FLEETNEWS #156

23.05.22 #156 14 Τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών μπαταριών ως πηγής ενέργειας ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, ανακινούν το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για το υδρογόνο ως καθαρό καύσιμο για τις μεταφορές. Στις 5 Μαΐου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και 20 CEOs εταιρειών παραγωγών συσκευών ηλεκτρόλυσης υδρογόνου δεσμεύτηκαν να δεκαπλασιάσουν τις ικανότητες ηλεκτρόλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2025. Στόχος τους είναι να παράγουν 10 εκατομμύρια τόνους ανανεώσιμου υδρογόνου ετησίως έως το 2030, ενισχύοντας τον εφοδιασμό της Ευρώπης σε καθαρή ενέργεια και μειώνοντας την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο. Η Επιτροπή δήλωσε πως η κίνηση αυτή θα οδηγήσει σε παραγωγή καθαρού υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα, η οποία θα επιτρέψει την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Καθώς σε ορισμένες χώρες λήγουν σύντομα οι προθεσμίες απαγόρευσης πώλησης οχημάτων εσωτερικής καύσης βενζίνης ή ντίζελ, οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων αντιμετωπίζουν δύσκολες επιλογές. Τα φορτιζόμενα ηλεκτρικά βαν, κυρίως της τάξης των 3,5 τόνων, δεν προσφέρουν την αυτονομία που απαιτείται, ειδικά όταν είναι φορτωμένα με εργαλεία και φορτίο ή σύρουν ρυμουλκούμενο. Χρειάζονται ασύμφορο και μη παραγωγικό χρόνο επαναφόρτισης σε περίπτωση που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ωρών και τα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν σχεδόν τριπλάσια από τα αντίστοιχα ντίζελ. ΤΑ EV ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΆΝΤΑ Η ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΉ Η Alison Bell, Operations Director της Venson Automotive Solutions, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως τα ηλεκτρικά οχήματα υπερεκτιμώνται, αλλά δεν αποτελούν την καλύτερη επιλογή για όλους τους οδηγούς ή στόλους». Πρόσθεσε ότι η υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου (στο ΗΒ) είναι πολύ πιο πίσω από ό,τι χρειάζεται για τη δημιουργία τομέα επαγγελματικών οχημάτων απολύτως απεξαρτημένων από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά ανέφερε πως η αυξανόμενη επένδυση σε κόμβους υδρογόνου είναι ένα από τα βήματα που θα βοηθούσαν τους στόλους να λειτουργούν οικολογικά και κερδοφόρα. STELLANTIS Το Stellantis Group λανσάρισε ένα μεσαίου μεγέθους van που κινείται με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, με επίσημη αυτονομία WLTP 400 χλμ. και χρόνο ανεφοδιασμού εν κενώ σε τρία μόλις λεπτά. Το όχημα μηδενικών εκπομπών (η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου παράγει δική της ηλεκτρική ενέργεια, με νερό ως μοναδικό απόβλητο) χρησιμοποιείται ήδη από την εταιρεία κατασκευής οικιακών συσκευών Miele στη Γερμανία και από την εταιρεία ενέργειας Suez στη Γαλλία. Ο Marcus Lott, επικεφαλής Ανάπτυξης της Opel, δήλωσε: «Το νέο Vivaro-e Hydrogen ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των πελατών στόλου. Το βαν υδρογόνου είναι η ιδανική λύση για μεγάλες αποστάσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων και για μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων χωρίς καθυστέρηση λόγω φόρτισης μπαταριών». RENAULT Η Renault, επίσης, διαθέτει όχημα υδρογόνου έτοιμο για λανσάρισμα στα μέσα του τρέχοντος έτους, το Master Van H2-TECH, με δυνατότητα φορτίου 12 κυβικών μέτρων και αυτονομία έως 500 χλμ. Η Renault προέβη επίσης σε κοινοπραξία με την Plug Power, την HYVIA, για δημιουργία πλήρους οικοσυστήματος υδρογόνου. Μέχρι τα τέλη του έτους, η HYVIA αναφέρει πως θα είναι έτοιμη να πουλήσει, να μισθώσει ή να ενοικιάσει σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου σε πελάτες, είτε παράγοντας επιτόπου υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης νερού είτε προμηθεύοντάς το με βυτιοφόρα. Ο David Holderbach, CEO της HYVIA, δήλωσε πως η εταιρεία θα είναι σε θέση «να αναπτύξει το οικοσύστημά της σε όλες τις περιοχές και τους επαγγελματικούς στόλους, για κινητικότητα χωρίς άνθρακα». Η ευρωπαϊκή υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου, αν και αυξάνεται, παραμένει εξαιρετικά περιορισμένη, με 158 σταθμούς των 700 bar και 60 σταθμούς των 350 bar. Στη Γερμανία, η H2 Mobility διαχειρίζεται ήδη πάνω από 90 σταθμούς και έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για 300 έως το 2030. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Το υδρογόνο ως εναλλακτική λύση Κοινοπραξία Cellcentric Daimler Truck και Volvo Group ίδρυσαν την κοινοπραξία Cellcentric το 2021, για την κατασκευή συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η εταιρεία σχεδιάζει για το 2025 μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=