FLEETNEWS #137

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 #137 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Νέα μοντέλα και τεχνολογίες στην ψηφιακή CES 2022 Dataforce: η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2022 Euro NCAP: Τα κορυφαία αυτοκίνητα του 2021

10.01.22 #137 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η ψηφιοποίηση προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στο χρήστη, με κύρια χαρακτηριστικά την εξατομίκευση και την έκφραση συναισθημάτων στο εσωτερικό των σημερινών μοντέλων BMW. Τα My Modes επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόζει την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του οχήματος εξ ολοκλήρου σύμφωνα με την προσωπική διάθεση και την οδηγική εμπειρία που επιθυμεί. Με την BMW iX Flow με τεχνολογία E Ink, που παρουσιάστηκε στη CES 2022, το BMW Group προσέφερε την προοπτική μιας μελλοντικής τεχνολογίας που χρησιμοποιεί την ψηφιοποίηση για να προσαρμόσει και το εξωτερικό ενός οχήματος σε διαφορετικές καταστάσεις και ατομικές επιθυμίες. Η επιφάνεια της BMW iX Flow με τεχνολογία E Ink μπορεί να μεταβάλλει την απόχρωσή της καθ’ υπόδειξη του οδηγού. Οι ρέουσες αλλαγές χρωμάτων καθίστανται εφικτές με μία ειδικά σχεδιασμένη μεμβράνη αμαξώματος που προσαρμόζεται με ακρίβεια στις γραμμές του αμιγώς ηλεκτρικού Sports Activity Vehicle της BMW. Με διέγερση μέσω ηλεκτρικών σημάτων, η ηλεκτροφορητική τεχνολογία φέρνει στην επιφάνεια διαφορετικές χρωστικές ουσίες, που προσδίδουν στο αμάξωμα τον επιθυμητό χρωματισμό. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η BMW iX FLOW ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ E INK Παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στη CES 2022 η πρώτη BMW M που έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για αμιγή ηλεκτροκίνηση. Η BMW iX M60 συνδυάζει μια αυτοκινητιστική φιλοσοφία σταθερά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα με τη σχεδίαση ενός σύγχρονου Sports Activity Vehicle και συναρπαστικά, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Ως εκ τούτου ενσαρκώνει τα καλύτερα των τριών κόσμων: της BMW i, των μοντέλων BMW X και της BMW M GmbH. Με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας, η νέα BMW iXM60 ενσαρκώνει τη σύγχρονη έννοια της προηγμένης πολυτέλειας, των υψηλών επιδόσεων και του premium χαρακτήρα. Η BMW iX M60 επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η πλούσια ισχύς που αποδίδει το ειδικό για τα μοντέλα Μ σύστημα ηλεκτροκίνησης, συνεχίζεται στα υψηλά φορτία, με αποτέλεσμα η αύξηση της ταχύτητας να παραμένει επίσης σχεδόν σταθερή μέχρι την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα των 250 km/h (κόφτης). Η αυτονομία της, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, φτάνει τα 566 χιλιόμετρα. Η BMW iXM60, μαζί με την BMW i4 M50, ενσαρκώνει την είσοδο της μάρκας BMW M στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Η εξαιρετική ισχύς και ο ακριβής έλεγχος του συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης, μαζί με τον άμεσο έλεγχο ολίσθησης των τροχών βασισμένο σε ενεργοποιητή και μια τεχνολογία ανάρτησης που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερανάρτηση και στους δύο άξονες που είναι ειδικά ρυθμισμένη για μοντέλα Μ με αυτόματο έλεγχο ύψους, διασφαλίζουν τη γνώριμη οδηγική εμπειρία, ευελιξία και ακρίβεια μιας BMWM. Η BMW iX M60 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου στο Dingolfing. Το λανσάρισμα στην αγορά θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2022. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗ CES 2022 Η νέα BMW iXM60

