FLEETNEWS #205

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023 #205 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Η ευρωπαϊκή αγορά LCV συνεχίζει να αναπτύσσεται Oλοκληρώθηκε με επιτυχία και το φετινό τριήμερο BMW Joyland Άνοδος στις κυκλοφορίες αυτοκινήτων καταγράφηκε τον Μάιο

19.06.23 #205 2 Σε σύγκριση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων LCV μερικές φορές φαίνεται να είναι λιγότερο σημαντική. Όσον αφορά στον καθαρό όγκο πωλήσεων, αυτή η κατηγορία είναι φυσικά σημαντικά μικρότερη από εκείνη των Επιβατικών Αυτοκινήτων. Οι κυκλοφορίες νέων μοντέλων είναι επίσης σχετικά σπάνιες και η ηλεκτροκίνηση των LCV βρίσκεται ακόμη στην αρχή της. Ωστόσο, η Dataforce εξέτασε πιο προσεκτικά αυτό το τμήμα της αγοράς, καθώς υπάρχουν ενδιαφέροντα ευρήματα που πρέπει να αποκαλυφθούν, όπως υπογραμμίζει ο αναλυτής Michael Gergen. Η ΓΑΛΛΊΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΝΩΜΈΝΟ ΒΑΣΊΛΕΙΟ ΜΑΚΡΆΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΕΣ ΑΓΟΡΈΣ H ανάλυση της Dataforce ξεκινά με το μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς. Στις δώδεκα μεγάλες χώρες παρατηρούνται τεράστιες διαφορές όσον αφορά στους όγκους νέων ταξινομήσεων LCV έως 7 τόνους. Με εξαψήφιες ταξινομήσεις την περίοδο Ιανουαρίου έως Απριλίου 2023, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι σαφώς οι μεγαλύτερες αγορές σε όγκο. Με λίγο περισσότερες από 82.000 ταξινομήσεις, η Γερμανία ακολουθεί στην τρίτη θέση μπροστά από την Ιταλία και την Ισπανία. Συνολικά, η ευρωπαϊκή αγορά LCV «τρέχει» αυτήν τη στιγμή με ρυθμό ανάπτυξης 9,7% σε σύγκριση με το τετράμηνο του 2022 (Ιανουάριος έως Απρίλιος). Ωστόσο, υπάρχει ακόμη πολλή απόσταση να καλυφθεί, καθώς καταγράφεται μια υποχώρηση άνω των 100.000 οχημάτων σε σύγκριση με το έτος 2021. Όσον αφορά στους ρυθμούς ανάπτυξη ανά χώρα, αυτήν τη στιγμή ξεχωρίζουν η Ισπανία, η Τσεχία και η Αυστρία, ακολουθούμενες από μια άλλη ομάδα πέντε χωρών με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Μόνο η Γαλλία και η Πολωνία αναφέρουν αυτήν τη στιγμή κάμψη. Σχεδόν το 75% των νέων LCV ταξινομούνται από εταιρκούς στόλους. Οι πωλήσεις τους αυξάνονται αυτήν τη στιγμή με ρυθμό 12,5%. Οι ταξινομήσεις των εταιρειών βραχυπρόθεσμης ενοικίασης είναι πολύ σταθερές, χάνουν μόνο 29 μονάδες (- 0,1%) μετά από τέσσερις μήνες, ενώ οι ταξινομήσεις σε αντιπροσωπίες και κατασκευαστές είναι πάνω από 20% περισσότερες από το τετράμηνο του 2022. Βέβαια, υπολείπονται σημαντικά σε σχέση με τις επιδόσεις του 2021. ΑΡΚΕΤΟΊ ΝΙΚΗΤΈΣ ΌΣΟΝ ΑΦΟΡΆ ΣΤΑ BRANDS Αρκετές μάρκες συνεισφέρουν στην τρέχουσα θετική τάση. Οι τέσσερις κατασκευαστές με τους υψηλότερους όγκους πωλήσεων, η Ford, η Renault, η Volkswagen και η Mercedes, καταγράφουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Διαφορετική είναι όμως η κατάσταση για τις δύο μάρκες στην πέμπτη και έκτη θέση, την Peugeot και τη Citroen, οι ταξινομήσεις των οποίων αυτήν τη στιγμή μειώνονται. Αυτό ισχύει και για την Opel, μια άλλη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία βρίσκεται στην όγδοη θέση πίσω από τη Fiat. Το top 10 συμπληρώνουν η Toyota και η Iveco. Με τη Fiat, μόνο ένας κατασκευαDATAFORCE Η ευρωπαϊκή αγορά LCV αναπτύσσεται Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ LCV ΙΑΝ-ΑΠΡΙΛ 2023 ΜΕΡΙΔΙΑ ΤΥΠΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΙΑΝ-ΑΠΡΙΛ 2023 ΓΑΛΛΊΑ ΜΕΓ. ΒΡΕΤΑΝΊΑ ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΙΤΑΛΊΑ ΙΣΠΑΝΊΑ ΟΛΛΑΝΔΊΑ ΒΈΛΓΙΟ ΠΟΛΩΝΊΑ ΣΟΥΗΔΊΑ ΕΛΒΕΤΊΑ ΑΥΣΤΡΊΑ ΤΣΕΧΊΑ Diesel Ηλεκτρικά Βενζίνη Αέριο Υβριδικά Plug -In -Υβριδικά Άλλα

