FLEETNEWS #186

06.02.23 #186 14 Το βιομηχανικό σχέδιο για την Πράσινη Συμφωνία (Green Deal Industry Plan) στοχεύει στην παροχή πιο υποστηρικτικού περιβάλλοντος προς επέκταση της παραγωγικής ικανότητας της Ε.Ε. για τις τεχνολογίες και τα προϊόντα μηδενικών εκπομπών που απαιτούνται για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της Ευρώπης για το κλίμα. Το σχέδιο αποτελεί εξέλιξη προηγούμενων πρωτοβουλιών, βασίζεται στα πλεονεκτήματα της ενιαίας αγοράς της Ε.Ε. και συμπληρώνει τις συνεχιζόμενες προσπάθειες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και του REPowerEU. Το σχέδιο στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες: προβλέψιμο και απλουστευμένο ρυθμιστικό περιβάλλον, επιτάχυνση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση, βελτίωση των δεξιοτήτων και ανοικτό εμπόριο για ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού. ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΜΈΝΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΌ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ Ο πρώτος πυλώνας του σχεδίου αφορά ένα απλουστευμένο ρυθμιστικό πλαίσιο. Η Επιτροπή θα προτείνει νομοθετική πράξη για τη βιομηχανία μηδενικών καθαρών εκπομπών για να καθορίσει στόχους για τη βιομηχανική ικανότητα μηδενικών εκπομπών και να παράσχει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο κατάλληλο για την ταχεία ανάπτυξή της, διασφαλίζοντας απλουστευμένη και ταχεία αδειοδότηση, προωθώντας ευρωπαϊκά στρατηγικά έργα και αναπτύσσοντας πρότυπα για τη στήριξη της επέκτασης των τεχνολογιών σε ολόκληρη την ενιαία αγορά. Το πλαίσιο θα συμπληρωθεί από την πράξη για τις κρίσιμες πρώτες ύλες, ώστε να εξασφαλιστεί επαρκής πρόσβαση στα υλικά αυτά, όπως οι σπάνιες γαίες, που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή βασικών τεχνολογιών, και από τη μεταρρύθμιση του σχεδιασμού της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε οι καταναλωτές να επωφεληθούν από το χαμηλότερο κόστος της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. ΤΑΧΎΤΕΡΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ Ο δεύτερος πυλώνας του σχεδίου θα επιταχύνει τις επενδύσεις και τη χρηματοδότηση της παραγωγής καθαρής τεχνολογίας στην Ευρώπη. Η δημόσια χρηματοδότηση, σε συνδυασμό με περαιτέρω πρόοδο όσον αφορά την ευρωπαϊκή ένωση κεφαλαιαγορών, μπορεί να αποδεσμεύσει τα τεράστια ποσά ιδιωτικής χρηματοδότησης που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση. Στο πλαίσιο της πολιτικής ανταγωνισμού, η Επιτροπή έχει ως στόχο να διασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού εντός της ενιαίας αγοράς, καθιστώντας παράλληλα ευκολότερο για τα κράτη-μέλη να χορηγούν τις αναγκαίες ενισχύσεις για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης. Συνεπώς, προκειμένου να επιταχυνθεί και να απλουστευθεί η χορήγηση ενισχύσεων, η Επιτροπή θα διαβουλευθεί με τα κράτη-μέλη σχετικά με ένα τροποποιημένο προσωρινό πλαίσιο κρίσης και μετάβασης για τις κρατικές ενισχύσεις και θα αναθεωρήσει τον γενικό κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία υπό το πρίσμα της Πράσινης Συμφωνίας, αυξάνοντας τα όρια κοινοποίησης για τη στήριξη πράσινων επενδύσεων. Μεταξύ άλλων, αυτό θα συμβάλει στον περαιτέρω εξορθολογισμό και την απλούστευση της έγκρισης έργων που σχετίζονται με ΣΕΚΕΕ. Η Επιτροπή θα διευκολύνει επίσης τη χρήση υφιστάμενων ενωσιακών κονδυλίων για τη χρηματοδότηση της καινοτομίας, της κατασκευής και της διάθεσης καθαρών τεχνολογιών. Η Επιτροπή διερευνά επίσης τρόπους για την επίτευξη μεγαλύτερης κοινής χρηματοδότησης σε επίπεδο Ε.Ε. για τη στήριξη των επενδύσεων στην κατασκευή τεχνολογιών μηδενικών καθαρών εκπομπών, με βάση μια εν εξελίξει αξιολόγηση των επενδυτικών αναγκών. Βραχυπρόθεσμα η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τα κράτη-μέλη, όπου θα εστιάσει στο REPowerEU, το InvestEU και το Ταμείο Καινοτομίας, για την εξεύρεση μεταβατικής λύσης για την παροχή ταχείας και στοχευμένης στήριξης. Μεσοπρόθεσμα, η Επιτροπή προτίθεται να δώσει μια διαρθρωτική απάντηση στις επενδυτικές ανάγκες, προτείνοντας ένα ταμείο ευρωπαϊκής κυριαρχίας στο πλαίσιο της αναθεώρησης του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου πριν από το καλοκαίρι του 2023. Για να βοηθήσει τα κράτη-μέλη να αποκτήσουν πρόσβαση στα κονδύλια του REPowerEU, η Επιτροπή εξέδωσε νέες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, οι οποίες εξηγούν τη διαδικασία τροποποίησης των υφιστάμενων σχεδίων και τις λεπτομέρειες για την προετοιμασία των κεφαλαίων για το REPowerEU. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ Το βιομηχανικό σχέδιο της Ε.Ε. Πριν από την παρουσίαση του Green Deal Industry Plan, ο Luca de Meo, πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και CEO του Renault Group, προέτρεψε τους ηγέτες της Ε.Ε. να θεσπίσουν φιλόδοξη και δομημένη βιομηχανική πολιτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, ανταγωνιστική έναντι των άλλων περιοχών του κόσμου. ACEA: ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΦΙΛΟΔΟΞΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=