FLEETNEWS #205

19.06.23 #205 2 Σε σύγκριση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων LCV μερικές φορές φαίνεται να είναι λιγότερο σημαντική. Όσον αφορά στον καθαρό όγκο πωλήσεων, αυτή η κατηγορία είναι φυσικά σημαντικά μικρότερη από εκείνη των Επιβατικών Αυτοκινήτων. Οι κυκλοφορίες νέων μοντέλων είναι επίσης σχετικά σπάνιες και η ηλεκτροκίνηση των LCV βρίσκεται ακόμη στην αρχή της. Ωστόσο, η Dataforce εξέτασε πιο προσεκτικά αυτό το τμήμα της αγοράς, καθώς υπάρχουν ενδιαφέροντα ευρήματα που πρέπει να αποκαλυφθούν, όπως υπογραμμίζει ο αναλυτής Michael Gergen. Η ΓΑΛΛΊΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΝΩΜΈΝΟ ΒΑΣΊΛΕΙΟ ΜΑΚΡΆΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΕΣ ΑΓΟΡΈΣ H ανάλυση της Dataforce ξεκινά με το μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς. Στις δώδεκα μεγάλες χώρες παρατηρούνται τεράστιες διαφορές όσον αφορά στους όγκους νέων ταξινομήσεων LCV έως 7 τόνους. Με εξαψήφιες ταξινομήσεις την περίοδο Ιανουαρίου έως Απριλίου 2023, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι σαφώς οι μεγαλύτερες αγορές σε όγκο. Με λίγο περισσότερες από 82.000 ταξινομήσεις, η Γερμανία ακολουθεί στην τρίτη θέση μπροστά από την Ιταλία και την Ισπανία. Συνολικά, η ευρωπαϊκή αγορά LCV «τρέχει» αυτήν τη στιγμή με ρυθμό ανάπτυξης 9,7% σε σύγκριση με το τετράμηνο του 2022 (Ιανουάριος έως Απρίλιος). Ωστόσο, υπάρχει ακόμη πολλή απόσταση να καλυφθεί, καθώς καταγράφεται μια υποχώρηση άνω των 100.000 οχημάτων σε σύγκριση με το έτος 2021. Όσον αφορά στους ρυθμούς ανάπτυξη ανά χώρα, αυτήν τη στιγμή ξεχωρίζουν η Ισπανία, η Τσεχία και η Αυστρία, ακολουθούμενες από μια άλλη ομάδα πέντε χωρών με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Μόνο η Γαλλία και η Πολωνία αναφέρουν αυτήν τη στιγμή κάμψη. Σχεδόν το 75% των νέων LCV ταξινομούνται από εταιρκούς στόλους. Οι πωλήσεις τους αυξάνονται αυτήν τη στιγμή με ρυθμό 12,5%. Οι ταξινομήσεις των εταιρειών βραχυπρόθεσμης ενοικίασης είναι πολύ σταθερές, χάνουν μόνο 29 μονάδες (- 0,1%) μετά από τέσσερις μήνες, ενώ οι ταξινομήσεις σε αντιπροσωπίες και κατασκευαστές είναι πάνω από 20% περισσότερες από το τετράμηνο του 2022. Βέβαια, υπολείπονται σημαντικά σε σχέση με τις επιδόσεις του 2021. ΑΡΚΕΤΟΊ ΝΙΚΗΤΈΣ ΌΣΟΝ ΑΦΟΡΆ ΣΤΑ BRANDS Αρκετές μάρκες συνεισφέρουν στην τρέχουσα θετική τάση. Οι τέσσερις κατασκευαστές με τους υψηλότερους όγκους πωλήσεων, η Ford, η Renault, η Volkswagen και η Mercedes, καταγράφουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Διαφορετική είναι όμως η κατάσταση για τις δύο μάρκες στην πέμπτη και έκτη θέση, την Peugeot και τη Citroen, οι ταξινομήσεις των οποίων αυτήν τη στιγμή μειώνονται. Αυτό ισχύει και για την Opel, μια άλλη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία βρίσκεται στην όγδοη θέση πίσω από τη Fiat. Το top 10 συμπληρώνουν η Toyota και η Iveco. Με τη Fiat, μόνο ένας κατασκευαDATAFORCE Η ευρωπαϊκή αγορά LCV αναπτύσσεται Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ LCV ΙΑΝ-ΑΠΡΙΛ 2023 ΜΕΡΙΔΙΑ ΤΥΠΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΙΑΝ-ΑΠΡΙΛ 2023 ΓΑΛΛΊΑ ΜΕΓ. ΒΡΕΤΑΝΊΑ ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΙΤΑΛΊΑ ΙΣΠΑΝΊΑ ΟΛΛΑΝΔΊΑ ΒΈΛΓΙΟ ΠΟΛΩΝΊΑ ΣΟΥΗΔΊΑ ΕΛΒΕΤΊΑ ΑΥΣΤΡΊΑ ΤΣΕΧΊΑ Diesel Ηλεκτρικά Βενζίνη Αέριο Υβριδικά Plug -In -Υβριδικά Άλλα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=