19.06.23 #205 3 στής εκτός των τεσσάρων κορυφαίων καταφέρνει να είναι ο ηγέτης της αγοράς σε μια χώρα. Δεν αποτελεί έκπληξη πως αυτή είναι η Ιταλία. Η Ford είναι το νούμερο 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Mercedes προηγείται στη Γερμανία. Η Volkswagen Commercial Vehicles είναι αυτή τη στιγμή η νούμερο ένα εταιρεία σε τέσσερις χώρες (Αυστρία, Ολλανδία, Σουηδία και Ελβετία), ενώ η Renault διατηρεί ηγετική θέση ακόμη και σε πέντε διαφορετικές αγορές. Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ ΑΥΞΆΝΕΤΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΆ Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οι πελάτες που αναζητούσαν ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα για τις μεταφορικές τους ανάγκες δεν μπορούσαν να βρουν τίποτα. Στο μεταξύ, η προϊοντική γκάμα έχει μεγαλώσει. Οι κινητήρες ντίζελ, πάντως, εξακολουθούν να κυριαρχούν με μερίδιο 86% (Ιανουάριος-Απρίλιος 2022: 89%). Ενώ το μερίδιο των βενζινοκινητήρων παραμένει σταθερό, οι εναλλακτικοί κινητήρες αυξάνονται. Το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες στο 6,2%. Και πάλι, βέβαια, καταγράφονται σαφείς διαφορές μεταξύ των χωρών. Η Σουηδία και η Ολλανδία έχουν τα υψηλότερα μερίδια ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το Βέλγιο και η Τσεχία έχουν τα χαμηλότερα. Το μερίδιο των LCV με υβριδικούς κινητήρες επίσης αυξήθηκε ελαφρά στο 0,7%. Εάν, πάντως, δεν μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο υβριδικό μοντέλο επαγγελματικού οχήματος, μάλλον είναι λογικό. Τα οχήματα με τις υψηλότερες ταξινομήσεις με αυτόν τον τύπο καυσίμου είναι τα Renault Clio και Toyota Yaris. Στη Γαλλία και την Ιταλία ειδικότερα, υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής τέτοιων μοντέλων επιβατικών αυτοκινήτων σε επαγγελματικά οχήματα. Με αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου ως CV, σε μια κίνηση που οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά στους φόρους. Ντεμπούτο με το ανανεωμένο Sport κάνει η Discovery, ως ανεξάρτητη μάρκα πλέον μετά το τέλος της Jaguar Land Rover και τη δημιουργία της νέας εταιρικής ταυτότητας JLR την 1η Ιουνίου. Το πολυτελές βρετανικό SUV διαθέτει πλέον στάνταρ, για όλες τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού, ψηφιακό πίνακα οργάνων και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Στο επίκεντρο βρίσκεται η νέα οθόνη αφής 11,4 ιντσών, προερχόμενη από τα τελευταία μοντέλα της Range Rover, που καταργεί τα περιστροφικά κουμπιά του συστήματος κλιματισμού και δημιουργεί ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος της κονσόλας. Το εσωτερικό του Discovery Sport είναι ευέλικτο και ευρύχωρο, διαθέσιμο με έως και επτά θέσεις, και με έως και 24 πιθανές διαμορφώσεις καθισμάτων. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.794 lt. Όσο για τα PHEV και MHEV κινητήρια σύνολα, οι διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες. Η βασική αναβάθμιση παρέχεται στο plug-in hybrid P300e, που πλέον προσφέρει βελτιωμένη ηλεκτρική αυτονομία έως 61 km (έως 47 km σε «πραγματικές συνθήκες»), με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 14,9 kWh να χρειάζεται 30 λεπτά για τη φόρτιση από 0-80% με ταχυφορτιστή DC 50 kW. Η βάση του κινητήριου συνόλου είναι ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 L. Οι βενζινοκινητήρες P250 και P200 Ingenium και οι diesel D200 και D165 συμπληρώνουν την προσφερόμενη γκάμα. Όλοι τους έχουν ήπια υβριδική τεχνολογία, που συμβάλει στην ενίσχυση της απόδοσης και τη μείωση της κατανάλωσης. H τιμή του νέου Discovery Sport ξεκινά από περίπου 52.400 ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, όντας ήδη διαθέσιμο για παραγγελία. DISCOVERY: ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ SPORT ΡΥΘΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ LCV ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΑΝ-ΑΠΡΙΛ 2023/2022 ΙΣΠΑΝΊΑ ΤΣΕΧΊΑ ΑΥΣΤΡΊΑ ΒΈΛΓΙΟ ΟΛΛΑΝΔΊΑ ΜΕΓΆΛΗ ΒΡΕΤΑΝΊΑ ΣΟΥΗΔΊΑ ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΙΤΑΛΊΑ ΕΛΒΕΤΊΑ ΓΑΛΛΊΑ ΠΟΛΩΝΊΑ