10.01.22 #137 3 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ZEEKR - MOBILEYE ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΑ Η Zeekr, η premium μάρκα ηλεκτρικής κινητικότητας της Geely, και η θυγατρική της Intel, Mobileye, επέκτειναν τη συνεργασία τους, για να αναπτύξουν το πρώτο καταναλωτικό αυτόνομο όχημα στον κόσμο με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 έως το 2024. Το νέο όχημα θα συνδυάζει την τεχνογνωσία της Geely στην Έρευνα & Ανάπτυξη και την κατασκευή με τις λύσεις αυτόνομης οδήγησης της Zeekr και θα χρησιμοποιεί το σύστημα αποφυγής περιττής πέδησης, διεύθυνσης και ισχύος της Geely SEA Architecture (η Sustainable Experience Architecture είναι σπονδυλωτή πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που αναπτύχθηκε από την Geely Holding). Οι τεχνολογίες λογισμικού της Zeekr θα τροφοδοτούνται από το σύστημα ημιαγωγών 6xEyeQ5 (SoCs), στο πλαίσιο του Open EyeQ του οχήματος και θα συμπληρώνεται από σύστημα αισθητήρων Mobileye True Redundancy και λειτουργία οδήγησης ResponsibilitySensitive Safety (RSS). Τα σχέδια συνεργασίας περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ADAS βελτιωμένων δυνατοτήτων για μοντέλα Zeekr και τεχνολογία χαρτογράφησης REM προς επίτευξη ασφαλέστερης και πιο εξελιγμένης οδήγησης στο μέλλον. Η Zeekr λανσάρισε το πρώτο της μοντέλο, το 001 EV, τον Απρίλιο του 2021 και ξεκίνησε τις παραδόσεις τον Οκτώβριο του 2021. Η Geely ανακοίνωσε πρόσφατα συνεργασία μεταξύ της Zeekr και της Waymo, της Alphabet, για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου ηλεκτρικού EV που θα ενταχθεί στον αυτόνομο στόλο Waymo One στις ΗΠΑ. Η ALD ανακοίνωσε πως θα αποκτήσει το 100% της LeasePlan. Η τιμή εξαγοράς ανέρχεται σε 4,9 δισ. ευρώ. Η Société Générale θα κατέχει περίπου το 53% της συγχωνευθείσας εταιρείας, που ονομάζεται προσωρινά «NewALD», και οι μέτοχοι της LeasePlan συνολικά το 30,75%. Η συγχωνευθείσα εταιρεία προβλέπει αύξηση του στόλου κατά 6% ετησίως. Τα νέα δεν αποτελούν έκπληξη. Όπως αναφέραμε τον περασμένο Οκτώβριο, και οι δύο εταιρείες αποκάλυψαν πως βρίσκονταν σε συζητήσεις για κάποιου είδους εξαγορά της LeasePlan από την ALD. Αυτό δεν μειώνει την ιδιαίτερη σημασία της συμφωνίας, τώρα που επιτέλους έκλεισε. Λαμβάνοντας υπόψη την εξέχουσα θέση αμφοτέρων των εταιρειών, η συγχώνευση θα οδηγήσει πιθανότατα σε σημαντική αναδιάταξη του κλάδου στόλου και κινητικότητας, στην Ευρώπη και αλλού. Τι περιλαμβάνει η συμφωνία: „Η ALD υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας για την απόκτηση του 100% της LeasePlan από την κοινοπραξία στην οποία ανήκει, της οποίας ηγείται η TDR Capital. „Η εξαγορά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, θα κοστίσει 4,9 δισ. ευρώ και θα επιτευχθεί μέσω συνδυασμού μετρητών και μετοχών. „Οι μέτοχοι της LeasePlan θα κατέχουν το 30,75% της εταιρείας. Η Société Générale, μητρική εταιρεία της ALD, θα κατέχει περίπου το 53% και δεσμεύεται να παραμείνει μακροπρόθεσμα πλειοψηφικός μέτοχος. „Προσωρινή ονομασία της συγχωνευθείσας εταιρείας: “NewALD”. „Η NewALD θα διαθέτει μικτό στόλο περίπου 3,5 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως. Βάσει μεγέθους, καθίσταται κορυφαία εταιρεία κινητικότητας σε παγκόσμια κλίμακα, δημιουργεί τεράστιες συνέργειες και οικονομίες κλίμακας, ενώ παρέχει σημαντική αξία στους μετόχους. Να σημειωθεί πως από τη συγχώνευση εξαιρούνται οι LeasePlan Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας, οι οποίες πωλήθηκαν στην SG Fleet την 1η Σεπτεμβρίου 2021, Στο δελτίο Τύπου, τα μέρη της