FLEETNEWS #207

03.07.23 #207 18 Τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής φορτηγών, από κοινού με την Tesla και την BYD, κατατάσσονται επικεφαλής παγκοσμίως ως προς την ετοιμότητά τους μετάβασης σε πωλήσεις 100% μηδενικών εκπομπών. Η Mercedes-Benz Trucks, η Scania και η MAN σκοπεύουν να πωλούν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά ή φορτηγά υδρογόνου μέχρι το 2040. Όμως ο περιβαλλοντικός οργανισμός Transport & Environment (T&E), που συνέταξε την κατάταξη, επισημαίνει ότι τέσσερις μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών υστερούν ιδιαιτέρως και κινδυνεύουν με απώλεια μεριδίου αγοράς έναντι των Αμερικανών και Κινέζων αντιπάλων τους, εκτός εάν αυστηροποιηθούν περαιτέρω τα πρότυπα της Ε.Ε. για το CO2 των φορτηγών. Η Scania ηγείται της κατάταξης των κατασκευαστών φορτηγών ως προς τις επιδιώξεις και τις στρατηγικές για το κλίμα. Παρά το στόχο, οι πωλήσεις της ηλεκτρικών φορτηγών ή υδρογόνου το 2030 να καλύπτουν μόνο το 50% του συνόλου, διαθέτει πολύ στιβαρή βιομηχανική στρατηγική. Η Mercedes-Benz Trucks, στη δεύτερη θέση, επιδιώκει το 60% των πωλήσεών της να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών το 2030. Ωστόσο, παρατηρείται διαφορά μεταξύ των ανακοινώσεών της και των βιομηχανικών της σχεδίων. Η εταιρεία διαθέτει αδύναμη στρατηγική μπαταριών και δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα την προμήθεια πρώτων υλών τους. Στην τέταρτη θέση, η MAN σχεδιάζει μικρότερη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων και διαθέτει αδύναμο στόχο μηδενικών εκπομπών για το 2030. Η Volvo Trucks, ηγέτης στις πωλήσεις φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, βρίσκεται στο μέσον της κατάταξης. Παρά τη φιλόδοξη δημόσια δέσμευσή της για 70% πωλήσεις μηδενικών εκπομπών έως το 2030, η εταιρεία δεν διαθέτει στόχο πωλήσεων 100% μηδενικών εκπομπών και επενδύει σε αέριο και βιοκαύσιμα - τα οποία εξακολουθούν να εκπέμπουν CO2. Πιο πίσω, η Renault Trucks σκοπεύει οι μισές πωλήσεις της να είναι μηδενικών εκπομπών έως το 2030, αλλά και αυτή επενδύει σε φυσικό αέριο και βιοκαύσιμα. Η IVECO και η DAF δεν διαθέτουν μακροπρόθεσμους στόχους και έχουν επενδύσει ελάχιστα σε εφοδιαστικές αλυσίδες μπαταριών και δίκτυα φόρτισης και κατατάσσονται τελευταίες. Η Sofie Defour, διευθύντρια εμπορευματικών μεταφορών της T&E, δήλωσε: «Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών ισχυρίζονται πως είναι πράσινοι, αλλά στην πραγματικότητα λιγότεροι από τους μισούς βρίσκονται σε καλή τροχιά για μηδενικές εκπομπές και μόνο μέσω εθελοντικών δεσμεύσεων. Υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ όσων διαθέτουν σχέδιο πλήρους απανθρακοποίησης και εκείνων που δεν διαθέτουν. Η Ε.Ε. χρειάζεται ισχυρά πρότυπα CO2 φορτηγών για τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του ευρωπαϊκού κλάδου». Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από την Tesla και την BYD, οι οποίες έχουν ήδη αποδείξει την ικανότητά τους ταχείας αύξησης παραγωγής προϊόντων μηδενικών εκπομπών. Έχουν επίσης δημιουργήσει ισχυρές εφοδιαστικές αλυσίδες μπαταριών και έχουν εξασφαλίσει την προμήθεια πρώτων υλών. Η απαγόρευση πωλήσεων φορτηγών ντίζελ στην Καλιφόρνια το 2036 και ο νόμος μείωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ μπορεί να αναγκάσουν τους κατασκευαστές φορτηγών να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις παραγωγής οχημάτων και μπαταριών στην Αμερική, επισημαίνει η έκθεση. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή ή την καθυστέρηση των εθελοντικών δεσμεύσεων των καταΗ ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ Έρευνα της Transport and Environment ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΑΛΛΑ ΥΣΤΕΡΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ TESLA ΚΑΙ BUD ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ: ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ Κατάταξη μαρκών φορτηγών ως προς την ετοιμότητα μετασχηματισμού τους σε 100% πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών Αξιολόγηση ετοιμότητας μηδενικών εκπομπών Αξιολόγηση κατασκευαστών βάσει φιλοσοφίας και στρατηγικής Κατασκευαστής Συνολική βαθμολογία Στόχοι φορτηγών μηδενικών εκπομπών Τεχνολογίες μη μηδενικών εκπομπών Χαρτοφυλάκιο μοντέλων Αλυσίδα αξίας Ενέργεια Χρηματοδότηση

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=