FLEETNEWS #182

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023 #182 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Οι εξελίξεις του 2023 LeasePlan: Τα EV ακόμα πιο ανταγωνιστικά Έκθεση του ICCT για τη φόρτιση φορτηγών

09.01.23 #182 2 info@fleetnews.gr Η κοινοπραξία των Honda και Sony Corp. αποκάλυψε ένα πρότυπο του σχεδιαζόμενου ηλεκτρικού τους οχήματος στην CES 2023, που ονομάζεται Afeela. Το Afeela αντιπροσωπεύει το «feel», το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της εμπειρίας μετακίνησης. Ο Yasuhide Mizuno, CEO της Sony Honda Mobility, δήλωσε ότι το όχημα πάει σε μαζική παραγωγή, με το άνοιγμα των προπαραγγελιών να αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2025 και οι πωλήσεις να ξεκινούν την ίδια χρονιά. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2026. «Το Afeela αντιπροσωπεύει την αντίληψή μας για μια διαδραστική σχέση, όπου οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την έξυπνη κινητικότητα και όπου η κινητικότητα μπορεί να εντοπίσει και να κατανοήσει τους ανθρώπους και την κοινωνία, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες διαισθητικές και τεχνητής νοημοσύνης», ανέφερε. Το εξωτερικό του οχήματος περιλαμβάνει το αποκαλούμενο «Media Bar», το οποίο θα χρησιμοποιεί το φως για να επικοινωνεί με τους ανθρώπους γύρω του. Η Sony Honda Mobility δεν έδωσε στη δημοσιότητα συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το όχημα, αλλά είπε ότι το εσωτερικό του θα σχεδιαστεί ώστε να είναι άνετο και απλό. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ AFEELA EV ΣΤΗΝ CES 2023 Το BMW Group μοιράζεται το όραμά του για το μέλλον της ψηφιακής εμπειρίας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ενός οχήματος, στην CES 2023 στο Λας Βέγκας. Το BMW i Vision Dee είναι ένα φουτουριστικό, μεσαίου μεγέθους, sedan με μια νέα και λιτή σχεδιαστική γλώσσα. Το “Dee” συμβολίζει την ψηφιακή συναισθηματική εμπειρία -Digital Emotional Experience- δηλώνοντας το στόχο του: να δημιουργήσει έναν ακόμα πιο ισχυρό σύνδεσμο μεταξύ των ανθρώπων και των αυτοκινήτων τους στο μέλλον. Οι μελλοντικές ψηφιακές λειτουργίες θα υπερβαίνουν κατά πολύ το επίπεδο του φωνητικού ελέγχου και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που γνωρίζουμε σήμερα. Το BMWHeadUp-Display εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, δίνοντας μια γεύση από την επόμενη γενιά οχημάτων. Από το 2025 και μετά, αυτή η καινοτομία θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα της Neue Klasse. Ακόμα, βελτιστοποιήθηκε η χρήση της τεχνολογίας αλλαγής χρωμάτων. Το BMW i Vision Dee μπορεί να φιλοτεχνήσει το εξωτερικό του με έως και 32 χρώματα. «Με το BMW i Vision Dee, δείχνουμε τι είναι εφικτό μέσα από το συνδυασμό hardware και software. Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης, για να μετατρέψουμε το αυτοκίνητο σε έξυπνο σύντροφο. Αυτό είναι το μέλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων - και για την BMW: ο συνδυασμός της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος Δ.Σ. της BMWAG. «Την ίδια στιγμή, το BMW i Vision Dee είναι ένα ακόμη βήμα στο δρόμο προς τη Neue Klasse. Με αυτό το όραμα, κοιτάμε μακριά στο μέλλον και υπογραμμίζουμε την τεράστια σημασία της ψηφιοποίησης για τις επερχόμενες γενιές των προϊόντων μας». Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΤΗΝ CES 2023 Το BMW i Vision Dee Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

09.01.23 #182 3 Με απολύτως ισορροπημένες αναλογίες, αισθησιακή σχεδίαση με προσοχή στη λεπτομέρεια, την τελευταία γενιά MBUX και μια σειρά εκδόσεων εξοπλισμένη απόλυτα στις επιθυμίες των πελατών, η νέα Mercedes-Benz A-Class φέρνει κάτι μοναδικό στην compact κατηγορία και υπόσχεται κομψότητα και στυλ στις καθημερινές μετακινήσεις. Με την πρώτη ματιά, η ανανεωμένη A-Class αποπνέει ισχύ και δυναμισμό. Στο μπροστινό τμήμα κυριαρχούν το κεκλιμένο προς τα εμπρός καπό με τα δύο power domes και το επιβλητικό «ρύγχος καρχαρία», η νέα επένδυση ψυγείου με μοτίβο αστεριών και οι επίπεδοι προβολείς με τεχνολογία LED. Τον σπορ χαρακτήρα υπογραμμίζουν οι εξωτερικά επίπεδοι τροχοί σε τέσσερα επιπλέον σχέδια και διαστάσεις έως 19 ίντσες, που περιλαμβάνουν και τις προαιρετικές ζάντες αλουμινίου πολλαπλών ακτίνων σε πολύ γυαλιστερό μαύρο με στεφάνη στο ίδιο χρώμα, για την έκδοση AMG Line. Ο νέος πίσω διαχύτης και τα πίσω φώτα LED του βασικού εξοπλισμού δημιουργούν μια εντυπωσιακή και συναισθηματικά ελκυστική εμφάνιση μέρα και νύχτα. Το πολυτελές εξωτερικό συμπληρώνεται ιδανικά από μια πλούσια γκάμα εξωτερικών χρωμάτων βαφής: μια μεγάλη παλέτα ακρυλικών/μεταλλικών βαφών και βαφών Manufaktur. