FLEETNEWS #143

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 #143 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Euro NCAP: ποια είναι τα ασφαλέστερα βαν του 2022 Εντείνεται η πτώση στις ταξινομήσεις επιβατικών της Ε.Ε. Μάρκες και μοντέλα στην Ελλάδα

21.02.22 #143 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η Maserati θα παρουσιάσει σύντομα την Grecale, το νέο της SUV, την ενσάρκωση της ιδέας του «The Everyday Exceptional», όπως αναφέρει η εταιρεία. Το νέο μοντέλο φέρει το όνομα ενός ανέμου. Grecale είναι ένας βορειοανατολικός μεσογειακός άνεμος -ο γνωστός μας Γραίγος- και τώρα, επίσης, ένα SUV που αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην γκάμα της Maserati. Η ονομασία των αυτοκινήτων της από τους διάσημους μεσογειακούς ανέμους αποτελεί παράδοση για τη μάρκα. Όλα ξεκίνησαν το 1963 με τη θρυλική Mistral. Ακολούθησαν οι Ghibli, Bora και άλλα μοντέλα, που οδήγησαν στο SUV Levante του 2016. Το πρώτο SUV στην ιστορία της ιταλικής μάρκας με την τρίαινα. Και τώρα ήρθε η ώρα για την Grecale. Ο δυνατός δροσερός μεσογειακός άνεμος, αναφέρει η εταιρεία, φέρνει ένα εντελώς νέο κύμα τεχνολογίας, επιδόσεων και σχεδιαστικών επιτευγμάτων. «Το πάθος, η καινοτομία, η ευελιξία και το στυλ είναι τα συστατικά της Grecale», που σύντομα θα λανσαριστεί με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων: συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης, υβριδικός και στο μέλλον -κατά πάσα πιθανότητα το 2023- αμιγώς ηλεκτρικός. MASERATI GRECALE Λίγους μήνες μετά την αποκάλυψή του στις ΗΠΑ, το νέο Jeep Grand Cherokee ετοιμάζεται για την άφιξή του στην Ευρώπη. Σημαντική στιγμή για το μοντέλο, που εφοδιάζεται αποκλειστικά με το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, ακολουθώντας τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της μάρκας. Με το σύστημα 4xe είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον και ικανό 4x4 Grand Cherokee. Η 5η γενιά του πολυβραβευμένου SUV βασίζεται σε εντελώς νέα αρχιτεκτονική, η οποία φιλοξενεί το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe. Εντελώς νέα είναι και η σχεδίαση του αμαξώματος και της καμπίνας. Οι αναλογίες, σε συνδυασμό με τη χαρακτηριστική μάσκα και τα φώτα LED, συνθέτουν μια επιβλητική παρουσία, η οποία συνδυάζει τα κλασικά χαρακτηριστικά με το μοντέρνο στυλ. Πολυτέλεια και άνεση στο εσωτερικό, με κορυφαία τεχνολογία - οθόνη 10’’ στον πίνακα οργάνων, 10’’ οθόνη στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect5, και οθόνη των 10,25’’ μπροστά στο συνοδηγό, σύστημα ασύρματης φόρτισης, ηχοσύστημα McIntosh με 19 ηχεία απόδοσης 950 Watt, προσαρμοζόμενος εσωτερικός φωτισμός LED. Περιλαμβάνει πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) που εξασφαλίζουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Επίσης, μέσω της εφαρμογής της Jeep, ο χρήστης μπορεί να ελέγχει την κατάσταση και τις λειτουργίες του (όπως κλειδαριές, κλιματισμό, φώτα κ.ά.) από απόσταση μέσω κινητού τηλεφώνου. Το έγχρωμο Head Up Display 10’’, η κάμερα νυχτερινής όρασης, ο ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης, αλλά και το αυτόνομο παρκάρισμα και το αυτόνομα φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, συνθέτουν ένα από τα πλέον προηγμένα premium SUV στον κόσμο. ΤΟΝΕΟ GRAND CHEROKEE 4XE Η ευρωπαϊκή έκδοση

21.02.22 #143 4 Με την παρουσίαση των νέων 500X Hybrid και Tipo Hybrid, η Fiat ολοκληρώνει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Το ταξίδι ξεκίνησε με τα 500 Hybrid και Panda Hybrid και συνεχίστηκε με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό 500. Τώρα, με την αποκάλυψη των 500X και Tipo που εφοδιάζονται με το νέο υβριδικό σύστημα των 48 Volt, η FIAT ολοκληρώνει τη δέσμευσή της να προσφέρει τουλάχιστον μία έκδοση χαμηλών ρύπων για κάθε της μοντέλο, ενώ παράλληλα προχωρά με ταχύτητα στη νέα εποχή της κινητικότητας και της ενεργειακής μετάβασης. Το νέο υβριδικό σύστημα στα 500X Hybrid και Tipo Hybrid είναι αποδοτικό, φιλικό προς το περιβάλλον και προσιτό, προσφέροντας σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης. Βασισμένο στη λογική "Tech it Easy", είναι εύκολο και πρακτικό στη χρήση, χωρίς υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας. Το μυστικό της υψηλής απόδοσης είναι ο συνδυασμός της νέας γενιάς του Turbo 4κύλινδρου κινητήρα FireFly χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων - 240Nm ροπής και του 48-Volt ηλεκτροκινητήρα των 15 kW με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Χάρη στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία, ο κινητήρας FireFly υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα BSG, ο οποίος προσφέρει αθόρυβη και άμεση εκκίνηση, ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα κίνησης ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας. Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας μπορεί να παραμένει στο ρελαντί σε ποσοστό 47% κατά τον κύκλο WLTP, το υβριδικό σύστημα προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα. Το νέο υβριδικό σύστημα προσφέρει σειρά πλεονεκτημάτων και στα δύο μοντέλα. Ένα από αυτά είναι και η δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων, όπως η κίνηση σε δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση ή κατά τη διάρκεια ελιγμών στάθμευσης. Την ίδια στιγμή, το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, φορτίζοντας την μπαταρία με ηλεκτρική ενέργεια. ΝΈΑ FIAT 500X ΚΑΙ TIPOHYBRID Πλήρης εξηλεκτρισμός Για τέταρτη συνεχή χρονιά η Volvo Cars λαμβάνει την υψηλότερη βαθμολογία για την επίδοσή της στη βιωσιμότητα από το EcoVadis. Σύμφωνα με τη μεθοδολογία, η επίδοση της εταιρείας στη βιωσιμότητα αξίζει βαθμολογία Advanced για τη δομημένη και προσανατολισμένη στην πρόληψη προσέγγισή της. Η αξιολόγηση PlatinumMedal που προκύπτει, βάζει τη Volvo Cars στο κορυφαίο 1% του συνόλου των 75.000 εταιρειών που αξιολογούνται από το EcoVadis. Η Volvo Cars έλαβε επίσης την αξιολόγηση Bronze στην ετήσια αξιολόγηση Corporate Sustainability Assessment, που διενεργείται από τη Standard & Poor’s (S&P), γνωστή για τα αυστηρά πρότυπα που εφαρμόζει στις αξιολογήσεις βιωσιμότητας. Η αξιολόγηση Bronze τοποθετεί τη σουηδική εταιρεία στο κορυφαίο 10% των εταιρειών αυτοκινήτου που αξιολογούνται για τις επιδόσεις τους στην περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση. Η Volvo Cars επιδοκιμάστηκε ιδιαίτερα για την επίδοσή της στην περιβαλλοντική κατηγορία, με αναγνώριση των προσπαθειών της για μείωση των εκπομπών αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, της κατανάλωσης ενέργειας και νερού και της απόρριψης αποβλήτων. Η εταιρεία πήρε μια θέση επίσης στο υψηλού κύρους 2022 Sustainability Yearbook της S&P, το οποίο περιλαμβάνει μόνο τους πιο επιτυχημένους οργανισμούς από κάθε κλάδο. Στα επόμενα χρόνια, η Volvo Cars στοχεύει στην περαιτέρω βελτίωση της αξιολόγησης που λαμβάνει από την S&P. Επιπλέον, ο καταξιωμένος διεθνής περιβαλλοντικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός CDP απένειμε στη Volvo Cars τον τίτλο του «Supplier Engagement Leader», αναγνωρίζοντας ότι αναλαμβάνει κλιματικές δράσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής της αλυσίδας, κάτι που αποτελεί πυρήνα του κλιματικού της σχεδίου. Η απονομή του τίτλου έρχεται ως συνέχεια της πρόσφατης επιβράβευσης της Volvo Cars με βαθμολογία A για τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της και για τη συνολική δράση της για το κλίμα. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ VOLVO CARS

21.02.22 #143 6 ΤΟ HYUNDAI IONIQ 5 ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΣΤ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΑΡΑΝΔΟΥ Το IONIQ 5 της Hyundai Motor πέρασε πρόσφατα ένα απαιτητικό τεστ αποφυγής ταράνδου, παρέχοντας υψηλά επίπεδα σταθερότητας και χειρισμού. Τα οχήματα πραγματοποιούν το τεστ αποφυγής ταράνδου, για να αναδείξουν την ικανότητά τους να αποφύγουν ένα εμπόδιο που μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά στο δρόμο. Το ισπανικό περιοδικό αυτοκινήτου και blog δοκιμών km77.com πραγματοποίησε τη δοκιμή με ένα IONIQ 5 που διέθετε μπαταρία 72,6 kWh, 218ps και κίνηση στους πίσω τροχούς. Επιπλέον, τις ζάντες 19 ιντσών του ηλεκτρικού οχήματος (BEV) πλαισίωναν ελαστικά Michelin Primacy 4 σε διαστάσεις 235/55 R19 105W. Με μέγιστη ταχύτητα 80 km/h, το IONIQ 5 αναδείχθηκε ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα που έχουν πραγματοποιήσει τη δοκιμή του km77.com. Η Skoda ολοκληρώνει την γκάμα της καινούργιας Fabia με το λανσάρισμα της έκδοσης Monte Carlo, που συμπληρώνει τα επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style. Το εμβληματικό όνομα, φόρος τιμής στις επιτυχίες της μάρκας στο θρυλικό ράλι, έχει ταυτιστεί στη Skoda με ένα πιο σπορ στυλ οδήγησης, από το 2011. Οι μαύρες λεπ τ ο μ έ ρ ε ι ε ς στο αμάξωμα της νέας Fabia Monte Carlo υπογραμμίζουν τη δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ το εσωτερικό ξεχωρίζει από κόκκινες πινελιές και λεπτομέρειες που προσομοιάζουν ανθρακονήματα, στο ταμπλό και τα υποβραχιόνια. Το μοντέλο είναι διαθέσιμο με επιλογή από τέσσερις βενζινοκινητήρες, με ισχύ έως 150 PS. Η συγκεκριμένη Skoda Fabia Monte Carlo είναι η πρώτη που διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων - με μία προσαρμόσιμη ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών που, αποκλειστικά για το κορυφαίο σπορ μοντέλο της γκάμας, προσφέρει ένα συγκεκριμένο, πιο δυναμικό φόντο για τις διατάξεις των οργάνων. Σε επίπεδο ασφάλειας, και η έκδοσηMonte Carlo διαθέτει έως εννέα αερόσακους και κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, με βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές του Euro NCAP. Για πρώτη φορά διαθέτει τα σ υ σ τ ή μ α τ α υποβοήθησης οδηγού Travel Assist, Park Assist και Maneuver Assist. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, η νέα Skoda Fabia Monte Carlo είναι πάντα online χάρη στο υπερσύγχρονο infotainment, με έγχρωμες οθόνες έως 9,2 ίντσες. Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι μόνιμη, ενώ προσφέρονται και διαδικτυακές υπηρεσίες SKODA Connect για κινητά, με το κορυφαίο ηχοσύστημα Amundsen να προσφέρει έλεγχο μέσω χειρονομιών και ψηφιακό φωνητικό βοηθό. SKODA FABIAMONTE CARLO Σπορ και δυναμική ΔΩΡΕΑΝ ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ PEUGEOT Η Peugeot πρωτοπορεί στο After Sales, δημιουργώντας την υπηρεσία Peugeot Assistance για οδική βοήθεια. Η νέα αυτή δωρεάν υπηρεσία έρχεται να προστεθεί στο ήδη προνομιακό πρόγραμμα της «Φροντίδας Peugeot», ενδυναμώνοντάς το σημαντικά, αφού πρόκειται για μια υπηρεσία η οποία προσφέρεται μόνο από την Peugeot πανελλαδικά. Η υπηρεσία αυτή καλύπτει τις περιπτώσεις που ακολουθούν: „Ακινητοποίηση αυτοκινήτου, λόγω βλάβης „Ακινητοποίηση αυτοκινήτου, λόγω ατυχήματος „Επί τόπου επισκευή, αν αυτό καθίσταται δυνατόν „Αντικατάσταση ελαστικού „Παροχή ρεύματος εκκίνησης μπαταρίας „Μεταφορά στον πλησιέστερο εξουσιοδοτημένο επισκευαστή Peugeot Η δωρεάν οδική βοήθεια αφορά όλους, ανεξαιρέτως, τους κατόχους Peugeot. Για να διαβάσουν τους όρους αναλυτικά και να αποκτήσουν οι ενδιαφερόμενοι πρόσβαση στην υπηρεσία, θα πρέπει να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα στο https://www. peugeot.gr/after-sales-offers/ peugeot-assistance.html.

21.02.22 #143 7 Η Audi παρουσίασε το ανανεωμένο πολυτελές σεντάν A8, με μοντέρνο design και εφαρμογή των πλέον προηγμένων τεχνολογιών. Εξωτερικά, το μοντέλο ξεχωρίζει από τους Digital Matrix LED προβολείς, τη φαρδύτερη γρίλια Singleframe, τις πιο όρθιες πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Εντυπωσιακό είναι το επίπεδο προφίλ του, ενώ οι φαρδιοί θόλοι των τροχών υποδηλώνουν τη στάνταρ τετρακίνηση quattro. Στο πίσω μέρος, φωτιστικά σώματα OLED, λεπτομέρειες χρωμίου και μία φωτεινή λωρίδα απ’ άκρη σε άκρη, δίνουν μια ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, που συμπληρώνει ένας μεγάλος διαχύτης. Οι διαστάσεις του αποτελούμενου κατά 58% από αλουμίνιο μοντέλου, έχουν μεταβληθεί ελάχιστα. Για την καμπίνα επιβατών έχει χρησιμοποιηθεί εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο με χάλυβα θερμής διαμόρφωσης και πολυμερή υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα. Εσωτερικά, ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από οριζόντια αρχιτεκτονική, προσφέροντας έντονη αίσθηση ευρυχωρίας. Ατμοσφαιρικός φωτισμός, εξαιρετικά άνετα καθίσματα με δυνατότητα μασάζ πλάτης σε 18 σημεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ειδικά σχεδιασμένο υποπόδιο που προσφέρει μασάζ για τον επιβάτη πίσω από τον συνοδηγό και τετραζωνικός αυτόματος κλιματισμός, συμπληρώνονται από ένα ψυγείο στις πίσω θέσεις με mini-bar. Η Audi έχει εξοπλίσει το νέο A8 με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες χειρισμού: Audi virtual cockpit, headup display επαυξημένης πραγματικότητας, έλεγχος απόκρισης αφής MMI, με δύο οθόνες (10,1” και 8,6”) και φυσικός φωνητικός έλεγχος. Το στάνταρ MMI Navigation plus τρίτης γενιάς (MIB 3) υποστηρίζει υπηρεσίες Car-2-X. Δύο οθόνες 10,1” με ανάλυση Full HD είναι προσαρτημένες στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και σε συνδυασμό με προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen με ενισχυτή 1.920 Watt και 23 ηχεία, φροντίζουν για τη ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών. Όλα τα κινητήρια συστήματα διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) ως στάνταρ, η οποία χρησιμοποιεί το κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, ενώ το Audi A8 60 TFSI e quattro είναι το plug-in υβριδικό μοντέλο (PHEV) της γκάμας. Σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, είναι διαθέσιμα περίπου 40 συστήματα, είτε στον βασικό είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το νέο Audi A8 αναμένεται στην Ελλάδα την άνοιξη. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗΜΕ ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Το ανανεωμένο A8 της Audi Η PORSCHE ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ Η Porsche φημίζεται για τα σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και αισθητικής, στα οποία περιλαμβάνεται πλέον το αμιγώς ηλεκτρικό Taycan και μια γκάμα μοντέλων PHEV. Τώρα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στρέφει περισσότερο την προσοχή της στα ηλεκτρικά ποδήλατα. Η εταιρεία της Στουτγάρδης έχει ήδη έλθει σε επαφή με τα ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω κοινοπραξίας με τη ROTWILD. Αυτή την εβδομάδα, η Porsche ανακοίνωσε σχέδιο εξαγοράς του 20% της Fazua GmbH, πρωτοπόρου στην ανάπτυξη τεχνολογιών ελαφράς, συμπαγούς κίνησης και «ελαφρών ηλεκτρικών ποδηλάτων». Η Porsche συμφώνησε επίσης για δικαιώματα προαίρεσης αγοράς περαιτέρω μετοχών, που θα της επιτρέψουν την πλήρη εξαγορά της Fazua. Η τιμή αγοράς δεν έχει ανακοινωθεί. Επιπλέον, η μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων σχεδιάζει κοινοπραξία με την Ponooc Investment B.V., ολλανδική εταιρεία λύσεων βιώσιμης ενέργειας και κινητικότητας. Θα προκύψουν δύο κοινοπραξίες από την Porsche και την Ponooc. Η πρώτη θα αφορά στην ανάπτυξη, κατασκευή και διανομή νέας γενιάς ηλεκτρονικών ποδηλάτων Porsche. Η δεύτερη θα επικεντρωθεί σε τεχνολογικές λύσεις για την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μικροκινητικότητας. Οι κοινοπραξίες και η συναλλαγή με την Fazua υπόκεινται σε έγκριση από τις αρμόδιες αρχές και μέχρι τότε, η Porsche AG δεν θα ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Εάν προχωρήσουν, όμως, είναι σχεδόν εγγυημένο πως θα προκύψουν ορισμένα εξαιρετικά ακριβά αλλά ελκυστικά προϊόντα μικροκινητικότητας.

