FLEETNEWS #182

09.01.23 #182 17 Τα επόμενα χρόνια προβλέπεται σημαντική ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας. Πρέπει να αναπτυχθεί αρκετά νωρίς ένα ισχυρό οικοσύστημα υποδομής φόρτισης και επαρκής χωρητικότητα δικτύου, ώστε να μην παρεμποδιστεί η ανάπτυξη του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή η έκθεση δίνει μια επισκόπηση των λύσεων φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας, του κόστους τους και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Επιπλέον, εκτιμώνται η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας και οι επιπτώσεις στο δίκτυο βάσει δύο περιπτωσιολογικών μελετών στη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η έκθεση αναφέρει επίσης εμπειρίες από πολιτικές και πιλοτικά προγράμματα στην Κίνα, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, καθώς και τα εμπόδια που πρέπει να αρθούν. Η έρευνα των Marie Rajon Bernard, Alexander Tankou, Hongyang Cui και Pierre-Louis Rago για το International Council on Clean Transportation (ICCT - Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές), διαπιστώνει ότι τα πρώιμα ηλεκτρικά φορτηγά χρησιμοποιούσαν υποδομή φόρτισης ελαφρών οχημάτων, αλλά υφίστανται πιο ισχυρά πρότυπα προς εμπορευματοποίηση, που θα οδηγήσουν σε νέες εφαρμογές. Επί του παρόντος, η ενσύρματη σταθερή φόρτιση κυριαρχεί στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η εναλλαγή μπαταριών, η εναέρια αλυσοειδής φόρτιση και η ασύρματη φόρτιση θα μπορούσαν να μειώσουν το χρόνο φόρτισης και το κόστος των φορτηγών, μέσω μικρότερων μπαταριών. Ωστόσο, οι προκλήσεις πολιτικής και επιχειρηματικότητας επηρεάζουν την ανάπτυξη αυτών των τεχνολογιών. Η ανάλυση διαπιστώνει επίσης ότι οι αναβαθμίσεις δικτύου αυξάνουν σημαντικά το κόστος και το χρόνο υιοθέτησης ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας, προσδίδοντας έμφαση στον προηγμένο σχεδιασμό και τη διαχείριση δικτύου. Δύο περιπτωσιολογικές μελέτες δείχνουν ότι το 2040 οι ενεργειακές ανάγκες των ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας θα αντιπροσωπεύουν 6% και 3% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του 2021 της Γερμανίας και των ΗΠΑ, αντιστοίχως. Ωστόσο, δεν θα χρειαστεί απαραιτήτως αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου κατά 6% και 3%, καθώς η υπάρχουσα υποδομή μπορεί να αξιοποιηθεί μέσω διαχείρισης της ζήτησης και μικρών αναβαθμίσεων του δικτύου διανομής. Οι επιπτώσεις των ηλεκτρικών φορτηγών στο δίκτυο μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω αναθεώρησης των επιχειρηματικών προτύπων χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας κοινής ωφέλειας, συντονισμένου σχεδιασμού και εφαρμογής λύσεων έξυπνης φόρτισης. Για να διασφαλιστεί η δημιουργία υποδομής με λογικό κόστος, παράλληλα με την ανάπτυξη φορτηγών πρέπει να τεθούν στόχοι ανάπτυξης υποδομής φόρτισης και να επικαιροποιηθούν οι κανονισμοί του ενεργειακού τομέα. Ο συντονισμός μεταξύ των διαφόρων κρατικών φορέων, επιχειρήσεων ηλεκτρισμού κοινής ωφέλειας και επαγγελματικών στόλων είναι σημαντικός για την επιτυχή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Στα πρώτα στάδια της δημιουργίας υποδομών φόρτισης, η άμεση υποστήριξη μέσω πιλοτικών έργων, οικονομικών κινήτρων και συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, θα δημιουργήσει εμπιστοσύνη και δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης. ΛΥΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝΦΟΡΤΗΓΩΝΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Έκθεση του ICCT ΠΙΝΑΚΑΣ - ΣΥΝΟΨΗ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΕΝΣΥΡΜΑΤΗΣ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Δημόσια ή Ιδιωτική Τοποθεσία και τύπος Παροχή Εκτιμώμενο αρχικό κόστος φορτιστή το 2022 Χρήση Ιδιωτική Αμαξοστάσιο 50 kW DC €44,700 Επιστροφή των φορτηγών στην ίδια τοποθεσία κάθε βράδυ Μπαταρίες μικρού-μεσαίου μεγέθους 100–150 kW DC €91,700 Επιστροφή των φορτηγών στην ίδια τοποθεσία κάθε βράδυ Μπαταρίες μικρού-μεσαίου μεγέθους Προορισμός 350 kW DC €231,700 Στόλος εν στάσει για τουλάχιστον 45 λεπτά-1 ώρα κατά τη φόρτωση ή/και εκφόρτωση εμπορευμάτων Δημόσια Ολονύκτια 100–150 kW DC €91,700 Μη επιστροφή των φορτηγών στην ίδια τοποθεσία κάθε βράδυ Καθ’ οδόν και ταχεία φόρτιση αναλόγως προορισμού 350 kW DC €231,700 Μη επιστροφή βαρέων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων που δεν επιστρέφουν στην ίδια τοποθεσία κάθε βράδυ 3-4 ώρες ανάπαυσης ημερησίως Καθ’ οδόν και υπερταχεία φόρτιση αναλόγως προορισμού 1 MW DC Άγνωστο, καθώς η τεχνολογία δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί. Η εκτίμηση για φορτιστές 1 MW κυμαίνεται στα 615.000 ευρώ. Μη επιστροφή βαρέων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων που δεν επιστρέφουν στην ίδια τοποθεσία κάθε βράδυ Μεγάλες μπαταρίες, που απαιτούν ημερήσια ταχεία επαναφόρτιση, 45 λεπτά ανάπαυσης 3 MW DC Σημείωση: Το εκτιμώμενο αρχικό κόστος περιλαμβάνει υλικό και λογισμικό, σχεδιασμό και εγκατάσταση.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=