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η ΝΕΑ A-CLASS ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Στην CES του Λας Βέγκας, 5 με 8 Ιανουαρίου 2023, το Volkswagen Group Αμερικής παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν ηλεκτρικής σπονδυλωτής πλατφόρμας κίνησης (MEB). Θα διαθέτει έξυπνο καμουφλάζ, μοναδικής τεχνολογίας και πολυστρωματικής βαφής. Πρόκειται για διαδραστικό χαρακτηριστικό και συμβολίζει το επόμενο βήμα ψηφιοποίησης του μελλοντικού μοντέλου της σειράς ID. Το πρότυπο όχημα ID. AERO, που παρουσιάστηκε αρχικά στην Κίνα, ήταν η προεπισκόπηση του νέου μοντέλου, το οποίο διαθέτει αεροδυναμική σχεδιαστική φιλοσοφία, που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας, η οποία φτάνει έως και τα 700 χλμ. (WLTP). Όσον αφορά το στυλ του, το ID.7 ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας ID., ενώ έχει το χαρακτήρα ενός πολυτελούς σεντάν με ιδιαίτερα ευρύχωρη αίσθηση. «Με το νέο ID.7 επεκτείνουμε την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων μας στις ανώτερες κατηγορίες. Το sedan θα προσφέρει κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα. Το ID.7 είναι ένα από τα δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που σχεδιάζουμε να κυκλοφορήσουμε μέχρι το 2026. Σκοπός μας είναι προσφέρουμε κατάλληλα προϊόντα στους πελάτες μας σε κάθε κατηγορία», ανέφερε ο Thomas Schäfer, CEO της Volkswagen Passenger Cars. Με το τελευταίο της μοντέλο πλατφόρμας MEB, η VW ανταποκρίνεται στις παρατηρήσεις πελατών και βελτιώνει την εμπειρία χρήστη στους αντίστοιχους τομείς με μια γκάμα στάνταρ καινοτομιών στο ID.7: „νέα σχεδίαση οθόνης „head-up display επαυξημένης πραγματικότητας „οθόνη 38 εκατοστών (15 ιντσών) „νέα χειριστήρια κλιματισμού ενσωματωμένα στο σύστημα infotainment „φωτιζόμενα ρυθμιστικά αφής. Το νέο σύστημα κλιματισμού έξυπνων αεραγωγών παρέχει διάφορες λειτουργίες. Για παράδειγμα, το ID.7 θα ανιχνεύει την άφιξη του οδηγού μέσω του κλειδιού του και θα αρχίσει να ψύχει το εσωτερικό το καλοκαίρι ή να το θερμαίνει το χειμώνα πριν ο οδηγός να εισέλθει στο όχημα. Οι νέας σχεδίασης «έξυπνοι αεραγωγοί» ελέγχουν τη ροή και διάχυση του αέρα. Εάν υπάρχουν επιβάτες στο αυτοκίνητο, ο αέρας μπορεί να κατευθυνθεί κατευθείαν επάνω τους ή να διαχυθεί στο εσωτερικό. Αυτές οι λειτουργίες είναι εμφανείς στη νέα μεγάλη οθόνη και μπορούν να ενεργοποιηθούν και να αποθηκευθούν ξεχωριστά για κάθε χρήστη. Συγκεκριμένες απαιτήσεις μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω φωνητικών εντολών. Εάν ο χρήστης πει «Γεια σου Volkswagen, τα χέρια μου είναι κρύα», το ID.7 ανταποκρίνεται ξεκινώντας τη λειτουργία θέρμανσης τιμονιού. Συγχρόνως, ζεστός αέρας κατευθύνεται στα χέρια. ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ SEDANΜΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΑΜΟΥΦΛΑΖ To ID.7 στην CES 2023

09.01.23 #182 4 Η συγχώνευση της LeasePlan και της ALD θα αποτελέσει σημαντική αλλαγή στην αγορά κινητικότητας το 2023. Θα επέλθει πριν από τα μέσα του έτους και θα δημιουργήσει τον μεγαλύτερο φορέα κινητικότητας παγκοσμίως, με πάνω από τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό του. Η συγχώνευση ALD και LeasePlan είναι η μεγαλύτερη αλλά όχι η μόνη σημαντική ενοποίηση στον κλάδο: „ Η εξαγορά της LeasePlan USA από τη Wheels-Donlen θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στη Βόρεια Αμερική (μαζί με τη Holman και την Element). „ Το 2023, η Localiza & Co θα διαχειρίζεται περισσότερα από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα στη Βραζιλία, μετά την πρόσφατη συγχώνευσή της με την Unidas. „ Στην Ευρώπη, η BNP Paribas συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητές της κινητικότητας σε έναν κοινό φορέα που θα περιλαμβάνει τις