21.02.22 #143 8 Ο SVEN KUNATH ΣΕ ΝΕΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ VWFS Ο Sven Kunath ανέλαβε ανώτερος αντιπρόεδρος Άμεσου Στόλου της Volkswagen Financial Services (VWFS). Πριν, ήταν επικεφαλής Group Fleet International του Volkswagen Group. Ανέλαβε καθήκοντα τον Ιανουάριο. Η μετακίνηση του Sven Kunath σηματοδοτεί την πελατοκεντρική ανανέωση της Volkswagen Financial Services. Η ανάληψη εκ μέρους του γίνεται στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης της VWFS, με στόχο την προσφορά καλύτερα δομημένης, πιο εναρμονισμένης και υψηλότερου επιπέδου εξυπηρέτησης στους πελάτες της. Αυτό περιλαμβάνει, σύμφωνα με τις ομάδες πελατών, όχι μόνο τα κεντρικά αλλά και όλες τις χώρες. Ο κ. Kunath (50 ετών) είναι πτυχιούχος Οικονομικών με εμπειρία στη συμβουλευτική διαχείριση και εντάχθηκε στη Volkswagen πριν από περισσότερο από 20 χρόνια. Η καριέρα του επικεντρώθηκε στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε πελάτες στόλου, στη Γερμανία και τη Δυτική Ευρώπη. Στον νέο του ρόλο στη VWFS, θα είναι υπεύθυνος επέκτασης της επιχειρηματικής δραστηριότητας του ευρωπαϊκού στόλου στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Ο Michael Kirsch 56 ετών, νυν CEO της Porsche Japan, αναλαμβάνει πρόεδρος και CEO της Porsche China και της Porsche Hongkong andMacao την 1η Ιουνίου 2022. Ο κ. Kirsch είναι CEO της Porsche Japan από το 2019. Προηγουμένως κατείχε την ίδια θέση στην Porsche Korea για τρία χρόνια. Μεταξύ 2012 και 2016, απέκτησε λεπτομερείς γνώσεις ως Chief Operating Officer της Porsche China. Πριν να ενταχθεί στην Porsche, κατείχε ανώτερες διευθυντικές θέσεις στην BMW και σε διεθνή αλυσίδα ξενοδοχείων. Ο προκάτοχός του, Jens Puttfarcken, αναλαμβάνει επικεφαλής Πωλήσεων Ευρώπης της Audi AG την 1η Ιουνίου 2022. Ο κ. Puttfarcken χρημάτισε πρόεδρος και CEO της Porsche China, Hongkong και Macao από το 2018 και συνέβαλε σημαντικά στην επιτυχή ανάπτυξη της Porsche στην Κίνα. Κατά τη διάρκεια της θητείας του Jens Puttfarcken, η Κίνα συνέχισε να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche από το 2015. Η αγορά αυτή είναι στρατηγικής σημασίας για τη μάρκα λόγω μεγέθους, μεγάλης δυναμικής και καινοτομίας. Υπό την ηγεσία του Jens Puttfarcken, η Porsche επεξέτεινε το επιχειρηματικό της αποτύπωμα και επένδυσε στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης. Η Porsche Digital China ιδρύθηκε το 2019 και αποσχίστηκε στις αρχές του 2021. Επιπλέον, ξεκίνησε η δημιουργία αποκεντρωμένης εγκατάστασης έρευνας και ανάπτυξης στη Σαγκάη, η οποία θα λειτουργήσει εντός του 2022. «Είμαστε ευτυχείς που καλωσορίζουμε τον διεθνώς έμπειρο ειδικό πωλήσεων Jens Puttfarcken στην Audi. Είμαι πεπεισμένη πως με την τεχνογνωσία και τη διεθνή νοοτροπία του, θα διαμορφώσει επιτυχώς το μέλλον των ευρωπαϊκών πωλήσεων, η οποία είναι καθοριστική για την επιτυχία της AUDI AG. Ανυπομονώ να συνεργαστώ στενά μαζί του», αναφέρει η HildegardWortmann, μέλος του Δ.Σ. της Audi AG υπεύθυνη για τις Πωλήσεις και τοΜάρκετινγκ. VOLKSWAGEN GROUP Διοικητικές αλλαγές σε Porsche και Audi Πρόσωπα Michael Kirsch Jens Puttfarcken Η Tina Hultkvist ανέλαβε Chief Financial Officer και μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Volvo Group. Θα διαδεχθεί τον Jan Ytterberg, ο οποίος παραιτείται από τη θέση του CFO του ομίλου, κατόπιν επιτυχούς θητείας και θα συνεχίσει ως ανώτερος σύμβουλος του Volvo Group. Η Tina Hultkvist, γεννημένη το 1974, κατέχει τη θέση της ανώτερης αντιπροέδρου Αναφορών, Φορολογίας και Ελέγχου του ομίλου. Η καριέρα της στο Volvo Group ξεκίνησε το 1998, με θητεία σε πολλές ανώτερες θέσεις του οικονομικού τομέα. Η Tina Hultkvist και ο Jan Ytterberg θα αναλάβουν τις νέες τους θέσεις στις 15 Μαρτίου 2022. Η TINA HULTKVIST ΝΕΑ CFO ΤΟΥ VOLVO GROUP

