FLEETNEWS #156

23.05.22 #156 15 Οι Air Liquide, CaetanoBus και Toyota Motor Europe υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων υδρογόνου: ανάπτυξη υποδομών και στόλων οχημάτων προς επιτάχυνση της διάδοσης κινητικότητας υδρογόνου για ελαφρά και βαρέα οχήματα. Οι τρεις εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν την τεχνογνωσία τους στην αλυσίδα αξίας κινητικότητας υδρογόνου, από την παραγωγή μέσω ανανεώσιμων πηγών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα, διανομή και υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου, έως την εφαρμογή σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων. Αρχικά θα δοθεί έμφαση στα λεωφορεία, τα ελαφρά επαγγελματικά και τα επιβατικά, με περαιτέρω στόχο την κατηγορία των βαρέων φορτηγών. Ακόμα, θα συμβάλουν στην ανάδειξη νέων οικοσυστημάτων υδρογόνου στην Ευρώπη, σημαντικό βήμα για τόνωση της ζήτησης και διευκόλυνση εφαρμογής του υδρογόνου σε άλλες μορφές κινητικότητας. Κάτι τέτοιο περιλαμβάνει τις υποδομές και τους σταθμούς ανεφοδιασμού, καθώς και ολοκληρωμένη προσφορά οχημάτων (μίσθωση και σέρβις) σε εταιρείες ταξί, διαχείρισης στόλων, τοπικές αρχές και άλλους. Η ενσωμάτωση διαφορετικών εφαρμογών και έργων σε ένα οικοσύστημα υδρογόνου, όπου συνυπάρχουν η προσφορά και η ζήτηση, αποσκοπεί στη δημιουργία ενάρετου κύκλου περαιτέρω ωρίμανσης της συνολικής υποδομής. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα ακόμα βήμα απανθρακοποίησης, που συνάδει με την ισχυρότερη επιθυμία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και την ετοιμότητα των τεχνολογιών υδρογόνου. ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Συνεργασία Toyota, Air Liquide, CaetanoBus Όπως είναι γνωστό, στο πλαίσιο του REPowerEU, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να αυξηθεί ο πρωταρχικός στόχος για το 2030 για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από το 40% στο 45%, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55 package». Παράλληλα, προτείνει τον καθορισμό στόχου 10 εκατομμυρίων τόνων εγχώριας παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου και 10 εκατομμυρίων τόνων εισαγωγών έως το 2030, για την αντικατάσταση του φυσικού αερίου, του γαιάνθρακα και του πετρελαίου σε δύσκολα απανθρακοποιήσιμες βιομηχανίες και τομείς μεταφορών. Για να επιταχυνθεί η αγορά υδρογόνου, θα πρέπει να συμφωνηθούν από τους συννομοθέτες αυξημένοι επιμέρους στόχοι για συγκεκριμένους τομείς. Η Επιτροπή δημοσίευσε επίσης δύο κατ’ εξουσιοδότηση πράξεις σχετικά με τον ορισμό και την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η παραγωγή οδηγεί σε καθαρή απανθρακοποίηση. Για την επιτάχυνση των έργων υδρογόνου, προβλέπεται πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. ευρώ για έρευνα, και η Επιτροπή δεσμεύεται να ολοκληρώσει την αξιολόγηση των πρώτων σημαντικών έργων κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) έως το καλοκαίρι. Υπενθυμίζεται πως στα έργα αυτά συμμετέχει και η Ελλάδα. HYDROGEN EUROPE: «Ένας αυξημένος στόχος για ανανεώσιμες πηγές υδρογόνου στη βιομηχανία έως το 2030 είναι εφικτός και ο σωστός τρόπος για την αντιμετώπιση των δύσκολα περιορισμένων βιομηχανικών εκπομπών. Το ανανεώσιμο υδρογόνο ως ηλεκτρικό καύσιμο στις μεταφορές έχει τεράστιο δυναμικό. Χαιρετίζουμε θερμά την αύξηση του στόχου για τις μεταφορές στο 5%. Καλούμε τους συννομοθέτες να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα και να εισαγάγουν πρόσθετους επιμέρους στόχους στους τομείς της ναυτιλίας και των αερομεταφορών, καθώς και ειδική υποστήριξη για την ανάπτυξη υποδομών οδικών μεταφορών». ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Με πρωτοποριακή παγκοσμίως τεχνολογία, άρχισε να λειτουργεί στην Ελλάδα ο πρώτος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου, τα εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν στις 18 Μαΐου. Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής, αποθήκευσης και ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα. Η ανάπτυξη του έργου βασίστηκε κυρίως σε μια πρωτοποριακή τεχνολογία συμπίεσης υδρογόνου, η οποία αποτελεί τεχνογνωσία της CYRUS AE, εταιρείας spin-off του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος». Το έργο συγχρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας - ΓΓΕΚ (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ), στο πλαίσιο του προγράμματος «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ». Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, καινοτόμο συμπιεστή υδρογόνου στα 200 bar, δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου σε υψηλή πίεση και σύστημα ανεφοδιασμού των οχημάτων με καύσιμο υδρογόνο. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=