Arval, Cetelem, Cardif και BNP Paribas Real Estate. „ Η Stellantis και η Renault αναδιοργανώνουν τις δραστηριότητές τους χρηματοδότησης και κινητικότητας, με φιλόδοξο βλέμμα στο μέλλον. Παράλληλα, υπάρχει συνεχής επενδυτική υποστήριξη προς τις νεοφυείς επιχειρήσεις κινητικότητας. Αυτό σημαίνει ότι σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά, εξακολουθούν να διατίθενται πολλοί πόροι σε μεγάλους και μικρούς παρόχους για προσαρμογή των προσφορών τους, ώστε να καταστούν πιο βιώσιμες και ασφαλείς. Μην ξεχνάμε όμως ότι ο πληθωρισμός έχει αντίκτυπο και στον κλάδο. Το 2022, για παράδειγμα, το μηνιαίο κόστος μίσθωσης αυξήθηκε σε διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών αυτοκινήτων (ή των μικρότερων εκπτώσεων) και των αυξανόμενων επιτοκίων (ακόμα και αν αυτά τα υψηλότερα επιτόκια αγοράς δεν μετακυλήθηκαν πλήρως στους πελάτες). Το 2023, προβλέπεται συνεχής ισχυρή πίεση στις τιμές των αυτοκινήτων και στο κόστος μίσθωσης. Ελπίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα αυξήσει περαιτέρω τις υπολειμματικές αξίες και θα αντισταθμίσει εν μέρει τα προβλήματα που υπέστη ιδίως ο κλάδος ενοικίασης αυτοκινήτων. Οι εταιρείες leasing σημείωσαν μεγάλα κέρδη καθ’ όλην τη διάρκεια του 2022, χάρη στο remarketing των οχημάτων τους (το μέσο κέρδος ανά μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ανέρχεται σε περίπου 3.000 ευρώ). Είναι πιθανόν αυτοί οι εκμισθωτές να αντισταθμίσουν το κόστος τους, προσαρμόζοντας τις υπολειμματικές αξίες, καθώς η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορεί να παραμείνει ισχυρή για μερικά ακόμα χρόνια. Το 2023 θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο έλεγχος του κόστους. Τα σημεία αναφοράς της αγοράς και τα ακριβή δεδομένα θα είναι τα πιο σημαντικά εργαλεία επίτευξης αυτού του στόχου. Του Pascal Serres, αναγνωρισμένου εμπειρογνώμονα στον τομέα της κινητικότητας παγκοσμίως, με πολύχρονη εμπειρία στις αγορές της Γαλλίας, της Ιταλίας, του Η.Β. και της Λατινικής Αμερικής, προέδρου της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Global Fleet στη Λατινική Αμερική Η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Οι εξελίξεις του 2023 Την κορυφαία διάκριση στην κατηγορία «H Καινοτομία στην Εμπειρία του Πελάτη» απέσπασε η Kosmocar στη φετινή απονομή των Εθνικών Βραβείων Εξυπηρέτησης Πελατών του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ) για την εφαρμογή των υπηρεσιών έξυπνης κινητικότητας «ASTYBUS» και «astyGO» μέσω του application «astyMOVE», στο πλαίσιο του προγράμματος «Αστυπάλαια: Έξυπνο και Αειφόρο Νησί». Στην τελετή, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Kosmocar διακρίθηκε επίσης ως ένας εκ των τριών finalist στην κατηγορία «Καλύτερη χρήση Τεχνολογίας στην Εμπειρία του Χρήστη». Οι σημαντικές αυτές διακρίσεις αφορούν στον πυλώνα του Προγράμματος για την έξυπνη κινητικότητα και πιο συγκεκριμένα στη λειτουργία της υπηρεσίας vehicle sharing «astyGO» σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες shuttle service «ASTYBUS» αποκλειστικά μέσω ηλεκτρικών οχημάτων, με το συντονισμό της Kosmocar σε συνεργασία με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου «K2», που αποτελεί τον δημόσιο φορέα της υπηρεσίας. Με την εφαρμογή του πρωτοποριακού οικοσυστήματος έξυπνης κινητικότητας «astyMOVE», όλες οι ανάγκες μετακίνησης στο νησί πραγματοποιούνται με εύκολο και απλό τρόπο, ενσωματώνοντας με καινοτόμο τρόπο όλες τις υπηρεσίες στο smartphone του επισκέπτη και του μόνιμου κατοίκου της Αστυπάλαιας. ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ KOSMOCAR

09.01.23 #182 5 Ο Tom Zhu ανέλαβε την άμεση επίβλεψη των εργοστασίων συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla στις ΗΠΑ, καθώς και των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, σύμφωνα με εσωτερική ανακοίνωση, όπως δημοσίευσε το Reuters. To Reuters επισημαίνει πως η ανακοίνωση της Tesla δείχνει πως ο τίτλος αντιπροέδρου Ευρύτερης Κίνας του Tom Zhu δεν άλλαξε και πως διατηρεί επίσης τα καθήκοντα ανωτέρου στελέχους πωλήσεων της Tesla για την υπόλοιπη Ασία. Αυτό καθιστά τον Zhu το πλέον υψηλόβαθμο στέλεχος της Tesla μετά τον CEO ElonMusk, με άμεση εποπτεία των παραδόσεων αυτοκινήτων σε όλες