21.02.22 #143 9 Η κριτική επιτροπή του Women’s World Car of the Year (WWCOTY) ανακοίνωσε τους νικητές σε καθεμιά από τις έξι κατηγορίες της χρονιάς. Αυτά τα οχήματα αντιπροσωπεύουν την αριστεία στις κατηγορίες τους με βάση την ασφάλεια, την οδήγηση, την άνεση, την τεχνολογία, τη σχεδίαση, την αποτελεσματικότητα, τον αντίκτυπο στο περιβάλλον και τη σχέση ποιότητας/τιμής. Αυτή είναι η δωδέκατη χρονιά του θεσμού WWCOTY, που συγκροτείται από μια ομάδα 56 δημοσιογράφων αυτοκινήτων από 40 χώρες που εκτείνονται σε πέντε ηπείρους. Είναι η μόνη κριτική επιτροπή στην αυτοκινητοβιομηχανία που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες. Σε αυτόν τον πρώτο γύρο ψηφοφορίας, εξήντα πέντε υποψήφια μοντέλα διεκδίκησαν τα βραβεία WWCOTY. Όλα κυκλοφόρησαν μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 31ης Δεκεμβρίου 2021. Παρά τις προκλήσεις του να ζεις και να εργάζεσαι κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, τα μέλη της κριτικής επιτροπής κατέβαλαν επιπλέον προσπάθεια για να οδηγήσουν αυτά τα οχήματα και να τα αξιολογήσουν. Η κριτική επιτροπή θα επιλέξει το καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς (Best Car of the Year) από τους νικητές των έξι κατηγοριών. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις 8 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Οι νικητές των κατηγοριών είναι οι εξής: „ Αυτοκίνητο πόλης: Peugeot 308 „ Οικογενειακό SUV: Kia Sportage „ Μεγάλο Αυτοκίνητο: Ford MustangMach-E „ Μεγάλο SUV: BMW iX „ Αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων: Audi e-Tron GT „ 4X4: JeepWrangler 4xe ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΕ ΕΞΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ 2022WWCOTY Το νέο Peugeot 308 κέρδισε το βραβείο de L’Argus στην κατηγορία «αυτοκίνητο πόλης και μεσαίο hatchback». Τα βραβεία αυτά απονέμονται από επιτροπή 18 διακεκριμένων δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου. Τα αυτοκίνητα βαθμολογούνται σύμφωνα με τα εξής κριτήρια: κόστος αγοράς και χρήσης, υπολειμματική αξία, κατανάλωση, καινοτομίες και οφέλη χρήστη (ποιότητα, άνεση, οδηγική απόλαυση και σχεδίαση). Όταν εξηγούσαν τους λόγους των ψήφων τους και την ξεκάθαρη νίκη του 308, υπογράμμισαν την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, τη μοναδική του σχεδίαση και την ποιότητά του, καθώς και την αξιοσημείωτη ικανότητά του να συνδυάζει την άνεση με το δυναμισμό. Ο Grégory Pelletier, αρχισυντάκτης του L’Argus, δήλωσε: «Στην κατηγορία μεσαίων hatchback, το Peugeot 308 ήταν ο ξεκάθαρος νικητής. Στυλ, ποιότητα παρουσίασης, οδηγική απόλαυση, άνεση, τεχνολογικός εξοπλισμός… το αυτοκίνητο της Mullhouse κατατάσσεται στα premiumμοντέλα από πλευράς επιδόσεων». ΝΕΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ PEUGEOT 308 Η FORD ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΕΞΥΠΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΔΗΓΟΥ Οι ειδοποιήσεις οδηγών -με τη μορφή οπτικών ενδείξεων και προειδοποιητικών ήχων- μας εφιστούν την προσοχή σε σενάρια καθημερινής οδήγησης. Τι θα γινόταν όμως αν αυτοί οι ήχοι προσομοίωναν εκείνους που παράγονται από πιθανούς κινδύνους και επέτρεπαν στους οδηγούς να γνωρίζουν με ακρίβεια από που προέρχονται;1 Η Ford δοκιμάζει μια έξυπνη τεχνολογία ειδοποίησης οδηγού, που θα μπορούσε να κάνει ακριβώς αυτό. Οι μηχανικοί διερευνούν μια έξυπνη χρήση του ηχοσυστήματος του αυτοκινήτου που θα δηλώνει ξεκάθαρα τη θέση που βρίσκονται άλλοι χρήστες του δρόμου ή πεζοί. Επιπλέον, δοκιμάζουν τη χρήση διαισθητικών ήχων -όπως βήματα, κουδούνια ποδηλάτων και ο ήχος διερχόμενων αυτοκινήτων- αντί ενός ηχητικού τόνου. Οι πρώτες δοκιμές αποκάλυψαν ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία Directional Audio Alerts ήταν πολύ πιο ακριβείς τόσο στην αναγνώριση των πιθανών κινδύνων, όσο και της προέλευσής τους. «Οι σημερινοί προειδοποιητικοί ήχοι ήδη κινητοποιούν τους οδηγούς όταν χρειάζεται να προσέξουν και να είναι σε εγρήγορση. Η τεχνολογία του μέλλοντος θα μπορεί να μας προειδοποιεί με ακρίβεια για το ποιος είναι ο κίνδυνος και ποια είναι η προέλευσή του», δήλωσε ο Oliver Kirstein, μηχανικός λογισμικού SYNC, Enterprise Connectivity, Ford Ευρώπης. Περισσότερα στο fleetnews.gr

