FLEETNEWS #185

30.01.23 #185 15 ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΚΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Η Σουηδία ανέλαβε την Προεδρία του Συμβουλίου της Ε.Ε. σε περίοδο ιστορικών προκλήσεων για τα κράτη μέλη και την Ένωση συνολικά. Κατά τους προσεχείς μήνες, η Σουηδία θα επικεντρωθεί στις Μεταφορές, τις Τηλεπικοινωνίες και την Ενέργεια, στο πλαίσιο του προγράμματος που περιγράφεται εδώ. Ειδικότερα, η θέσπιση του ρυθμιστικού πλαισίου που απαιτείται για την επίτευξη των στόχων για το κλίμα και η μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, είναι μερικές από τις προτεραιότητες. ΗΠροεδρία σκοπεύει να επικεντρωθεί σε τριμερείς διαλόγους για τη νομοθεσία των μεταφορών, στο πλαίσιο του πακέτου Fit for 55. Άλλη βασική προτεραιότητα είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T), που αποτελεί σημαντική πτυχή βιώσιμης και αποτελεσματικής ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού υποδομής των ευρωπαϊκών μεταφορών. Ως εκ τούτου, η Προεδρία σκοπεύει να προωθήσει τις διαπραγματεύσεις για το TEN-T και, εάν χρειαστεί, να προωθήσει τις εργασίες αναθεώρησης της οδηγίας για τα ευφυή συστήματα μεταφορών. Αυτό αποτελεί σημαντικό βήμα προώθησης της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας και άλλων τρόπων μεταφοράς. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για πράσινες, ασφαλείς και αποτελεσματικές μεταφορές εντός της Ένωσης. Για το σκοπό αυτόν, η Επιτροπή αναμένεται να υποβάλει προτάσεις για οδικές, σιδηροδρομικές και πολυτροπικές μεταφορές το πρώτο εξάμηνο του 2023, συμπεριλαμβανομένης της αναθεώρησης της οδηγίας για άδειες οδήγησης και δέσμης προτάσεων για πράσινες εμπορευματικές μεταφορές. Η Προεδρία σκοπεύει να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις στο Συμβούλιο για κάποιες από τις προτάσεις. Η Επιτροπή Βιομηχανίας και Ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε δύο προσχέδια νόμου: ένα για το «Chips Act», που στοχεύει στην ενίσχυση της τεχνολογικής ικανότητας και της καινοτομίας στο οικοσύστημα ημιαγωγών της Ε.Ε., και ένα δεύτερο για την κοινή δράση the Chips Joint Undertaking για αύξηση των επενδύσεων για την ανάπτυξη αυτού του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος. Στις τροπολογίες τους, οι ευρωβουλευτές εστίασαν περισσότερο στα ημιαγωγικά και κβαντικά τσιπ επόμενης γενιάς. Θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο κέντρων ικανοτήτων για την αντιμετώπιση της έλλειψης δεξιοτήτων και την προσέλκυση νέων ταλέντων στην έρευνα, το σχεδιασμό και την παραγωγή. Η νομοθεσία θα στηρίξει επίσης έργα που στοχεύουν στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της Ε.Ε. με την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία παραγωγικής ικανότητας. ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΕΛΛΕΊΨΕΩΝ Θα δημιουργηθεί ένας μηχανισμός αντιμετώπισης κρίσεων. Η Επιτροπή θα αξιολογεί τους κινδύνους για την προμήθεια ημιαγωγών της Ε.Ε., ενώ δείκτες έγκαιρης προειδοποίησης στα κράτη μέλη θα μπορούσαν να θέσουν σε συναγερμό σε ολόκληρη την Ε.Ε. Αυτό θα επιτρέψει στην Επιτροπή να εφαρμόσει μέτρα έκτακτης ανάγκης, όπως να δώσει προτεραιότητα στην προμήθεια προϊόντων που επηρεάζονται ιδιαίτερα ή να πραγματοποιήσει κοινές αγορές για τα κράτη μέλη. Οι ευρωβουλευτές τόνισαν πως η αλυσίδα εφοδιασμού τσιπ θα πρέπει να χαρτογραφηθεί για να εντοπιστούν πιθανά σημεία συμφόρησης. Οι ευρωβουλευτές υπογράμμισαν επίσης τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας με εταίρους όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν. Η Επιτροπή θα πρέπει να θεσπίσει μια πρωτοβουλία διπλωματίας για τα τσιπ για την αντιμετώπιση τυχόν μελλοντικών διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού. Η νομοθετική έκθεση για το νόμο για τους ημιαγωγούς εγκρίθηκε με 67 ψήφους υπέρ, μία κατά και τέσσερις αποχές. Η επιτροπή ψήφισε επίσης την εντολή για έναρξη εσωτερικών διαπραγματεύσεων με 70 ψήφους κατά, μία κατά και μία αποχή. CHIPS FOR EUROPE Σε χωριστή ψηφοφορία, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν με 68 ψήφους υπέρ, καμία κατά και τέσσερις αποχές την πρόταση της κοινής δράσης ημιαγωγών, η οποία υλοποιεί τα μέτρα που προβλέπονται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Chips for Europe». Το πρόγραμμα στοχεύει να υποστηρίξει τη δημιουργία ικανοτήτων μεγάλης κλίμακας μέσω επενδύσεων σε υποδομές έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας ανοιχτά προσβάσιμων σε επίπεδο Ε.Ε. Θα επιτρέψει επίσης την ανάπτυξη τεχνολογιών ημιαγωγών αιχμής και επόμενης γενιάς. Οι ευρωβουλευτές τόνισαν ότι για την τόνωση της καινοτομίας θα χρειαστεί νέα χρηματοδότηση, καθώς και ανακατανομή κεφαλαίων από το Horizon Europe. ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Νομοθεσία για τους Ημιαγωγούς

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=