τις κύριες αγορές και των δραστηριοτήτων των βασικών κόμβων παραγωγής. Η ανακοίνωση δείχνει το διαχωρισμό μεταξύ σχεδιασμού και ανάπτυξης των οχημάτων Tesla -δύο τομείς στους οποίους ο Elon Musk έχει εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό- και παράλληλα υποδεικνύει τον αναπληρωτή του Musk για βραχυπρόθεσμες προκλήσεις διαχείρισης διεθνών πωλήσεων και παραγωγής. Το Reuters εξέτασε το εσωτερικό οργανόγραμμα που ανακοίνωσε η Tesla και το επιβεβαίωσε με δύο άτομα που το γνωρίζουν, τα οποία επιθυμούν να μη κατονομαστούν, εφόσον δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι να συζητήσουν το θέμα. Ο Tom Zhu και η ομάδα του εκλήθησαν από την Tesla, στα τέλη του περασμένου έτους, να αντιμετωπίσουν προβλήματα παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες, δημιουργώντας την εντύπωση πως προαλειφόταν για μεγαλύτερα καθήκοντα. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ Η Tesla ανακοίνωσε μόλις πως συνεχίστηκε η μετάβαση προς έναν πιο ομοιόμορφο συνδυασμό παραγωγής οχημάτων περιφερειακά, γεγονός που οδήγησε και πάλι σε περαιτέρω αύξηση των αυτοκινήτων υπό παράδοση στο τέλος του τριμήνου. Το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία κατασκεύασε πάνω από 439.000 οχήματα και παρέδωσε πάνω από 405.000 οχήματα. Το 2022, οι παραδόσεις οχημάτων αυξήθηκαν 40% σε ετήσια βάση σε 1,31 εκατομμύρια, ενώ η παραγωγή αυξήθηκε κατά 47% σε ετήσια βάση στα 1,37 εκατομμύρια. Συγκεκριμένα, η εταιρεία για τα Model S/X αύξησε την παραγωγή της κατά 192% σε σχέση με το 2021 και τις παραδόσεις της κατά 167%. Για ταModel 3/Y, η παραγωγή αυξήθηκε κατά 43% και οι παραδόσεις κατά 37%. Η Tesla θα δημοσιεύσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το έτος συνολικά που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023. Η Ημέρα Επενδυτών του 2023 της Tesla καθορίστηκε για την 1η Μαρτίου 2023. Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από το Gigafactory στο Τέξας. ΑΥΞΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η Tesla πρόκειται να πληρώσει περισσότερα για το λίθιο που χρησιμοποιεί στα ηλεκτρικά της οχήματα, αφού ένας προμηθευτής τροποποίησε τη συμφωνία εν μέσω ενός ανελέητου ράλι τιμών του μετάλλου αυτού. Όπως ανακοίνωσε η Piedmont Lithium, συμφώνησαν αμοιβαία με την Tesla να τροποποιήσουν την προηγούμενη συμφωνία τους με τους όρους αυτής της νέας συμφωνίας, οι οποίοι είναι δεσμευτικοί για τριετή διάρκεια και περιλαμβάνουν δυνατότητα ανανέωσης για άλλα τρία χρόνια. Σύμφωνα με την τροποποιημένη συμφωνία, η Piedmont θα παραδώσει περίπου 125.000 μετρικούς τόνους συμπυκνωμένου λιθίου στην Tesla από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 έως το τέλος του 2025. Σε αντίθεση με προηγούμενες συμφωνίες όπου οι τιμές ήταν σταθερές, η συμφωνία της Piedmont με την Tesla είναι μεταβλητή και εξαρτάται από τις τιμές της αγοράς. Η αλλαγή στη συμφωνία προμήθειας μεταξύ των δύο εταιρειών είναι σημαντική, επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία EV έχει συνήθως σταθερές τιμές για τα υλικά που απαιτούνται για τις μπαταρίες, σύμφωνα με δήλωση του αναλυτή της Cowen (επενδυτική τράπεζα και εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών), David Deckelbaum, στο Bloomberg. «Καθώς περισσότερα συμβόλαια μετατοπίζονται προς μεταβλητή τιμολόγηση, το κόστος λιθίου της Tesla αναπόφευκτα θα αυξηθεί». Η TESLA ΠΑΡΕΔΩΣΕ 1,31 ΕΚΑΤ. ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟ 2022 Ο TomZhu νούμερο 2 Δ΄ τρίμηνο 2022 Παραγωγή Παραδόσεις Operating lease Model S/X 20.613 17.147 9% Model 3/Y 419.088 388.131 4% Σύνολο 439.701 405.278 4% 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 Πηγή: BloombergNEF ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΛΙΘΙΟ ΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Σε μετρικούς τόνους 800 k 600 400 200 0 Πρόβλεψη Έτος 2022 Παραγωγή Παραδόσεις Model S/X 71.177 66.705 Model 3/Y 1.298.434 1.247.146 Σύνολο 1.369.611 1.313.851