21.02.22 #143 10 Το Renault Group, η Valeo και η Valeo Siemens eAutomotive ενώνουν τις δυνάμεις τους για ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτροκινητήρα αυτοκινήτου νέας γενιάς στη Γαλλία. Αναλυτικότερα, το Renault Group, η Valeo και η Valeo Siemens eAutomotive ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου συμφωνίας στρατηγικής συνεργασίας για σχεδιασμό, συνανάπτυξη και κατασκευή στη Γαλλία ενός ηλεκτροκινητήρα αυτοκινήτου νέας γενιάς, χωρίς χρήση σπάνιων γαιών. Οι τρεις εταίροι θα συνδυάσουν την τεχνογνωσία και τις ειδικεύσεις τους για το σχεδιασμό ενός μοναδικού ηλεκτρικού συστήματος κίνησης παγκοσμίως ασυναγώνιστου, που θα αποδίδει περισσότερη ισχύ με λιγότερη ενέργεια, χωρίς τη χρήση σπάνιων γαιών. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας και οι τρεις εταίροι θα συμβάλουν στην ανάπτυξη και παραγωγή των δύο βασικών τμημάτων του ηλεκτροκινητήρα: του ρότορα (στροφείου) και του στάτορα. Η Renault θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει την τεχνολογία ρότορα EESM (ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας), χωρίς χρήση σπάνιων γαιών, με βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση. Εκτός από την παροχή εξαρτημάτων βάσει βέλτιστης τεχνογνωσίας κάθε εταιρείας, η συνολική αρχιτεκτονική του ολοκληρωμένου κινητήρα θα σχεδιαστεί επίσης από τη Renault. Η Valeo και η Valeo Siemens eAutomotive θα αναπτύξουν και θα κατασκευάσουν το στάτορα, βάσει της τεχνογνωσίας της Valeo στις περιελίξεις χαλκού. Χάρη στη μοναδική της τεχνογνωσία σε αυτόν τον τομέα, που της επιτρέπει να χρησιμοποιεί χαλκό υψηλότερης πυκνότητας στο στάτορα, η Valeo μπορεί να προσδίδει μεγαλύτερη ισχύ χωρίς κατανάλωση περισσότερης ηλεκτρικής ενέργειας. Το Renault Group, η Valeo και η Valeo Siemens eAutomotive θα είναι οι πρώτες που θα παράγουν μαζικά ηλεκτροκινητήρα 200 kW χωρίς χρήση σπάνιων γαιών, από το 2027. Η κατασκευή του κινητήρα για τις ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο Cléon του Renault Group, στη Νορμανδία. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ Renault Group - Valeo - Valeo Siemens eAutomotive Η Valeo ανακοίνωσε πως υπέγραψε συμφωνία με τη Siemens για εξαγορά του 50% των μετοχών της Siemens στη Valeo Siemens eAutomotive. Μετά την 1η Ιουλίου 2022, το 100% της Valeo Siemens eAutomotive θα ενσωματωθεί στο Powertrain Systems Business Group της Valeo. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα σημάνει καθαρή ταμειακή εκροή 277 εκατ. ευρώ για τη Valeo, προς εξαγορά του μεριδίου της Siemens, άνευ χρέους. Αυτή η εκροή θα χρηματοδοτηθεί από τα διαθέσιμα μετρητά του ομίλου. Από λογιστικής άποψης, ο καθαρός δανεισμός θα αυξηθεί κατά 741 εκατ. ευρώ, χωρίς ουσιαστική αλλαγή της συνολικής ισορροπίας της οικονομικής θέσης της Valeo. Από το 2023, ο όμιλος σκοπεύει να μειώσει το χρέος του σύμφωνα με τον οδικό χάρτη που θα παρουσιαστεί στις 25 Φεβρουαρίου 2022, όταν η Valeo ανακοινώσει τις στρατηγικές και οικονομικές προοπτικές της περιόδου 2022-2025. Η αξία της αγοράς ηλεκτροκίνησης υψηλής τάσης προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια και θα αντιπροσωπεύει 92 δισ. ευρώ το 2030 (ετήσια αύξηση 17,5% κατά την περίοδο 2021-2030). Το 40% αυτής της αγοράς θα ανατεθεί σε εξωτερικούς προμηθευτές συστημάτων αυτοκινήτων. Μέχρι το 2030, η αγορά οχημάτων με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης υψηλής τάσης (BEV και PHEV) θα αντιπροσωπεύει το 35% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Η Valeo Siemens eAutomotive είναι αναγνωρισμένος τεχνολογικός και βιομηχανικός ηγέτης, με παρουσία (2) στις κύριες πλατφόρμες μαζικής αγοράς και premium 21 αυτοκινητοβιομηχανιών. Μέχρι το τέλος του 2022, πάνω από 90 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα θα εφοδιαστούν με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, κινητήρες, μετατροπείς ή φορτιστές Valeo. Η ενσωμάτωση της Valeo Siemens eAutomotive στο Powertrain Systems Business Group της Valeo ενισχύει τη θέση της στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτροκίνησης. Οι pro forma πωλήσεις του Powertrain Systems Business Group ανήλθαν σε 5,4 δισ. ευρώ το 2021 και ο όμιλος στοχεύει τώρα σε ετήσια αύξηση πωλήσεων άνω του 12%. Αυτό σημαίνει πως οι πωλήσεις για τη συνδυασμένη εταιρεία προβλέπεται να είναι πάνω από 8,5 δισ. ευρώ έως το 2025. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η VALEO ΕΞΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ 100% ΤΗΣ VALEO SIEMENS eAUTOMOTIVE