19.06.23 #205 4 Cupra Raval: Η μάρκα αποκάλυψε το όνομα του αστικού ηλεκτρικού της αυτοκινήτου στην Automobile Barcelona, δείχνοντας τις τελευταίες καινοτομίες Cupra και Seat και την ισχυρή δέσμευση της εταιρείας στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και στη Βαρκελώνη. Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας της έκθεσης αυτοκινήτου, ο Wayne Griffiths, CEO των Seat και Cupra, επιβεβαίωσε το όνομα του μελλοντικού αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της μάρκας, του Cupra Raval. Ένα όνομα- φόρος τιμής στη γειτονιά Raval στην καρδιά της Βαρκελώνης. «Το Raval είναι ένα από τα πιο εκπληκτικά μέρη της Βαρκελώνης. Και σήμερα είμαστε περήφανοι που το μελλοντικό αστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας θα έχει το όνομά του και θα αντιπροσωπεύει το πνεύμα του. Όπως κάναμε με το Cupra Born, τώρα θέλουμε να εκφράσουμε την ουσία του Raval και να συνεχίσουμε να εμπνέουμε τον κόσμο από τη Βαρκελώνη», εξήγησε ο Wayne Griffiths. ΤΟ ΚΑΛΎΤΕΡΟ ΠΡΏΤΟ ΤΡΊΜΗΝΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ Η ανακοίνωση συμπίπτει με τα καλύτερα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου στην ιστορία της Seat. Η εταιρεία κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ 144 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 139 εκατ. ευρώ σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και κύκλο εργασιών 3,6 δισ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει αύξηση 48%. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται στην Cupra. Από το λανσάρισμά της το 2018, η Cupra έχει πουλήσει περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Το 2022, η μάρκα έφτασε τα 4,4 δισ. ευρώ σε τζίρο, το 40% του συνόλου της εταιρείας, αποτελώντας μια από τις πιο αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη και την Ισπανία. Τα στοιχεία του τρέχοντος έτους είναι επίσης θετικά, με 46.600 πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, 83% περισσότερες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. CUPRA RAVAL: TΟ ΝΕΟ ΑΣΤΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ Η Toyota ανακοίνωσε πως η νέα γενιά του C-HR θα αποκαλυφθεί επίσημα στα τέλη του Ιουνίου. Το αυτοκίνητο θα βασίζεται στο πρωτότυπο Prologue. Με επίσημη ανακοίνωσή της, η Toyota επιβεβαίωσε την έλευση της δεύτερης γενιάς του C-HR. Το αυτοκίνητο θα αποκαλυφθεί επίσημα στις 26 Ιουνίου, έχοντας ιδιαίτερα τολμηρή εμφάνιση και σύγχρονες τεχνολογίες. Αισθητικά, το ιαπωνικό coupe SUV βασίζεται στο Prologue concept, με τη σχεδίασή του να έχει αναλάβει το κέντρο European Design Development της Toyota, στη Γαλλία. Στην εικόνα που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία, φαίνεται ξεκάθαρα το πίσω τμήμα με τη φωτιζόμενη λωρίδα να καλύπτει όλο το πλάτος, και το σήμα της μάρκας να προβάλλεται σε μορφή 3D στο κέντρο μαζί με το όνομα του αυτοκινήτου. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο C-HR διατηρεί τον όγκο του τωρινού μοντέλου, προσφέροντας όμως επιπλέον χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Το αμάξωμα θα έχει σαφώς πιο έντονες ακμές και δυναμικές γραμμές, με την κεκλιμένη οροφή, τους μυώδεις θόλους και τους μεγάλους τροχούς να ξεχωρίζουν. Το εμπρός τμήμα είναι σαφώς πιο επιθετικό, με τα ιδιαίτερα φώτα LED, τις μικρές γρίλες και τον αεραγωγό να δίνουν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που έρχεται από το μέλλον. Οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες παραμένουν κρυμμένες, με τις διχρωμίες στο αμάξωμα να θεωρούνται δεδομένα. Για το σαλόνι, η Toyota δεν έχει κάνει την παραμικρή αναφορά. Εκτιμούμε, ωστόσο, πως σε μεγάλο βαθμό υιοθετεί το design του bZ4x. Όσον αφορά στα μηχανικά σύνολα, το C-HR επιβεβαιώνεται πως θα λανσαριστεί ως plug-in υβριδικό, με τις μπαταρίες να συναρμολογούνται στην Ευρώπη. Οι προδιαγραφές του επαναφορτιζόμενου συστήματος παραμένουν άγνωστες, όπως και αυτές του απλού υβριδικού. Αναλυτικές πληροφορίες για το ιαπωνικό μοντέλο και το χρόνο έναρξης της εμπορικής του πορείας στην αγορά, θα δοθούν στις 26 Ιουνίου, στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρεμιέρας. ΝΕΟ TOYOTA C-HR Στις 26 Ιουνίου η επίσημη πρεμιέρα