09.01.23 #182 6 Η Volvo Cars ανέφερε πωλήσεις 615.121 αυτοκινήτων για ολόκληρο το 2022, μειωμένες κατά 12% σε σύγκριση με πέρυσι. Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Volvo έφτασε το 10,9% κατά τη διάρκεια του έτους σε σύγκριση με 3,7% το 2021. Η απόδοση των πωλήσεων της Volvo το 2022 επηρεάστηκε από προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και από περιορισμούς παραγωγής που προκλήθηκαν από ελλείψεις εξαρτημάτων και lockdown που σχετίζονται με το Covid στην Κίνα. Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση για τα αυτοκίνητα της εταιρείας παρέμεινε ισχυρή. Τον Δεκέμβριο, η Volvo Cars πούλησε 72.663 οχήματα, αυξημένα κατά 12,8% σε σύγκριση με τον τελευταίο μήνα του 2021. Το συνολικό μερίδιο των μοντέλων Recharge με αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης έφτασε το 43,8% τον Δεκέμβριο. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 20,1% των παγκόσμιων πωλήσεων τον περασμένο μήνα. Ο αριθμός των ενεργών συνδρομών στο τέλος του 2022 αυξήθηκε κατά 49% σε σχέση με το τέλος του 2021. Και για ολόκληρο το 2022, ο αριθμός των Volvo που πωλήθηκαν στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 17% σε σύγκριση με το 2021. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης σε συνδυασμό με μια διευρυμένη προσφορά σε περισσότερες αγορές. Αναλυτικά στο fleetnews.gr VOLVO CARS: ΤΟΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΤΟ 10,9% Αύξηση 159,5% για τα αμιγώς ηλεκτρικά ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΜΕΤ ΙΑΝ- ΔΕΚ ΜΕΤ 2022 2021 2022 2021 Recharge 31.826 23.845 33,5% 205.352 189.216 8,5% - Plug-in υβριδικά 17.238 19.076 -9,6% 138.603 163.489 -15,2% - Αμιγώς ηλεκτρικά 14.588 4.769 205,9% 66.749 25.727 159,5% Από την 1η Ιανουαρίου 2023, η Hyundai Motor Company (HMC) ανέθεσε στον Ken Ramirez, μέχρι πρόσφατα πρόεδρο και CEO της Hyundai Motor Βραζιλίας και της Hyundai Motor Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, τα καθήκοντα του εκτελεστικού αντιπροέδρου, επικεφαλής του Τμήματος Παγκόσμιας Εμπορικής Δραστηριότητας Επαγγελματικών Οχημάτων της HMC, αναφερόμενος στον Jay Chang, παγκόσμιο CEO της Hyundai Motor Company. «Εκτιμούμε ιδιαιτέρως τις ισχυρές ηγετικές ικανότητες του Ken και τον επιτυχημένο επιχειρηματικό μετασχηματισμό της Βραζιλίας και της περιοχής της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Του ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στα καθήκοντά του Παγκόσμιας Δραστηριότητας Επαγγελματικών Οχημάτων της HMC», ανέφερε ο πρόεδρος και CEO Americas SR και πρόεδρος και παγκόσμιος COO της Hyundai Motor Company, José Muñoz. Ο Ken Ramirez εντάχθηκε στη Hyundai το 2021, με πάνω από τρεις δεκαετίες εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, σε διάφορες ηγετικές θέσεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Λατινική Αμερική, στη Συμμαχία Renault-Nissan και στο PSA Group. Ο Airton Cousseau τον διαδέχεται ως πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Βραζιλίας και Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, καθόσον η εταιρεία θα συνεχίσει τη θετική δραστηριότητα στην περιοχή. Ο Airton δραστηριοποιείται στη Hyundai για δεύτερη φορά, μετά την έναρξη των πωλήσεων και το λανσάρισμα του HB20 στη Βραζιλία το 2012 και αναφέρεται στον José Muñoz. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ HYUNDAI MOTOR Ken Ramirez Η ΠΛΗΡΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΗΣ ZENSEACT ΣΤΗ VOLVO CARS Η Volvo Cars απέκτησε το 100% της ιδιοκτησίας της θυγατρικής της ανάπτυξης λογισμικού αυτόνομης οδήγησης (AD), Zenseact. Προηγουμένως, η Volvo Cars κατείχε το 86,5% της εταιρείας και εξαγόρασε το υπόλοιπο μερίδιο από την ECARX, παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας. Η εξαγορά του επιπλέον 13,5% των μετοχών της Zenseact είναι στρατηγική κίνηση, δεδομένου πως το λογισμικό τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες σε μελλοντικά αυτοκίνητα και υποστηρίζει τη στρατηγική κατεύθυνση της Volvo Cars να ηγείται της νέας τεχνολογίας. Η Zenseact θα συνεχίσει να λειτουργεί ως αυτόνομη εταιρεία και να ηγείται της ανάπτυξης τεχνολογιών ασφάλειας, προηγμένης υποβοήθησης οδηγού και αυτόνομης οδήγησης για εισαγωγή πρωτίστως στα αυτοκίνητα Volvo και Polestar. Οι συζητήσεις συνεργασίας μεταξύ Zenseact και ECARX θα συνεχιστούν όπως είχε προγραμματιστεί. Η απόκτηση του υπόλοιπου μεριδίου της Zenseact ολοκληρώθηκε την 31η Δεκεμβρίου του παρελθόντος έτους.