21.02.22 #143 11 Η Jaguar Land Rover συνήψε πολυετή στρατηγική συνεργασία με την NVIDIA, ηγέτη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την πληροφορική, προκειμένου να εξελίξουν και να δημιουργήσουν από κοινού την επόμενη γενιά συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, καθώς και υπηρεσίες και εμπειρίες για τους πελάτες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη (AI). Αρχής γενομένης από το 2025, όλα τα νέα οχήματα Jaguar και Land Rover θα κατασκευάζονται στην πλατφόρμα που στηρίζεται στο λογισμικό NVIDIA DRIVE - προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα ενεργητικής ασφάλειας, αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης και στάθμευσης καθώς και συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Μέσα στο όχημα το σύστημα θα προσφέρει χαρακτηριστικά AI, όπως παρακολούθηση οδηγού και επιβατών και προηγμένη οπτική απεικόνιση του περιβάλλοντος του οχήματος. Αυτή η πλήρως ολοκληρωμένη λύση βασίζεται στο NVIDIA DRIVE Hyperion, που διαθέτει Drive Orin κεντρικούς υπολογιστές AV, λογισμικό Drive AV και Drive IX, συστήματα ασφαλείας, προστασίας και δικτύωσης και επιπλέον περιμετρικούς αισθητήρες. Το Drive Orin είναι ο AI εγκέφαλος του αυτοκινήτου και «τρέχει» το λειτουργικό σύστημα της Jaguar Land Rover, ενώ το Drive Hyperion είναι το κεντρικό νευρικό σύστημα. Η Jaguar Land Rover θα αξιοποιήσει επίσης λύσεις κέντρου δεδομένων που έχουν αναπτυχθεί εσωτερικά με το NVIDIA DGX για την εκπαίδευση μοντέλων AI και λογισμικό DRIVE Sim βασισμένο στο NVIDIA Omniverse για προσομοίωση φυσικής ακρίβειας σε πραγματικό χρόνο. Οι λειτουργίες που καθορίζονται από το λογισμικό της Jaguar Land Rover και η αρχιτεκτονική επαλήθευσης και επικύρωσης από την αρχή μέχρι το τέλος (end-to-end) θα επιτρέψουν την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών υποβοηθούμενης και αυτοματοποιημένης οδήγησης σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος μέσω over-theair (OTA) ενημερώσεων λογισμικού. ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΟΛΥΕΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Jaguar Land Rover και NVIDIA Η Eurocell είναι αγγλοκορεατική εταιρεία μπαταριών επόμενης γενιάς και πρόκειται να κατασκευάσει το πρώτο της ευρωπαϊκό γιγάντιο εργοστάσιο μπαταριών EV «έτοιμων προς χρήση», σε μόλις 12 μήνες. Με αρχική επένδυση 600 εκατ. λιρών σε δύο φάσεις, η Eurocell σκοπεύει να προμηθεύσει ευρωπαϊκές εταιρείες αποθήκευσης ενέργειας, συστημάτων αυτοκινήτου και ηλεκτροκίνησης. Η πλήρης δυνατότητα παραγωγής θα επιτευχθεί το 2025. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα συγκεκριμένη τοποθεσία για το εργοστάσιο, αλλά εξετάζονται το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία και η Ισπανία. Η Eurocell εξετάζει ήδη τοποθεσίες, και η τελική επιλογή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το σωστό επίπεδο υποστήριξης και επενδύσεων των κυβερνήσεων. Οι μπαταρίες της Eurocell, που αναπτύχθηκαν στην Κορέα, έχουν τεχνικά πλεονεκτήματα, καθώς διαρκούν δέκα φορές περισσότερο από τις συμβατικές κυψέλες ιόντων λιθίου (όπως διατείνεται), καθιστώντας τις πιο βιώσιμες, χωρίς προβλήματα «τέλους κύκλου ζωής». Ο Recardo Bruins, CEO της Eurocell EMEA, δήλωσε: «Σχεδιάζουμε να επεκταθούμε γρήγορα στην Ευρώπη, προμηθεύοντας τις εταιρείες αποθήκευσης ενέργειας και συστημάτων αυτοκινήτου με τις τεχνολογίες μας, που διαρκούν περισσότερο, αποδίδουν καλύτερα και είναι 100% ασφαλείς. Αυτά τα προϊόντα μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά εντός μηνών, όχι ετών». Η Eurocell σκοπεύει να κατασκευάσει το νέο της εργοστάσιο σε δύο φάσεις. Η πρώτη θα αρχίσει να παράγει κυψέλες μπαταριών στις αρχές του 2023. Παράλληλα, θα κατασκευαστεί ειδική εγκατάσταση στην ίδια τοποθεσία, ικανή να παράγει πάνω από 40 εκατομμύρια κυψέλες ετησίως έως το 2025. EUROCELL: ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΓΙΓΑΝΤΙΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