19.06.23 #205 6 Το Tiguan αποτελεί ένα από τα κορυφαία οχήματα σε πωλήσεις για τη Volkswagen και πλέον η εταιρεία ετοιμάζει τη δεύτερη γενιά του με «άρωμα» ID.4. Οι πρώτες εικόνες δείχνουν ένα πρωτότυπο σχέδιο, με τα φανάρια, τη φωτιζόμενη λωρίδα που τα ενώνει και το σχήμα του προφυλακτήρα να παραπέμπουν στο ηλεκτρικό C-SUV του Βόλφσμπουργκ. Ο προφυλακτήρας εδώ βέβαια έχει εισαγωγές, αλλά η ομοιότητα στις γραμμές δεν κρύβεται. Το ίδιο ισχύει για εκείνες του αμαξώματος, που αφήνουν το γωνιώδες μοτίβο του σημερινού Tiguan για τις καμπύλες και τον αεροδυναμισμό. Αλλαγές έχουμε και στις διαστάσεις, με το επερχόμενο Tiguan να είναι 32 χλστ. μακρύτερο και να φτάνει αισίως τα 4.551 χλστ. σε μήκος. Ελάχιστη αύξηση παρουσιάζει το ύψος, με 5 χλστ. επιπλέον, ενώ πλάτος και μεταξόνιο μεταφέρονται αυτούσια από το τρέχον μοντέλο. Η επιμηκυσμένη έκδοση Allspace ακόμα δεν είναι σίγουρο αν θα δει δεύτερη γενιά, καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως η VW προτιμά να την αντικαταστήσει με ένα νέο crossover. Το κινεζικό Tayron είναι ο βασικός υποψήφιος - εννοείται με τις απαραίτητες τροποποιήσεις για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Συγκεκριμένα, λέγεται ότι θα μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το επίσης επικείμενο Skoda Kodiaq 2ης γενιάς. Στα μηχανικά μέρη συναντάμε την πλατφόρμα MQB Evo και πληροφορίες μόνο για τα plug-in υβριδικά σύνολα. Το Tiguan eHybrid θα ποικίλλει από τα 204 στα 270 άλογα, με τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία να ανέρχεται στα 120 χιλιόμετρα. Οι Γερμανοί ωστόσο επιβεβαιώνουν πως θα προσφέρονται κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, οπότε οι TSI και TDI δεδομένα θα συνεχίσουν για ακόμα μια γενιά. Περισσότερες λεπτομέρειες θα μαθαίνουμε όσο περνάει το καλοκαίρι, μέσα στο οποίο αναμένουμε το ντεμπούτο του Tiguan MK2. Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ VW: Το νέο Tiguan περιέχει… πινελιές ID.4 OPEL: ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΠΟ ΤΟ 2024 Τον Μάρτιο του 2022, η Opel είχε παρουσιάσει το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της, σύμφωνα με το οποίο θα υπήρχε μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μοντέλο της μέχρι το 2024, ενώ από το 2028 θα είναι πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη. Πλέον, το πρώτο σκέλος είναι γεγονός μετά την ανακοίνωση πως ο διάδοχος του Opel Crossland από το 2024 θα προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, κάτι που σημαίνει ότι από το 2024 κάθε μοντέλο στην προϊοντική γκάμα της θα έχει έκδοση μηδενικών ρύπων. Η εταιρεία κυκλοφορεί ήδη τα Corsa-e και Mokka-e, που θα τα πλαισιώσει το νέο ηλεκτρικό Astra, ενώ του χρόνου θα ακολουθήσει ο πλήρως ηλεκτρικός διάδοχος του Grandland compact SUV. Επίσης, είναι ήδη διαθέσιμες οι ηλεκτρικές εκδόσεις των Rocks Electric Kargo, Combo-e, Vivaro-e και Movano-e. MERCEDES-BENZ: ΝΕΟ SUPERCAR Η Mercedes-Benz παρουσιάζει το νέο πρωτότυπο συναρπαστικό αυτοκίνητο με την ονομασία Vision One-Eleven, το οποίο συνδυάζει εξαιρετικά δυναμικό σχεδιασμό με πρωτοποριακή τεχνολογία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Η Mercedes-Benz Vision One-Eleven είναι εμπνευσμένη από τα πειραματικά οχήματα C 111 από τις δεκαετίες του 1960 και του 70, που χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή επαναστατικών κινητήρων Wankel και turbodiesel. Το πολύ χαμηλό του αμάξωμα των μόλις 1.170 χιλιοστών ύψους μοιάζει λες και ήρθε από το μέλλον, από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί κανείς. Παράλληλα, υιοθετεί την πορτοκαλί απόχρωση των C 111, αλλά είναι πιο λαμπερό και αλλάζει με το φως. Για το Vision One-Eleven, οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz δημιούργησαν μια οραματική εμπειρία χρήστη με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Μόλις ο οδηγός φορέσει τα ακουστικά επαυξημένης πραγματικότητας Magic Leap 2, η εμπειρία του εμπλουτίζεται με ψηφιακό περιεχόμενο υψηλής ευκρίνειας, που ενσωματώνεται με βάση τα συμφραζόμενα στο περιβάλλον του. Κορυφαίες τεχνολογίες υπάρχουν και κάτω από το καλοσμιλεμένο αμάξωμα της Vision One-Eleven, όσον αφορά σε ολόκληρο το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η νέα μπαταρία διαθέτει υγρόψυκτες κυλινδρικές συστοιχίες υψηλής απόδοσης με νέα συστατικά. Επιπλέον, εξοπλίζεται με δύο εξαιρετικά ισχυρούς και προηγμένους κινητήρες αξονικής ροής της YASA (βρετανική εταιρεία με ειδικότητα στους ηλεκτροκινητήρες, η οποία ανήκει στη Mercedes-Benz).