09.01.23 #182 8 CATL: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ EV ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ H Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH (CATT), το πρώτο εργοστάσιο της CATL εκτός Κίνας, ξεκίνησε στη Γερμανία την παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα (EV) τον Δεκέμβριο, όπως είχε προγραμματιστεί. Η εγκατάσταση που βρίσκεται στη Θουριγγία είναι η πρώτη μονάδα παραγωγής μπαταριών της εταιρείας εκτός Κίνας. Η πρώτη παρτίδα κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου βγήκε από τη νέα εγκατεστημένη γραμμή παραγωγής στο κτίριο G2 της CATT. Η εγκατάσταση και οι υπόλοιπες γραμμές παραγωγής εξελίσσονται για την αύξηση της παραγωγής. Οι παραγόμενες κυψέλες πέρασαν όλες τις δοκιμές που απαιτούνται για τα προϊόντα της CATL παγκοσμίως, ώστε η εταιρεία να προμηθεύει με μπαταρίες τους Ευρωπαίους πελάτες της από το τοπικό της εργοστάσιο. «Η έναρξη της παραγωγής αποδεικνύει ότι τηρήσαμε την υπόσχεσή μας στους πελάτες μας ως αξιόπιστος συνεργάτης του κλάδου και παραμένουμε προσηλωμένοι στη μετάβαση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες όπως η πανδημία», δήλωσε ο Matthias Zentgraf, πρόεδρος της CATL για την Ευρώπη, επισημαίνοντας: «Εργαζόμαστε για να αυξήσουμε την παραγωγή σε πλήρη δυναμικότητα, που είναι η κορυφαία προτεραιότητά μας για το επόμενο έτος». Η CATT έλαβε την άδεια για την παραγωγή κυψελών μπαταρίας από την πολιτεία της Θουριγγίας τον Απρίλιο, η οποία επιτρέπει αρχική δυναμικότητα 8 GWh ετησίως. Το εργοστάσιο έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή μονάδων στο κτήριο G1 από το τρίτο τρίμηνο του 2021. Με συνολική επένδυση 1,8 δισ. ευρώ, η CATL σχεδιάζει να επιτύχει παραγωγική ικανότητα 14 GWh και να δημιουργήσει έως και 2.000 νέες θέσεις εργασίας συνολικά στη Γερμανία στο μέλλον. Μετά τη Γερμανία, επόμενος προορισμός της CATL στην Ευρώπη θα είναι η Ουγγαρία, όπου θα κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο με ετήσια δυναμικότητα 100 GWh. Οδεύοντας προς την ηλεκτροκίνηση, η Audi θα ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) σε όλα τα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο πριν από το 2030. Όπως ανακοίνωσε η Audi, θα αρχίσει να κατασκευάζει τουλάχιστον ένα μοντέλο ηλεκτρικού οχήματος (EV) σε όλα τα εργοστάσιά της παγκοσμίως έως το 2029. Από το 2026, η μάρκα θα λανσάρει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην παγκόσμια αγορά, ενώ θα σταματήσει σταδιακά την παραγωγή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2033. Με βάση αυτή την απόφαση που ελήφθη ως μέρος της εταιρικής στρατηγικής του 2030, η Audi λαμβάνει τώρα μέτρα για να προετοιμάσει τις παγκόσμιες εγκαταστάσεις της για την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε αντίθεση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της, η Audi βασίζεται στο υπάρχον παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της για να επιτύχει αυτό το όραμα. «Βήμα προς βήμα, φέρνουμε όλες τις εγκαταστάσεις μας στο μέλλον», δήλωσε ο Gerd Walker, μέλος του Δ.Σ. της Audi, υπεύθυνος για την παραγωγή και τα logistics. «Επενδύουμε στα υπάρχοντα εργοστάσιά μας, ώστε να καταλήξουν εξίσου αποτελεσματικά και ευέλικτα με τις νεόκτιστες εγκαταστάσεις παραγωγής», δήλωσε μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με τον κ. Walker, αυτή είναι η βιωσιμότητα στην πράξη - από οικονομικής, οικολογικής και κοινωνικής πτυχής. «Ο δρόμος που ακολουθεί η Audi εξοικονομεί πόρους και επιταχύνει το μετασχηματισμό μας σε πάροχο βιώσιμης premium κινητικότητας», τόνισε. Όπως επισημάνθηκε, η Audi θέλει να καταστήσει την παραγωγή ευέλικτη και προσαρμόσιμη για να διασφαλίσει ότι θα είναι μακροπρόθεσμα ανθεκτική στο μέλλον. Σύμφωνα με αυτόν το στόχο, η εταιρεία ανέπτυξε τη στρατηγική της λαμβάνοντας υπόψη διάφορες προοπτικές. Ο κ. Walker και η ομάδα του επικεντρώθηκαν στα ακόλουθα ερωτήματα: «Τι περιμένει η κοινωνία από εμάς; Τι ζητούν οι πελάτες μας; Ποιες είναι οι προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών και τι θα χρειαστούν οι εργαζόμενοί μας στο μέλλον;» Σε απάντηση, η Audi δημιούργησε το 360factory, ένα όραμα για το μέλλον. Η προσέγγιση δίνει εξίσου έμφαση στη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας, στη βιωσιμότητα, στην ευελιξία και στην ελκυστικότητα. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΑΡΑΓΩΓΉ EV ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟ 2030 HAudi προς την ηλεκτροκίνηση

