FLEETNEWS #205

19.06.23 #205 3 στής εκτός των τεσσάρων κορυφαίων καταφέρνει να είναι ο ηγέτης της αγοράς σε μια χώρα. Δεν αποτελεί έκπληξη πως αυτή είναι η Ιταλία. Η Ford είναι το νούμερο 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Mercedes προηγείται στη Γερμανία. Η Volkswagen Commercial Vehicles είναι αυτή τη στιγμή η νούμερο ένα εταιρεία σε τέσσερις χώρες (Αυστρία, Ολλανδία, Σουηδία και Ελβετία), ενώ η Renault διατηρεί ηγετική θέση ακόμη και σε πέντε διαφορετικές αγορές. Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ ΑΥΞΆΝΕΤΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΆ Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οι πελάτες που αναζητούσαν ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα για τις μεταφορικές τους ανάγκες δεν μπορούσαν να βρουν τίποτα. Στο μεταξύ, η προϊοντική γκάμα έχει μεγαλώσει. Οι κινητήρες ντίζελ, πάντως, εξακολουθούν να κυριαρχούν με μερίδιο 86% (Ιανουάριος-Απρίλιος 2022: 89%). Ενώ το μερίδιο των βενζινοκινητήρων παραμένει σταθερό, οι εναλλακτικοί κινητήρες αυξάνονται. Το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες στο 6,2%. Και πάλι, βέβαια, καταγράφονται σαφείς διαφορές μεταξύ των χωρών. Η Σουηδία και η Ολλανδία έχουν τα υψηλότερα μερίδια ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το Βέλγιο και η Τσεχία έχουν τα χαμηλότερα. Το μερίδιο των LCV με υβριδικούς κινητήρες επίσης αυξήθηκε ελαφρά στο 0,7%. Εάν, πάντως, δεν μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο υβριδικό μοντέλο επαγγελματικού οχήματος, μάλλον είναι λογικό. Τα οχήματα με τις υψηλότερες ταξινομήσεις με αυτόν τον τύπο καυσίμου είναι τα Renault Clio και Toyota Yaris. Στη Γαλλία και την Ιταλία ειδικότερα, υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής τέτοιων μοντέλων επιβατικών αυτοκινήτων σε επαγγελματικά οχήματα. Με αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου ως CV, σε μια κίνηση που οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά στους φόρους. Ντεμπούτο με το ανανεωμένο Sport κάνει η Discovery, ως ανεξάρτητη μάρκα πλέον μετά το τέλος της Jaguar Land Rover και τη δημιουργία της νέας εταιρικής ταυτότητας JLR την 1η Ιουνίου. Το πολυτελές βρετανικό SUV διαθέτει πλέον στάνταρ, για όλες τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού, ψηφιακό πίνακα οργάνων και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Στο επίκεντρο βρίσκεται η νέα οθόνη αφής 11,4 ιντσών, προερχόμενη από τα τελευταία μοντέλα της Range Rover, που καταργεί τα περιστροφικά κουμπιά του συστήματος κλιματισμού και δημιουργεί ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος της κονσόλας. Το εσωτερικό του Discovery Sport είναι ευέλικτο και ευρύχωρο, διαθέσιμο με έως και επτά θέσεις, και με έως και 24 πιθανές διαμορφώσεις καθισμάτων. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.794 lt. Όσο για τα PHEV και MHEV κινητήρια σύνολα, οι διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες. Η βασική αναβάθμιση παρέχεται στο plug-in hybrid P300e, που πλέον προσφέρει βελτιωμένη ηλεκτρική αυτονομία έως 61 km (έως 47 km σε «πραγματικές συνθήκες»), με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 14,9 kWh να χρειάζεται 30 λεπτά για τη φόρτιση από 0-80% με ταχυφορτιστή DC 50 kW. Η βάση του κινητήριου συνόλου είναι ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 L. Οι βενζινοκινητήρες P250 και P200 Ingenium και οι diesel D200 και D165 συμπληρώνουν την προσφερόμενη γκάμα. Όλοι τους έχουν ήπια υβριδική τεχνολογία, που συμβάλει στην ενίσχυση της απόδοσης και τη μείωση της κατανάλωσης. H τιμή του νέου Discovery Sport ξεκινά από περίπου 52.400 ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, όντας ήδη διαθέσιμο για παραγγελία. DISCOVERY: ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ SPORT ΡΥΘΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ LCV ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΑΝ-ΑΠΡΙΛ 2023/2022 ΙΣΠΑΝΊΑ ΤΣΕΧΊΑ ΑΥΣΤΡΊΑ ΒΈΛΓΙΟ ΟΛΛΑΝΔΊΑ ΜΕΓΆΛΗ ΒΡΕΤΑΝΊΑ ΣΟΥΗΔΊΑ ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΙΤΑΛΊΑ ΕΛΒΕΤΊΑ ΓΑΛΛΊΑ ΠΟΛΩΝΊΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=