19.06.23 #205 7 Mέσω της ταινίας μικρού μήκους «Open Doors» που δημοσίευσε η Fiat στο επίσημο κανάλι της στο YouTube, έγινε η αποκάλυψη του νέου ηλεκτρικού Fiat 600, την ώρα που αναμένεται σύντομα και η επίσημη πρεμιέρα του στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα φιλμ-υποστήριξη της Παγκόσμιας Συνάντησης «Not Alone» για την Ανθρώπινη Αδελφοσύνη, «Not Alone», που διοργανώθηκε από το Ίδρυμα του Βατικανού «Fratelli Tutti» το Σάββατο 10 Ιουνίου, στην πλατεία Αγίου Πέτρου στη Ρώμη. To μελλοντικό SUV μοντέλο της ιταλικής εταιρείας, αναμένεται πως θα βασίζεται στη δεύτερης γενιάς πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί για μοντέλα όπως το νέο Jeep Avenger και θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που θα παράγει περίπου 156 ίππους και 260 Nm. Η μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 400 χλμ. σε μεικτό κύκλο και έως 550 χλμ. στην πόλη. Με δυνατότητα φόρτισης 100 kW σε δίκτυο DC, μόλις τρία λεπτά φόρτισης αρκούν για την ανάκτηση 30 χλμ. αυτονομίας, ενώ 24 λεπτά είναι αρκετά έτσι ώστε το επίπεδο φόρτισης να ανέβει από το 20 στο 80%. Όπως συνέβη με το Avenger, το Fiat 600 δεν αποκλείεται να είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένες αγορές και ως θερμικό, με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1,2 L, που αποδίδει 100 PS και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Το βάρος του αναμένεται κοντά στα 1.500 - 1.550 κιλά και για τα 0-100 χλμ./ώρα θα χρειάζεται 9 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται στα 140 χλμ/ώρα. ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2024 Αποκάλυψη του νέου ηλεκτρικού Fiat 600 Μια τέχνη πηγαία από την ιαπωνική παράδοση, η τεχνοτροπία Urushi εφαρμόζεται στην Ανατολική Ασία εδώ και χιλιάδες χρόνια και μοιράζεται κοινές αξίες με τη Mazda. Η έμπνευση πίσω από τους μοναδικούς χρωματικούς πίνακες και την απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια, αποτελούν χαρακτηριστικά του βραβευμένου KODO design της αντισυμβατικής ιαπωνικής μάρκας. Η ιαπωνική λάκα, επικαλυμμένη με λεπτές στρώσεις χυμού από το δέντρο Urushi, χρησιμοποιείται για την προστασία και τη διακόσμηση αντικειμένων -συνδυάζοντας τέχνη και λειτουργικότητα- εδώ και 10.000 χρόνια. Απαλό σαν δέρμα, σαγηνευτικό στην όψη, επιτομή της αρχαίας ιαπωνικής παράδοσης και τεχνοτροπίας, αποτελεί την απόλυτη λύση στην ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας για περιβαλλοντικά βιώσιμα υλικά. Ο χυμός του δέντρου Urushi, ενός μοναδικού τύπου δέντρου που μεγαλώνει αποκλειστικά στην Ανατολική Ασία, εφαρμόζεται εδώ και 10.000 χρόνια, προσφέροντας επιφάνειες τόσο ντελικάτες στην όψη, αφού στεγνώνει απορροφώντας την υγρασία στον αέρα, όσο και ανθεκτικές σε διαβρωτικά οξέα και αλκάλια. Μια τεχνική περίπλοκη, που δοκιμάζει την υπομονή του καλλιτέχνη, απαιτεί δεκάδες λεπτές στρώσεις από λάκα, ενώ χρειάζεται να περάσουν μέρες ανάμεσα σε κάθε στρώση προκειμένου να στεγνώσουν, προτού τις τρίψει ο καλλιτέχνης στο τελικό πάχος των 0,03 χιλιοστών. Ο βραβευμένος καλλιτέχνης Naoya Takayama από τη Χιροσίμα είναι διακεκριμένος για την επιδέξια εκδοχή του στην τεχνική Akebono-Nuri, όπου δημιουργεί μαύρες και κόκκινες διαβαθμίσεις σε πολλά στρώματα, προσθέτοντας βάθος στη διακόσμηση. «Η πραγματική τεχνική κρύβεται πίσω από τον τρόπο που ο καθένας αναδεικνύει την πολύπλοκη αυτή υφή», τονίζει ο καλλιτέχνης. Η τεχνική χρήσης στρώσεων βαφής, που δίνουν έμφαση στο βάθος του χρώματος και ταυτόχρονα τονίζουν τις λεπτές λεπτομέρειες, είναι τόσο αποτελεσματική, που η Mazda την ενσωμάτωσε στη ρομποτική τεχνολογία βαφής Takuminuri. Η ρομποτική τεχνολογία Takuminuri μιμείται το άγγιγμα και την τεχνική του καλλιτέχνη με απίστευτη ακρίβεια. MAZDA TAKUMINURI: Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ URUSHI