09.01.23 #182 9 Η Hyundai Motor Company αποκάλυψε πρόσφατα τη φουτουριστική σχεδίαση της νέας γενιάς του subcompact SUV KONA. Το καινούργιο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε αμιγώς ηλεκτρικό (EV), σε υβριδικό (HEV), σε κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και σε σπορ N Line, το καθένα με το δικό του μοναδικό στυλ. Με το καινούργιο KONA, η Hyundai Motor δεσμεύεται για βιώσιμη κινητικότητα και σχεδιαστική λογική LED τεχνολογίας, καλύπτοντας τις διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας των πελατών της με μια ποικιλία κινητήρων. «Αναβαθμισμένο με το μοναδικό χαρακτήρα του KONA, το καινούργιο KONA εκφράζει με σιγουριά την τολμηρή και δυναμική παρουσία του», δήλωσε ο SangYup Lee, Executive Vice President και Head of Hyundai Design Center. «To KONA έχει εξελιχθεί από κάθε άποψη για να αγκαλιάσει ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα διαφορετικότητας και να γίνει ένας πραγματικός υποστηρικτής του καθημερινού τρόπου ζωής των πελατών». Το νέο KONA έχει εξελιχθεί σε ένα μεγαλύτερο αλλά ακόμα αστικοκεντρικό SUV με πιο τολμηρό στυλ που μεταφέρει μια πιο δυναμική παρουσία και οδηγοκεντρικό εσωτερικό. Για να παρέχει μεγιστοποιημένο «χώρο διαβίωσης» (living space) για τους πελάτες, το καινούργιο μοντέλο αυξήθηκε σε μήκος στα 4.355 mm, το οποίο είναι 150 mm μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, με βάση το KONA Electric. Κέρδισε επίσης 25 mm σε πλάτος και 60 mm σε μήκος μεταξονίου σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, χωρίς να χάσει καθόλου από την εμβληματική σχεδιαστική του ταυτότητα. Σε αντίθεση με τα περισσότερα οχήματα που διατίθενται σε πολλαπλά κινητήρια σύνολα, το KONA ξεκίνησε με τη σχεδιαστική ανανέωση του ΚΟΝΑ Electric (EV), η οποία στη συνέχεια προσαρμόστηκε στο συμβατικό μοντέλο που κινείται με βενζίνη. Αυτή η αντισυμβατική προσέγγιση επέτρεψε στη Hyundai να φέρει τη σχεδιαστική λογική LED τεχνολογίας σε όλες τις εκδόσεις KONA, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE), των υβριδικών (HEV) και των σπορ N Line. ΠΙΟ ΤΟΛΜΗΡΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Νέο Hyundai ΚΟΝΑ Η κοινή χρήση ενός ψηφιακού κλειδιού BMW σε πλατφόρμες μεταξύ συσκευών iPhone και Android είναι πλέον εφικτή. Στο παρελθόν, τα κλειδιά μπορούσαν να διαμοιράζονται μόνο μέσω του Apple iMessage. Δεν χρειάζεται πλέον να χρησιμοποιείται μία συγκεκριμένη εφαρμογή ή μια προκαθορισμένη μέθοδος μεταβίβασης. Το αντίθετο, τα κλειδιά μπορούν εύκολα να μεταβιβάζονται σε φίλους ή συγγενείς από το wallet χρησιμοποιώντας την εγγενή λειτουργία “share” που είναι γνωστή από πολλές εφαρμογές. Αυτό σημαίνει ότι η κοινοχρησία ενός ψηφιακού κλειδιού BMW έχει πλέον την απλή μορφή αποστολής ενός συνδέσμου. Το κλειδί μπορεί να αποστέλλεται μέσω e-mail, SMS ή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων, π.χ. WhatsApp. Ο παραλήπτης δεν απαιτείται να διαθέτει κάποια συγκεκριμένη εφαρμογή, ούτε το γνωστό BMW ID. Για την προσθήκη του Ψηφιακού Κλειδιού στο wallet του, απλά κάνει κλικ στον σύνδεσμο. Εάν ο κάτοχος και ο παραλήπτης στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλον, το κλειδί μπορεί επίσης να διαμοιραστεί μέσω Apple AirDrop ή Android Nearby Share. Σε ορισμένες περιπτώσεις, για λόγους ασφαλείας, ενδέχεται να χρειαστεί η εισαγωγή ενός κωδικού ενεργοποίησης στο όχημα, τον οποίο ο αποστολέας θα μπορεί να αποκαλύπτει ιδανικά στον παραλήπτη μέσω διαφορετικού καναλιού. Μόλις ληφθεί ένα ψηφιακό κλειδί σε ένα iPhone, ο παραλήπτης μπορεί να το προσθέσει σε ένα AppleWatch το ίδιο εύκολα. Αυτή η νέα λειτουργία είναι διαθέσιμη για όλα τα νέα οχήματα με BMW Digital Key ή BMW Digital Key Plus. Παλαιότερα, κατάλληλα εξοπλισμένα οχήματα θα μπορούν να κάνουν πλήρη χρήση αυτής της δυνατότητας μόλις το λογισμικό τους ενημερωθεί σε κατάσταση «22-11» ή νεότερη έκδοση μέσω Remote Software Upgrade (Απομακρυσμένη Αναβάθμιση Λογισμικού). Ο διαπλατφορμικός διαμοιρασμός θα είναι αρχικά διαθέσιμος για συμβατές συσκευές iPhone και smartphone της Google, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν μοντέλα της Samsung. ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΛΕΙΔΙ BMW ΔΙΑΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕ IPHONE - ANDROID

