FLEETNEWS #186

06.02.23 #186 16 Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς νέων αυτοκινήτων σε αξία παρουσίασε αύξηση κατά 25,9% το 2021 σε σχέση με το 2020 και Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) 5,7% την περίοδο 2013-2021, αναφέρει ο Αδάμ Ρεγκούζας, αντιπρόεδρος της Στόχασις. Όσον αφορά στο 2022, εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά, σε αξία, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 6,0% σε σχέση με το 2021, πλησιάζοντας τα επίπεδα του 2019. Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων διαμορφώθηκαν σε 105.283 το 2022 από 100.911 το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 4,3%. Σημειώνεται ότι η Στόχασις εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα (2023-2025) η εν λόγω αγορά θα παρουσιάσει αύξηση σε όγκο με ΜΕΡΜ 7,4%, ενώ μακροπρόθεσμα προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα επίπεδα του 2009. Από τη χρηματοοικονομική ανάλυση, σύμφωνα με τη συντάκτρια της μελέτης, Βασιλική Κολπονδίνου, προκύπτει ότι τα EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου, παρουσιάζουν μικρές αυξομειώσεις τη χρονική περίοδο 2016-2021, ενώ υπερδιπλασιάστηκαν το 2021 σε σχέση με το 2013. Η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών, αν και παρουσιάζει αισθητή βελτίωση το 2021, δείχνει ότι ο κλάδος παραμένει «ευπρόσβλητος» σε μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος. Η βελτίωση του περιθωρίου καθαρού κέρδους του κλάδου το 2021, σε σύγκριση με το 2020, οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των εσόδων κατά μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την αύξηση των εξόδων. Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων την ίδια χρονική περίοδο. Ακόμα, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών, Κατερίνα Ματσούκα, 7 στις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΟΧΑΣΙΣ Η ελληνική αγορά νέων αυτοκινήτων ΕΞΕΛΙΞΗ ΔΕΙΚΤΗΜΕΓΕΘΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΕΠ (έτος βάσης 2012=100) EBITDA (%)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=