19.06.23 #205 8 Η Ford εγκαινίασε σήμερα το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Κολωνίας, μια μονάδα παραγωγής υψηλής τεχνολογίας στη Γερμανία που θα κατασκευάζει τη νέα γενιά ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων της Ford για εκατομμύρια Ευρωπαίους πελάτες. Η Ford έχει μετασχηματίσει το ιστορικό εργοστάσιό της στο Niehl της Κολωνίας -το οποίο ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1930- ως μέρος μιας επένδυσης ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία αντιπροσωπεύει μια σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης στις εξειδικευμένες θέσεις εργασίας στη γερμανική κατασκευαστική βιομηχανία και στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Έχοντας σχεδιαστεί με γνώμονα την υψηλή αποδοτικότητα, το εργοστάσιο, που καταλαμβάνει επιφάνεια 125 εκταρίων, είναι εξοπλισμένο με μια ολοκαίνουργια γραμμή παραγωγής, τμήμα συναρμολόγησης μπαταριών και υπερσύγχρονα εργαλεία και αυτοματισμούς, που επιτρέπουν ετήσια παραγωγική ικανότητα περισσότερων από 250.000 EVs. Μετά τις επιτυχίες των Mustang Mach-E, E-Transit και F-150 Lightning, η Ford πρόσφατα αποκάλυψε το τέταρτο EV της σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για το ηλεκτρικό Explorer, το οποίο θα είναι το πρώτο EV που θα κατασκευάζεται στην Κολωνία, ακολουθούμενο από ένα δεύτερο ηλεκτρικό όχημα, το οποίο θα είναι ένα σπορ crossover. Το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων στην Κολωνία θα είναι το πρώτο ανθρακικά ουδέτερο εργοστάσιο συναρμολόγησης που εγκαινιάζει η Ford σε παγκόσμιο επίπεδο και υποστηρίζει τη δέσμευση της εταιρείας να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό αποτύπωμα των εγκαταστάσεων, των logistics και των άμεσων προμηθευτών της έως το 2035. Η Ford εγκαινίασε και επίσημα το κέντρο ηλεκτρικών οχημάτων της Κολωνίας, στο οποίο η εταιρεία θα κατασκευάζει μια νέα γενιά ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων για τις αγορές της Ευρώπης, εξασφαλίζοντας συγχρόνως εξειδικευμένες θέσεις εργασίας στη γερμανική βιομηχανία. Το συγκεκριμένο κέντρο θα είναι το πρώτο στον κόσμο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της μάρκας, με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Η ετήσια ικανότητα παραγωγής της μονάδας ξεπερνά τα 250.000 EVs, υποστηρίζοντας ιδανικά τα παγκόσμια σχέδια της Ford για παραγωγή δύο εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο, μέχρι το τέλος του 2026. TΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΝΘΡΑΚΑ Ford: Εγκαινίασε το κέντρο ηλεκτρικών οχημάτων της Κολωνίας Το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου και Ηλεκτροκίνησης, IAA Mobility, επιστρέφει στις 05 - 10 Σεπτεμβρίου 2023 στο Μόναχο, με συνδιοργανωτές το Σύνδεσμο Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας (VDA) και τον Εκθεσιακό Οργανισμό του Μονάχου, τον οποίο αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα και την Κύπρο το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Η IAA Mobility, η κορυφαία διεθνής διοργάνωση για το μέλλον της αυτοκίνησης, εξελίσσεται συνεχώς από ένα motor show σε μια mobility πλατφόρμα. Εκτός από την επίδειξη εντυπωσιακών αυτοκινήτων, e-bikes, e-scooters και μέσων μαζικής μεταφοράς, αναμένεται φέτος να αναπτύξει το μοντέλο μιας “smart city” με έξυπνη κυκλοφορία και καινοτόμους τρόπους σύνδεσης μεταφοράς, μέσω της βιωσιμότητας, προσαρμοσμένης στις ανάγκες του κλάδου. Η IAA Mobility αντιπροσωπεύει μια ολιστική εικόνα της αυτοκίνησης. Οι μεγαλύτερες εταιρείες αλλά και οι start-up επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία μέσω και της φετινής διοργάνωσης να παρουσιάσουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο τους. Η IAA Mobility θα προσφέρει στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία της επόμενης γενιάς των οχημάτων και των φουτουριστικών προτύπων της βιομηχανίας, μέσα από διαδραστικά εκθέματα, ενώ θα δώσει την ευκαιρία σε κάθε ενδιαφερόμενο να λάβει μέρος σε δοκιμαστικές περιηγήσεις και ειδικά events. IAA MOBILITY: ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΙΣ 05 - 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ

19.06.23 #205 9 Από την ίδρυσή της, πριν από 90 χρόνια, η Nissan πρωτοστατεί στην τεχνολογία των αυτοκινήτων, και από αυτή την προσπάθεια δεν γίνεται να λείπει και η τεχνητή νοημοσύνη. Καθώς οι ανάγκες των αγοραστών αυτοκινήτων και της κοινωνίας συνεχίζουν να αλλάζουν γρήγορα, το Yokohama Lab βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της έρευνας και ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης της Nissan, εκεί όπου συναντώνται η τεχνητή νοημοσύνη και τα αυτοκίνητα. ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΤΟ YOKOHAMA LAB; Το Yokohama Lab είναι ένα ερευνητικό κέντρο στην περιφέρεια Kanagawa της Ιαπωνίας που μελετά τον τρόπο χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η σύγχρονη τεχνητή νοημοσύνη (AI), βασισμένη σε μεγάλα δεδομένα, υπερέχει στην ανάλυση και έκφραση πληροφοριών στον κυβερνοχώρο. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα της Nissan έχουν φυσική υπόσταση. Η αποστολή του Yokohama Lab είναι να διασφαλίσει ότι τα αποτελέσματα που λαμβάνονται μέσω της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να εφαρμοστούν και να χρησιμοποιηθούν στην πραγματικότητα, αντί να περιορίζονται στον κυβερνοχώρο. ΠΏΣ ΘΑ ΑΛΛΆΞΕΙ Η ΤΕΧΝΗΤΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΉ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ; Έχει γίνει σαφές ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της Ε&Α, της παραγωγής οχημάτων και ακόμη και του σχεδιασμού. Στο Yokohama Lab, η Nissan διερευνά συνεχώς διάφορες ιδέες για να δει αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές. Ένα προγνωστικό μοντέλο για την αεροδυναμική, το οποίο έχει μειώσει σημαντικά το χρόνο υπολογισμού, είναι ένα παράδειγμα. NISSAN YOKOHAMA LAB Εκεί που συναντώνται η τεχνητή νοημοσύνη και τα αυτοκίνητα LG: Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ “MYCAR ALARM SERVICE” ΣΤΑ ΝΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ KG MOBILITY Η LG Electronics (LG) ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα του συστήματος συναγερμού αυτοκινήτων LG MyCar Alarm Service. Το σύστημα τελευταίας τεχνολογίας ενσωματώνεται στο Infoconn, την υπηρεσία συνδεδεμένου αυτοκινήτου που αποτελεί μέρος της mobile εφαρμογή της KG Mobility, και εφαρμόστηκε στα νέα Rexton Sports&Khan Culmen, Rexton New Arena της KG, αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα την Κορέα. Σχεδιασμένο για να λειτουργεί απρόσκοπτα με τα σύγχρονα οχήματα, το LG MyCar Alarm Service βελτιώνει και διευρύνει τη mobility εμπειρία. Με τη χρήση τεχνολογίας Internet of Things (IoT), το LG MyCar Alarm Service επεκτείνεται πέρα από τις διαθέσιμες υπηρεσίες ειδοποιήσεων που υπήρχαν μέχρι σήμερα για smartphone και εμφανίζει ειδοποιήσεις στην οθόνη της τηλεόρασης, ώστε οι χρήστες να μπορούν να τις βλέπουν ενώ απολαμβάνουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο στο σπίτι. Επιπλέον, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών και υπηρεσιών που σχετίζονται με το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των επικοινωνιών Car-to-Home για παρακολούθηση οχήματος και παράδοση μηνυμάτων από το χρήστη. Χάρη σε αυτή την υπηρεσία, ο οδηγός που βρίσκεται εν κινήσει μοιράζεται πληροφορίες με μέλη της οικογένειας που βρίσκονται στο σπίτι. Η υπηρεσία LG MyCar Alarm μπορεί επίσης να στέλνει στους χρήστες νέο και εξατομικευμένο περιεχόμενο, όπως στοχευμένες διαφημίσεις και ενημερώσεις για νέες κυκλοφορίες αυτοκινήτων. Όπως αποδεικνύεται από την ενσωμάτωσή της με το Infoconn της KG Mobility, η υπηρεσία LG MyCar Alarm καλύπτει τις ανάγκες οδηγών και κατασκευαστών οχημάτων. Οι οδηγοί θέλουν να ενημερώνονται για τυχόν προβλήματα ή ανάγκες συντήρησης και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν τη δυνατότητα να παρέχουν στους πελάτες τους χρήσιμο περιεχόμενο, όπως πληροφορίες για νέα μοντέλα οχημάτων, διευκρινίσεις για τα χαρακτηριστικά και συνδρομητικές υπηρεσίες. Οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία οχημάτων της LG μέσω των έξυπνων τηλεοράσεων LG που διαθέτουν την πλατφόρμα webOS 23 και μέσω τηλεοράσεων και αποκωδικοποιητών με λειτουργικό Android OS.