09.01.23 #182 10 Η LeasePlan δημοσίευσε πρόσφατα την τελευταία έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτων της, αποκαλύπτοντας ότι τα EV σχεδόν σε κάθε κατηγορία και ευρωπαϊκή χώρα έχουν πλέον το ίδιο ή φθηνότερο TCO (συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/ χρήσης) από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ, παρά τις αυξανόμενες τιμές καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ετήσιος Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτων αποτελεί ολοκληρωμένη ανάλυση του συνολικού κόστους κατοχής και λειτουργίας αυτοκινήτου σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, από subcompact έως διευθυντικά μοντέλα. ΚΥΡΙΌΤΕΡΑ ΕΥΡΉΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΎ ΔΕΊΚΤΗ: „Παρά την αύξηση των τιμών ενέργειας, το κόστος καυσίμου παραμένει σημαντικά χαμηλότερο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό,τι για τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ: το κόστος καυσίμου αντιπροσωπεύει το 15% του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας/χρήσης ενός EV και το 23% και 28% για τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ „ Τα ηλεκτρικά οχήματα σε σχεδόν κάθε κατηγορία και ευρωπαϊκή χώρα έχουν πλέον το ίδιο ή φθηνότερο TCO από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ: wΤα συμπαγή EV είναι οικονομικά ανταγωνιστικά σε 18 από 22 ευρωπαϊκές χώρες. wΤα στάνταρ μεσαίου μεγέθους EV είναι οικονομικά ανταγωνιστικά σε 19 από 22 ευρωπαϊκές χώρες. wΤα premium μεσαίου μεγέθους EV είναι οικονομικά ανταγωνιστικά σε 18 από 22 ευρωπαϊκές χώρες. „ Το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης αυτοκινήτου ποικίλλει σημαντικά στην Ευρώπη - από 905 ευρώ το μήνα στην Ελλάδα έως 1.313 ευρώ στην Ελβετία. „ Υπάρχουν πλέον περισσότερα μοντέλα EV στην αγορά. Ο πρώτος Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτων ανέλυε μόνον 11 EV, ενώ η φετινή έκδοση περιλαμβάνει 33. Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan, δήλωσε: «Τα EV είναι ο καλύτερος τρόπος προστασίας των οδηγών από ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΤΑ EV ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ Car Cost Index της LeasePlan € 1,313 € 1,249 € 1,166 € 1,160 € 1,144 € 1,130 € 1,103 € 1,092 € 1,081 € 1,077 € 1,073 € 1,066 € 1,063 € 1,062 € 1,062 € 1,044 € 1,044 € 999 € 979 € 975 € 927 CH NO NL PT CZ DE BE AT UK HU FI DK LU SE IT ES IE FR SK RO PL GR € 905 € 1,400 € 1,200 € 1,000 € 800 € 600 € 400 € 200 € 0 Το 2022, η χρήση αυτοκινήτου ήταν πιο ακριβή στην Ελβετία και φθηνότερη στην Ελλάδα. Τα δεδομένα αφορούν σε διάφορες κατηγορίες αυτοκινήτων και τύπους καυσίμων/ενέργειας. Το κόστος χρήσης οχήματος είναι σχετικά υψηλό στη Βόρεια Ευρώπη - π.χ. Νορβηγία και Ολλανδία. Στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, το κόστος χρήσης είναι σχετικά χαμηλό. Απόσβεση Τέλη κυκλοφορίας Καύσιμα/Ενέργεια Ασφάλιση RMT Επιτόκιο Τα BEV έχουν υψηλότερη αρχική επένδυση αλλά χαμηλότερο κόστος χρήσης Ανάλυση TCO BEV PHEV Βενζίνης Ντίζελ • Η παραπάνω ανάλυση TCO δείχνει τους τέσσερις τύπους καυσίμου/ενέργειας σε 22 ευρωπαϊκές χώρες • Οι υπολογισμοί δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ 39% 3% 28% 9% 11% 10% 42% 4% 23% 9% 11% 11% 45% 23% 9% 10% 12% 50% 15% 10% 11% 13% (Επισκευές, Συντήρηση και Ελαστικά) Μέσος όρος TCO ανά χώρα για την κατηγορία Sub-compact (B1 & SUV-B1) AT BE CH CZ DE DK ES FI FR GR HU IE IT LU NL NO PL PT RO SE SK UK BEV € 936 € 946 € 962 € 1,003 € 998 € 865 € 867 € 835 € 697 € 696 € 823 € 825 € 902 € 857 € 890 € 886 € 790 € 735 € 784 € 964 € 826 € 905 Diesel € 830 € 878 € 1,088 € 751 € 887 € 864 € 717 € 877 € 774 € 663 € 755 € 818 € 763 € 864 € 921 * € 643 € 869 € 719 * € 689 € 863 Petrol € 847 € 840 € 1,012 € 746 € 860 € 888 € 715 € 903 € 753 € 666 € 765 € 818 € 758 € 850 € 833 € 1,073 € 601 € 779 € 711 € 877 € 703 € 838 * Τα μοντέλα ντίζελ στην κατηγορία B1 & SUV-B1 δεν είναι διαθέσιμα στη Νορβηγία και τη Σουηδία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=