FLEETNEWS #186

06.02.23 #186 13 Μία νέα υπηρεσία μεταφοράς αυτοκινήτων, η οποία προβλέπει ειδικές πλατφόρμες που έχουν πιστοποιηθεί και μπορούν να στοιβάζουν οχήματα σε ύψος τριών κοντέινερ, ξεκίνησε η ΟΛΠ από κοινού με την COSCO Shipping Specialized Carriers Co. Ltd. Η νέα υπηρεσία αφορά στη μεταφορά σε ειδικά κοντέινερ, χωρητικότητας τριών οχημάτων, που ονομάζεται Flat Rack, εξοπλισμένα με ενσωματωμένες ράμπες για ευκολότερη μεταφορά και τοποθέτηση των οχημάτων. Η στρατηγική θέση του λιμένα ανάμεσα στις τρεις ηπείρους και συνεπώς ανάμεσα σε πολλαπλές αγορές, οι ολοκληρωμένες παρεχόμενες υπηρεσίες και κυρίως η υψηλή ποιότητα υπηρεσιών των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και η παρουσία του ομίλου COSCO Shipping, ήταν οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν καθοριστικά ώστε να επιλεγεί το λιμάνι Πειραιά ως βασικός διαμετακομιστικός κόμβος σε αυτό το μεγάλο επιχειρηματικό πρότζεκτ. Την 21η Δεκεμβρίου 2022 κατέφθασε στον Πειραιά το πρώτο καράβι αυτοκινήτων, τα οποία εκφορτώθηκαν στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων για να μεταφερθούν στη συνέχεια στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων προκειμένου να οδηγηθούν στους τελικούς προορισμούς τους. ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΟΛΠ - COSCO Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων είναι απογοητευμένες από την εξαίρεσή τους από την Ομάδα Εμπειρογνωμόνων Αστικής Κινητικότητας (Expert Group on Urban Mobility - EGUM), που ιδρύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως φόρουμ των εμπλεκομένων στις μεταφορές σχετικά με την μείωση των εκπομπών στις ευρωπαϊκές πόλεις. Η EURACTIV αναφέρει ότι η «Car Rental Coalition» (δηλαδή η Avis, η Europcar και η Hertz) απηύθυνε επιστολή στον Henrik Hololei, γενικό διευθυντή Κινητικότητας και Μεταφορών της Ε.Ε., εκφράζοντας τη «βαθιά ανησυχία» της για τον «αυξανόμενο αποκλεισμό του τομέα ενοικίασης αυτοκινήτων» από επίσημες συζητήσεις για την πράσινη αστική κινητικότητα στην Ε.Ε. ΘΟΛΆ ΌΡΙΑ Ο Συνασπισμός λυπάται για την αντίληψη της ενοικίασης αυτοκινήτων ως «παραδοσιακής» και του διαμοιρασμού αυτοκινήτων ως «προοδευτικού» όσον αφορά στην καταπολέμηση των εκπομπών ρύπων, παρόλο που οι υπηρεσίες ενοικίασης οχημάτων μέσω εφαρμογών θολώνουν τα όρια μεταξύ των δύο προσφορών, σε βαθμό που θεωρούνται πλέον «παραλλαγές της ίδιας ουσιαστικά υπηρεσίας». Στην πραγματικότητα, ο τομέας ενοικίασης αυτοκινήτων «αντιπροσωπεύει μια από τις πρώτες μορφές κινητικότητας ως υπηρεσίας και αναμένει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση από το πρότυπο «ιδιοκτησίας» στο πρότυπο «χρήσης» οχήματος, συμβάλλοντας στη μείωση της συμφόρησης και της ρύπανσης». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκροτεί τακτικά ομάδες εμπειρογνωμόνων προς επικαιροποίηση της νομοθεσίας. Παρόλο που η ιδιότητα μέλους δεν αμείβεται και οι συμβουλές τους δεν είναι δεσμευτικές, αυτές οι ομάδες θεωρούνται υψηλής επιρροής. ΛΊΣΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΏΝ Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει πως έλαβε 90 αιτήσεις για τις 25 διαθέσιμες θέσεις στο EGUM και ότι δεν επελέγησαν μεν εταιρείες ενοικίασης, αλλά μπήκαν στον εφεδρικό κατάλογο. Επίσης, η Επιτροπή μπορεί να προσκαλέσει εξωτερικούς εμπειρογνώμονες στο EGUM, εάν απαιτηθεί. Στα μέλη του EGUM περιλαμβάνονται η Ένωση Ride-Hailing MOVE EU, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, η Ένωση Ηλεκτροκινητικότητας AVERE και η Ένωση Φορέων Δημόσιων Μεταφορών UITP. Οι εταιρείες ενοικίασης ισχυρίζονται, ωστόσο, ότι «η εμπειρία και η τεχνογνωσία μας σε αυτόν τον τομέα δεν μπορούν να αντικατασταθούν από άλλους αναγνωρισμένους ενδιαφερόμενους φορείς». Η Ε.Ε. ΔΕΝΠΕΡΙΕΛΑΒΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΣΤΗΝ EGUM Οι εταιρείες ενοικίασης διαμαρτύρονται

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=