FLEETNEWS #185

30.01.23 #185 9 Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, οι ζάντες και η αεροδυναμική ροή τους επηρεάζουν τη συνολική απόδοση σε ποσοστό που φτάνει και το 30%. Μία εξελιγμένη τεχνολογία αεροδυναμικής ζάντας της BMW κάνει το ντεμπούτο της στο BMW iX3. Πέραν της μείωσης της αντίστασης του αέρα κατά 5% περίπου συγκριτικά με μία συμβατική X3, οι νέες ζάντες είναι αποδοτικότερες και ελαφρύτερες. Χάρη στη βέλτιστη ροή αέρα γύρω από τους θόλους των τροχών, είναι 15% ελαφρύτερες από την προηγούμενη γενιά αεροδυναμικών εκδόσεων. Τα πλεονεκτήματα αεροδυναμικής απόδοσης και βάρους συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για το BMW iX3 κατά 2% επιπλέον στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών WLTP -που ισοδυναμεί με 0,4 kWh/100 χλμ.-αυξάνοντας την αυτονομία του οχήματος κατά 10 χλμ. Οι αεροδυναμικές ζάντες συνδυάζουν την ελαφρά δομή και τη μειωμένη αντίσταση του αέρα με τη σπορ κομψότητα αλουμινένιας ζάντας με ακτίνες σχήματος V. Οι διαστάσεις της διασφαλίζουν ότι μπορεί να αντεπεξέρχεται σε όλες τις προκλήσεις της σπορ οδήγησης. Ένθετα με φινίρισμα υψηλής ποιότητας λειτουργούν ως αεροδυναμικά βοηθήματα. Αυτή η νέα στρατηγική εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση βάρους. Επιπλέον, για την κατασκευή της νέας ζάντας χρησιμοποιείται λιγότερο υλικό σε σχέση με την προκάτοχό της, συνεισφέροντας στη μείωση των μη αναρτώμενων μαζών, ενώ βελτιώνει τη δυναμική συμπεριφορά και την απόδοση. Επιπλέον, το μίγμα υλικών συμβάλλει στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ ΖΑΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τα συστήματα κλιματισμού αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων αυτοκινήτων και διασφαλίζουν ευχάριστες θερμοκρασίες σε όλες τις εποχές του χρόνου. Στο νέο ID.7 η Volkswagen προχωρά ένα βήμα παραπέρα και για πρώτη φορά χρησιμοποιεί ένα σύστημα κλιματισμού που ψύχει ή θερμαίνει ταχύτερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, πριν από την έναρξη μιας διαδρομής. Μεταξύ άλλων, αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στους ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αεραγωγούς, που διανέμουν τον αέρα σε όλο το εσωτερικό του οχήματος μόλις ο οδηγός πλησιάσει με το κλειδί. Το νέο, έξυπνο αυτόματο σύστημα κλιματισμού αντιδρά επίσης σε φωνητικές εντολές και λαμβάνει υπόψη τη θέση του ήλιου καθώς και τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη. Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω βελτίωση της άνεσης, με την οποία το νέο ηλεκτρικό σεντάν θα θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία του. Η Volkswagen έδωσε μια πρώτη γεύση από το νέο ID.7, παρουσιάζοντας στη μεγαλύτερη Έκθεση Τεχνολογίας στον κόσμο (CES 2023), στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, ένα καμουφλαρισμένο πρότυπο όχημα. Ο Kai Grünitz, μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen και επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης, σχολίασε: «Με το ID.7, έχουμε στόχο να προσφέρουμε έξυπνες τεχνολογίες και προσανατολισμένες στον πελάτη καινοτομίες στην κατηγορία των premium μεσαίων μοντέλων». Το ID.7 μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού πριν οι επιβάτες να επιβιβαστούν στο όχημα. Το εσωτερικό του οχήματος ψύχεται όταν επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες και θερμαίνεται όταν το περιβάλλον είναι κρύο. Εάν η πόρτα ανοίξει σε συνθήκες με υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, οι έξυπνοι αεραγωγοί στο κόκπιτ διανέμουν γρήγορα τον αέρα, μέσω δυναμικών οριζόντιων κινήσεων, σε μια μεγάλη επιφάνεια. Όταν οι επιβάτες κάθονται στο εσωτερικό, η ροή του αέρα μπορεί να στραφεί απευθείας στα σώματά τους ή να χρησιμοποιηθεί για τον έμμεσο κλιματισμό της καμπίνας, ανάλογα με τι προτιμήσεις. Το ID.7 είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που διαθέτει ένα «έξυπνο» σύστημα ελέγχου τη ροής του αέρα. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟΝΈΟ VOLKSWAGEN ID.7 Mε έξυπνο σύστημα κλιματισμού

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=