21.02.22 #143 12 BFGOODRICH: ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ ΓΙΑ LCV Η BFGoodrich βοηθά τους διαχειριστές στόλου να βελτιώσουν την απόδοση του στόλου LCV και του κόστους. Τα βαν και τα μίνι λεωφορεία που είναι εξοπλισμένα με το ελαστικό Activan 4S μπορούν να απαλλάσσονται του κόστους αντικατάστασης και να αυξήσουν το χρόνο λειτουργίας τους διατηρώντας τα ίδια ελαστικά όλο το χρόνο - χωρίς συμβιβασμούς, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Το ελαστικό Activan 4S διαθέτει πιστοποιητικό B για απόδοση στη βροχή και πιστοποιητικό 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) για μη απώλεια πρόσφυσης σε περίπτωση χιονιού. Αυτό το τελευταίο είναι συνήθως υποχρεωτικό σε περιοχές των Άλπεων ή της Σκανδιναβίας και μπορεί να είναι σημαντικό για την τήρηση των κανονισμών εάν ο στόλος σας δραστηριοποιείται σε όλες τις περιοχές της Ευρώπης. Είναι ιδανικό σε περιοχές με ήπιες χειμερινές συνθήκες. Υπάρχουν 18 διαθέσιμες διαστάσεις, 15 και 16 ιντσών. Θα υπάρξει έκδοση 17 ιντσών το 2023. Τα ελαστικά παντός καιρού για βαν διαθέτουν στιβαρή σύνθεση και αποτελούν καλή επιλογή για στόλους τελικής παράδοσης. Σχεδιασμένα για αντίξοες καιρικές συνθήκες, προστατεύουν τα οχήματα και διευκολύνουν τις έγκαιρες παραδόσεις. Για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, το ελαστικό παντός καιρού αποτελεί καινοτομία και εμφανίστηκε προ διετίας. Η BFGoodrich ακολουθεί την Kumho και την Bridgestone, που ήδη προωθούν παρόμοιο προϊόν. Η μεγαλύτερη πάροχος eScooter της Ευρώπης, Bolt, και το Ινστιτούτο Οικονομίας Μεταφορών, TøI, απέδειξαν πως η ενθάρρυνση μέσω εφαρμογής θα προκαλέσει τη μετάβαση έως και του 60% των χρηστών από το ride-hailing στα σκούτερ, για μικρότερες μετακινήσεις. Το 2021, η Bolt εφάρμοσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με στόχο τη μετακίνηση σε μικρότερες αποστάσεις με σκούτερ. Κατά τη διάρκεια αυτής της μελέτης αλλαγής τρόπου μεταφοράς, τυχαία επιλεγμένες ομάδες πελατών Bolt από 10 ευρωπαϊκές πόλεις ενθαρρύνθηκαν μέσω εφαρμογής να αλλάξουν από ride-hailing σε σκούτερ, για διαδρομές μικρότερες των τριών χιλιομέτρων. Οι ομάδες αυτές συγκρίθηκαν με ομάδες που δεν ενθαρρύνθηκαν, γεγονός που επέτρεψε στους επιστήμονες να μετρήσουν την αλλαγή των συνηθειών κινητικότητας. ΗΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ ΣΚΟΎΤΕΡ ΟΔΉΓΗΣΕ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΉΣΕΙΣ Στη συνέχεια, τα δεδομένα αναλύθηκαν και από το Ινστιτούτο Οικονομίας Μεταφορών του Όσλο. Σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα, έως και το 60% των χρηστών ride hail επέλεξε σκούτερ για σύντομες μετακινήσεις, εάν το σκούτερ βρισκόταν σε απόσταση 300 μέτρων ή πλησιέστερα. Τα πιο ενθαρρυντικά ευρήματα προέρχονται από πόλεις με μεγάλη διαθεσιμότητα σκούτερ διαμοιρασμού. Στη Λισαβόνα, για παράδειγμα, η προτροπή μέσω εφαρμογής οδήγησε σε αύξηση 210% των χρηστών που επέλεξαν σκούτερ έναντι αυτοκινήτου. Σημαντικά αποτελέσματα παρατηρήθηκαν επίσης στις σκανδιναβικές αγορές: Στοκχόλμη (έως και 40% μεγαλύτερες πιθανότητες ο πελάτης να επιλέξει τη μικροκινητικότητα), Γκέτεμποργκ (54%), Όσλο (42%). Στην Κρακοβία, η προτροπή αύξησε την πιθανότητα χρήσης σκούτερ κατά 68% και στηΜαδρίτη 41%. Το Fleet Europe επικοινώνησε με την Bolt για περισσότερες λεπτομέρειες και έλαβε το ακόλουθο σχόλιο: «Αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα ήταν απλώς το πρώτο βήμα. Η Bolt επιδιώκει την παροχή ολοκληρωμένης λύσης μέσω εφαρμογής για πλήρη χρήση όλων των επιλογών κινητικότητας. Από κοινού με την TØI, επιχειρούμε να θέσουμε σε εφαρμογή ένα ευρύτερο πρόγραμμα αλλαγής τρόπων μετακίνησης, που θα ανακοινωθεί εντός του έτους και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και τη δημιουργία καλύτερων συνηθειών κινητικότητας μεταξύ των πελατών της Bolt. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, θα ενθαρρύνεται η εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών επιλογών κινητικότητας, όπου την επιτρέπουν η απόσταση και η διαθεσιμότητα των σκούτερ». Η BOLT ΩΘΕΙ ΤΟ 60% ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΣΚΟΥΤΕΡ Πιλοτικό πρόγραμμα της Bolt

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=