FLEETNEWS #186

06.02.23 #186 15 Ανησυχώντας για τη διάβρωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου της Ε.Ε. στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, ο κ. de Meo απηύθυνε έκκληση στους αρμόδιους χάραξης πολιτικής. «Ο κλάδος μας διέθετε επί μακρόν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας οχημάτων εσωτερικής καύσης», ανέφερε ο κ. de Meo, απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους. «Αυτό δεν θα ισχύει πλέον στα ηλεκτρικά οχήματα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Οι ανταγωνιστές μας διαθέτουν πολλά πλεονεκτήματα που μας λείπουν και συγκεκριμένα στην εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας. Επιπλέον, η υποστήριξή τους από εθνικές και τοπικές αρχές είναι τεράστια και εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ». «Πράγματι, μέσω του Νόμου Μείωσης του Πληθωρισμού (IRA), οι Ηνωμένες Πολιτείες ωθούν τη βιομηχανία τους στην πράσινη μετάβαση, ενώ η προσέγγιση της Ευρώπης είναι ρυθμιστική και συχνά ασυγχρόνιστη». Η πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων, για παράδειγμα, επιβάλλει μη εφαρμόσιμους περιορισμούς στον κλάδο και θα επιβραδύνει ακόμα και την προσπάθεια απανθρακοποίησης. «Η συμμόρφωση με το Euro 7 θα επιφέρει αυξήσεις κόστους που θα αποτρέψουν την αγορά νέων αυτοκινήτων», επεσήμανε ο de Meo. «Αυτό θα μπορούσε να παρατείνει την διάρκεια ζωής του στόλου: δηλαδή, παλαιότερα αυτοκίνητα, με υψηλότερες εκπομπές ρύπων, μεγαλύτερους χρόνους χρήσης». «Υποστηρίζουμε ότι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε πολύ καλύτερη σχέση κόστους-οφέλους εάν ανακατευθύνουμε τις τεράστιες επενδύσεις, που θα απαιτούσε το Euro 7, στην ηλεκτροκίνηση, για να καταστούν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο φθηνά και να αναπτυχθούν τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών για την βελτίωση του στόλου». Θεωρούμενη ως η απάντηση της Ε.Ε. στην IRA, η ACEA πιστεύει ότι το Green Deal Industry Plan, εάν εφαρμοστεί επιτυχώς, θα συνιστούσε απάντηση στην IRA και το πρώτο βήμα διατήρησης των επενδύσεων στην ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα το ελεύθερο εμπόριο διεθνώς. Ο τομέας ελπίζει ακόμα ότι ο νόμος περί κρίσιμων πρώτων υλών θα ενισχύσει την εγχώρια ικανότητα εξόρυξης, εξευγενισμού και επεξεργασίας πρώτων υλών και θα βελτιώσει την ασφαλή προμήθειά τους. Διαφορετικά, οι κατασκευαστές οχημάτων της Ε.Ε. θα συνεχίσουν να μειονεκτούν σημαντικά έναντι των ομολόγων τους των άλλων περιοχών, προειδοποιεί η ACEA. ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 5% ΤΟ 2023 Η ACEA ανακοίνωσε επίσης τις προβλέψεις της πωλήσεων νέων αυτοκινήτων φέτος. «Παρά τις πολλές διαφαινόμενες αβεβαιότητες, η αγορά θα αρχίσει να ανακάμπτει το 2023», ανέφερε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Προβλέπουμε φέτος να πωληθούν περίπου 9,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα στην περιοχή, σημειώνοντας αύξηση 5% έναντι του 2022. Ωστόσο, υπάρχει υστέρηση 25% έναντι των προ κρίσεως επιπέδων του 2019, που δείχνει ότι βρισκόμαστε ακόμα σε εύθραυστη κατάσταση. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι ακόμα πιο σημαντικό να ενισχυθεί η θέση του κλάδου μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι». Ο Martin Lundstedt, πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA και CEO του Volvo Group, εξετάζει την τρέχουσα κατάσταση της απανθρακοποίησης οδικών μεταφορών στην Ευρώπη και πώς το Euro VII θα μπορούσε να επιβραδύνει τη μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών και στην κλιματική ουδετερότητα. O κ. Lundstedt αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο ώστε να καταστεί η Ευρώπη μέχρι το 2040 η πρώτη και μοναδική περιοχή στον κόσμο πλήρως απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα. Αλλά η φιλοδοξία μας και αυτές οι εξελίξεις βρίσκονται πλέον σε πολιτικό κενό, με την πρόταση Euro VII για νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων φορτηγών και λεωφορείων». «Το Euro VII», προσθέτει ο κ. Lundstedt, «θέτει σημαντικά εμπόδια στους κατασκευαστές και τους συνεργάτες μας της εφοδιαστικής αλυσίδας, στη συνέχιση της ταχείας μετάβασής τους στις μηδενικές εκπομπές. Για να συμμορφωθούν με την πρόταση, οι κατασκευαστές φορτηγών θα αναγκαστούν να μεταφέρουν σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους, από τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και κυψελών καυσίμου, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό θα αποτελούσε τροχοπέδη για την ταχέως εξελισσόμενη διαδικασία μας ηλεκτροκίνησης και ενδεχομένως θα την αντέστρεφε. Δεν είναι καλό για τον κλάδο και το κλίμα και σίγουρα δεν είναι καλό για την υγεία και την ευημερία του κόσμου». «Διακυβεύεται το μέλλον μας και η θετική δυναμική της Πράσινης Συμφωνίας της Ε.Ε., την ώρα που οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής εξετάζουν πρόταση που απειλεί την αποτελεσματική απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών». Και καταλήγει: «Οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα έχουν επιπτώσεις. Ας φροντίσουμε να είναι θετικές για την Ευρώπη». Αναλυτικά στο fleetnews.gr MARTIN LUNDSTEDT: ΠΑΙΖΕΙ Η Ε.Ε. ΜΕ ΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=