19.06.23 #205 10 Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Volkswagen Auto Club Επίσημος Διανομέας και Επισκευαστής της Kosmocar θα στηρίξει έμπρακτα τη γυναικεία ομάδα μπάσκετ του Ιωνικού Φιλαδέλφειας. Το αθλητικό σωματείο διαγράφει τα τελευταία χρόνια εξαιρετική πορεία και πλέον αγωνίζεται στην Α2 κατηγορία με σημαντικές πιθανότητες περαιτέρω ανόδου. Η Volkswagen Auto Club στηρίζει έμπρακτα τον αθλητισμό και με δράσεις και ενέργειες βοηθά υγιείς προσπάθειες ομάδων και συλλόγων που προάγουν την αγάπη για τον αθλητισμό. Στο πλαίσιο αυτής της υποστήριξης, το Σαββατοκύριακο 10-11 Ιουνίου, η Volkswagen Auto Club γιόρτασε μαζί με τις Ακαδημίες του Συλλόγου (η χορηγία αφορά στο σύνολο των τμημάτων μπάσκετ του συλλόγου), την ολοκλήρωση μιας πετυχημένης σεζόν και προσέφερε στο κοινό της Νέας Φιλαδέλφειας -και όχι μόνο- τη γνωριμία με τα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας αλλά και την επαφή με τα ξεχωριστά SUV της πιο πλήρους γκάμας στην αγορά. Το κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το πρώτο ηλεκτρικό icon car της Volkswagen που όλοι θα λατρέψουν. Μικροί και μεγάλοι ενθουσιάστηκαν και «εξερεύνησαν» το ID. Buzz, ενώ παράλληλα έμαθαν τα πάντα για το ID.4, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen που μαγνητίζει τα βλέμματα. Ακόμα, οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για την πλήρη γκάμα των SUV της Volkswagen, ενώ αρκετοί εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να πραγματοποιήσουν το προσεχές διάστημα ένα test drive, προκειμένου να γνωρίσουν ακόμα καλύτερα το αγαπημένο τους μοντέλο. Η VOLKSWAGEN AUTO CLUB ΧΟΡΗΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤ ΤΟΥ ΙΩΝΙΚΟΥ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Η Θεσσαλονίκη πρόκειται να γίνει… Grand Prix της Formula 1 τον ερχόμενο Σεπτέμβριο για μία μέρα! Τον Σεπτέμβριο, η Θεσσαλονίκη αναμένεται να υποδεχθεί τη Formula 1 και οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το μονοθέσιο της Red Bull, που οδήγησε ο Sebastian Vettel το 2011 και κατέκτησε το πρωτάθλημα. Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται να λάβει χώρα ένα ειδικό event επίδειξης, με το μονοθέσιο να τρέχει στο κέντρο της πόλης. Η ομάδα της Oracle Red Bull Racing έρχεται στη Θεσσαλονίκη για ένα «επικό» showrun στις 23 Σεπτεμβρίου 2023. Ο πρώην οδηγός της Formula 1, Patrick Friesacher, θα τρέξει στον παραλιακό δρόμο με το μονοθέσιο με το οποίο ο Sebastian Vettel κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2011. Η πανίσχυρη RB7 είναι ένα από πιο κυρίαρχα μονοθέσια στην ιστορία της Formula 1. Το μονοθέσιο με τον V8 κινητήρα 2.400 κ.εκ., που αποδίδει 750 άλογα στις 18.000 στροφές ανά λεπτό, κατέκτησε 18 από τις 19 pole του 2011, ενώ κατέγραψε συνολικά 12 νίκες, χαρίζοντας στην Oracle Red Bull Racing το δεύτερό της νταμπλ, με τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές. Η RB7 θα τρέξει κατά μήκος της παραλιακής διαδρομής της Θεσσαλονίκης, από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι το Makedonia Palace, παρουσιάζοντας την πραγματική δύναμη του κινητήρα V8. Γρήγορες ευθείες, κλειστές στροφές, «ντόνατς» και burnouts θα μεταμορφώσουν τον «εμβληματικό περίπατο» της πόλης στο απόλυτο κέντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΤΗΣ RED BULL ΘΑ ΤΡΕΞΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Στη Θεσσαλονίκη η Formula 1 τον Σεπτέμβριο ΤΟ FORD RANGER ΣΤΟ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ Η Ford ανακοίνωσε ότι ήρθε η ώρα να λάβει μέρος στο εμβληματικό Ράλι Ντακάρ. Οι ακραίες αγωνιστικές εκδόσεις των σκληροτράχηλων Ford Ranger και Ranger Raptor θα ανοίξουν το δρόμο για την επέκταση της Ford Performance σε παγκόσμιους off-road αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του περιβόητου Ράλι Ντακάρ το 2024, και όχι μόνο. Το πρώτο βήμα στο πολυετές σχέδιο της συμμετοχής της στο Ράλι Ντακάρ είναι να τερματίσει τον αγώνα και να αποκομίσει γνώσεις, σε συνεργασία με τους μακροχρόνιους συνεργάτες M-Sport και Neil Woolridge Motorsport (NWM) όσον αφορά την εξέλιξη οχημάτων, τη συντήρηση και τη διαχείριση εκδηλώσεων. Για το Ράλι Ντακάρ του 2025, η Ford Performance και η M-Sport αναπτύσσουν ένα ολοκαίνουργιο, ειδικά διαμορφωμένο Ranger Raptor, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο σύμφωνα με τους κανονισμούς της κατηγορίας T1+ του Ντακάρ.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=