν να χαθούν οι επενδύσεις κατασκευών και μπαταριών. Η Ε.Ε. πρέπει να χρησιμοποιήσει τα πρότυπα CO2 φορτηγών για να πείσει τους κατασκευαστές φορτηγών να μηδενίσουν τις εκπομπές ρύπων και να επενδύσουν στην Ευρώπη». Νωρίτερα αυτόν το μήνα, η T&E ξεκίνησε την εκστρατεία Your Heavy Duty, για να υποστηρίξει αυστηρότερους στόχους μείωσης του CO2 για τις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής φορτηγών και να ενθαρρύνει τις επενδύσεις, την αύξηση της προσφοράς και την παροχή φορτηγών μηδενικών εκπομπών. Η εκστρατεία καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε: „ να θέσουν στόχο μείωσης CO2 κατά -65% το 2030, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη ανακοινώσει κορυφαίοι κατασκευαστές. „ να θέσουν στόχο μείωσης CO2 κατά -100% το 2035 για τα φορτηγά και να διασφαλιστεί ότι τα τελευταία ρυπογόνα οχήματα θα αποσυρθούν από την Ευρώπη το 2050. Χωρίς παρόμοιο στόχο με της Καλιφόρνιας το 2036, η Ε.Ε. κινδυνεύει να μείνει πίσω, καθώς οι μεγάλοι κατασκευαστές φορτηγών μπορεί να αποσύρουν τις επενδύσεις τους. „ να κρατήσουν τα καύσιμα εκτός προτύπων CO2: τα βιοκαύσιμα και τα e-fuels είναι ακριβές λανθασμένες κλιματικές λύσεις απανθρακοποίησης των νέων φορτηγών. Το 90% των κατασκευαστών φορτηγών αντιτίθεται στη συμπερίληψη των καυσίμων στον κανονισμό και μόνον όσοι υστερούν είναι υπέρ ενός τέτοιου σχεδίου. „ να επεκτείνουν την εφαρμογή του κανονισμού στα μικρά φορτηγά, επαγγελματικά και μη πιστοποιημένα οχήματα. Πολιτική συμφωνία επιτεύχθηκε στις 28 Ιουνίου 2023 μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ε.Ε. σχετικά με την ευρωπαϊκή πράξη για τα δεδομένα (Data Act) - τον νέο νόμο που ρυθμίζει ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση σε δεδομένα και υπό ποιες προϋποθέσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρέτισε τη συμφωνία αυτή, τονίζοντας ότι «η επανάσταση του διαδικτύου των πραγμάτων οδηγεί σε εκθετική ανάπτυξη των δεδομένων», σημειώνοντας πως «ο προβλεπόμενος όγκος δεδομένων αναμένεται να εκτοξευθεί τα επόμενα χρόνια» και ότι «σημαντικός όγκος βιομηχανικών δεδομένων παραμένει αχρησιμοποίητος, ενώ προσφέρει πολλές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες». «Η πράξη για τα δεδομένα αποσκοπεί στην τόνωση της οικονομίας δεδομένων της Ε.Ε. μέσω της απελευθέρωσης βιομηχανικών δεδομένων, της βελτιστοποίησης της προσβασιμότητας και της χρήσης τους και της προώθησης μιας ανταγωνιστικής και αξιόπιστης ευρωπαϊκής αγοράς υπολογιστικού νέφους (European cloud market). Επιδιώκει να διασφαλίσει ότι όλοι καρπώνονται τα οφέλη της ψηφιακής επανάστασης», τονίζεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής. Να σημειωθεί πως την περασμένη εβδομάδα, η ACEA επιβεβαίωσε την υποστήριξή της γι’ αυτόν το νόμο, αναγνωρίζοντας πως οι νομοθέτες έχουν επιτύχει μια λεπτή ισορροπία μεταξύ των συμφερόντων των καταναλωτών, των παρόχων υπηρεσιών και των κατασκευαστών. Η ανακοίνωση της ACEA τόνιζε, ωστόσο, πως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποστηρίζουν την κοινή χρήση δεδομένων οχημάτων -αυτό διευκολύνει άλλους να αναπτύξουν ανταγωνιστικούς αλγόριθμους και υπηρεσίες- αλλά δεν θα πρέπει να αναγκάζονται να μοιράζονται το προϊόν της πνευματικής τους ιδιοκτησίας. Για να προστατεύσουν την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων ψηφιακών καινοτόμων, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν αναγκάζονται να αποκαλύπτουν δεδομένα στους ανταγωνιστές τους. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=