FLEETNEWS #207

03.07.23 #207 17 Τα εμπορεύματα που εξάγονται στο πλαίσιο συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών της Ε.Ε. πρέπει να συμμορφώνονται με τους «κανόνες προέλευσης» για να τύχουν δασμολογικών προτιμήσεων. Οι ισχύοντες μεταβατικοί κανόνες της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας ΕΕ-ΗΒ (TCA) επιτρέπουν στις μπαταρίες που συναρμολογούνται στην Ευρώπη να πληρούν τις απαιτήσεις ευρωπαϊκής προέλευσης. Ωστόσο, από την 1η Ιανουαρίου 2024, αυτοί οι κανόνες θα καταστούν πολύ πιο αυστηροί, απαιτώντας όλα τα εξαρτήματα των μπαταριών, καθώς και κάποια κρίσιμα υλικά τους, να παράγονται είτε στην Ε.Ε. είτε στο Ηνωμένο Βασίλειο, για να πληρούν τις προϋποθέσεις άνευ δασμών. «Η Ευρώπη δεν έχει ακόμα δημιουργήσει ασφαλή και αξιόπιστη εφοδιαστική αλυσίδα μπαταριών για να καλύψει τους πιο αυστηρούς κανόνες», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Γι’ αυτό καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρατείνει την τρέχουσα μεταβατική περίοδο κατά τρία χρόνια». «Έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις στην ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα μπαταριών, αλλά χρειάζεται χρόνος για να δημιουργηθούν οι απαιτούμενες δυνατότητες. Εν τω μεταξύ, οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να βασίζονται σε μπαταρίες ή υλικά που εισάγονται από την Ασία». Σύμφωνα με στοιχεία των μελών της ACEA, οι δασμοί 10% στα ηλεκτρικά οχήματα θα κόστιζαν σχεδόν 4,3 δισ. ευρώ για την τριετία 2024 - 2026. Αυτό θα ήταν ζημιογόνο όχι μόνο για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε., αλλά και για την ευρωπαϊκή οικονομία. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η υπ’ αριθμόν ένα εξαγωγική αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ε.Ε., αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δασμοί θα είχαν αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις σε αυτήν την κρίσιμη αγορά και ο κλάδος θα έπρεπε ενδεχομένως να μειώσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε. έως και κατά 480.000 μονάδες, που ισοδυναμεί στην παραγωγή δύο εργοστασίων μεσαίου μεγέθους. Περισσότερα στο fleetnews.gr H ACEA ΖΗΤΑ ΤΡΙΕΤΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΕΜΠΟΡΙΑΣ EV Κοστίζει η εμπορική αδράνεια μεταξύ ΕΕ-ΗΒ ΚΟΣΤΟΣ 4,3 ΔΙΣ., ΕΩΣ ΚΑΙ 480.000 ΜΟΝΑΔΕΣ ΧΑΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ EV ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΜΩΝ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΕ-ΗΒ ΠΑΡΑΓΩΓΗ 2 ΜΕΣΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ UBER: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ Σ. ΑΡΑΒΙΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ Η Uber συνεργάζεται με τους Σιδηροδρόμους της Σαουδικής Αραβίας (SAR) για προσφορά κρατήσεων για έως και τέσσερις διαδρομές, από και προς επτά σιδηροδρομικούς σταθμούς έξι πόλεων. Η συνεργασία με πάροχο σιδηροδρομικών μεταφορών αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για την εταιρεία. Η υπηρεσία κρατήσεων της Uber επιτρέπει στους επιβάτες να προβούν σε προκράτηση έως και τεσσάρων διαδρομών μέσω του ιστότοπου και της εφαρμογής SAR. Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από και προς τους σταθμούς της βόρειας σιδηροδρομικής γραμμής του Riyadh, του Majmaah και του Qassim και τους σταθμούς της ανατολικής σιδηροδρομικής γραμμής του Ριάντ, του Hofuf, του Abqaiq και του Dammam. Η SAR θα επεκτείνει την υπηρεσία και σε άλλους σταθμούς στο μέλλον. NEA ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΜΥΚΟΝΟ H Uber προσφέρει μια νέα, πρωτοποριακή κατά παραγγελία υπηρεσία στην Μύκονο, μέσω της εφαρμογής της, το Boat, που θα παρέχεται από τοπικό αδειοδοτημένο φορέα από τα τέλη Ιουνίου έως τον Οκτώβριο. Οι επισκέπτες του νησιού θα μπορούν να προχωρήσουν στις περιηγήσεις τους δια θαλάσσης, κάνοντας χρήση των πολλαπλών σημείων επιβίβασης και αποβίβασης για τα ταχύπλοα σκάφη που έχουν χωρητικότητα έως οκτώ ατόμων. Οι χρήστες της εφαρμογής Uber θα μπορούν να κάνουν κράτηση για εκδρομές με ένα ταχύπλοο με το πάτημα ενός κουμπιού ώστε να μετακινηθούν σε διάφορα σημεία της Μυκόνου εύκολα και αξιόπιστα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=