προτεινόμενης συμφωνίας -που εγκρίθηκε από τα Διοικητικά Συμβούλια των Société Générale, ALD και LeasePlan, αλλά εκκρεμεί η έγκριση των αρμοδίων αρχών- αποκαλούν τη συγχώνευση «μετασχηματιστική» για τις εταιρείες τους: „Προβλέπουν πως η NewALD θα σημειώσει μακροπρόθεσμα ανάπτυξη στόλου τουλάχιστον 6% ετησίως, μετά την ενσωμάτωση ALD και LeasePlan. „Η NewALD θα στοχεύει επίσης σε βελτίωση του λόγου κόστους προς έσοδα κατά περίπου 45% έως το 2025, επιβεβαιώνοντας την ηγετική θέση της στον κλάδο. „Η συναλλαγή αναμένεται να δημιουργήσει συνέργειες λειτουργιών και προμηθειών περίπου 380 εκατ. ευρώ ετησίως, προ φόρων. „Λαμβάνοντας υπόψη τα οφέλη των συνεργειών σε πλήρη φάση και εξαιρουμένου του κόστους αναδιάρθρωσης, η αύξηση pro-forma των ομαλοποιημένων κερδών ανά μετοχή μπορεί να ανέλθει περίπου 20% το 2023. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣ ΤΗΣ LEASEPLAN ΑΠΟ ΤΗΝ ALD Παγκόσμια δύναμη η NewALD

10.01.22 #137 4 Η αυτονομία και η απόδοση καθορίζουν την εποχή του ηλεκτρισμού. Η εξαιρετική αυτονομία θα καταστήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάλληλα για κάθε διαδρομή και θα επιταχύνει την υιοθέτησή τους. Η εξαιρετική απόδοση θα επιφέρει σμίκρυνση του μεγέθους και του βάρους της μπαταρίας και μεγαλύτερη αυτονομία. Η Mercedes-Benz είναι αποφασισμένη να πρωτοστατήσει. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το Vision EQXX είναι αποτέλεσμα του στόχου που έθεσε για να υπερπηδήσει κάθε τεχνολογικό εμπόδιο προς βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Καταδεικνύει τις δυνατότητες που δημιουργούνται με την επανεξέταση θεμελιωδών μεγεθών. Σε αυτές περιλαμβάνονται η πρόοδος στα στοιχεία του προηγμένου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, καθώς και η χρήση ελαφρών και βιώσιμων υλικών. Πλήρες καινοτόμων και έξυπνων συστημάτων απόδοσης και με προηγμένο λογισμικό, το Vision EQXX επιτρέπει νέα όρια αποτελεσματικότητας. «Το Vision EQXX της Mercedes-Benz δείχνει πώς αντιλαμβανόμαστε το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πριν από ενάμιση χρόνο, ξεκινήσαμε αυτό το έργο που οδηγεί στην πιο αποδοτική Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε ποτέ - με εξαιρετική κατανάλωση ενέργειας, μικρότερη από 10 kWh στα 100 χιλιόμετρα. Έχει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων [2] με μία μόνο φόρτιση, με μπαταρία που μπορεί να εξοπλίσει ακόμα και συμπαγές όχημα. Το Vision EQXX αποτελεί ένα προηγμένο αυτοκίνητο σε κάθε περίπτωση - και δείχνει πράγματι εκπληκτικό και φουτουριστικό. Μέσω αυτού, φαίνεται πού κατευθύνεται η εταιρεία μας: Θα κατασκευάσουμε τα πιο ελκυστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο», δήλωσε ο Ola Källenius, πρόεδρος Δ.Σ. της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG. Το Vision EQXX είναι πλήρες βελτιώσεων απόδοσης και διαθέτει προηγμένη τεχνολογία, μέσω εξειδικευμένης ομαδικής εργασίας. Εξ αυτών θα προκύψει ένα λιγότερο ενεργοβόρο διερευνητικό πρότυπο με μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη πολυτέλεια και πρακτικότητα, με μικρότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον και περισσότερη ηλεκτρική κινητικότητα, με λιγότερα απόβλητα. Θα διαθέτει επίσης ικανή γκάμα ψηφιακών συστημάτων και λειτουργίες βάσει λογισμικού. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΝΕΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Η νέαMercedes-Benz Vision EQXX Η RENAULT ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ AUSTRAL Στο τελικό στάδιο εξέλιξης, η Renault εξόπλισε το νέο της SUV, το Austral, με όλα τα συστήματα των ευρωπαϊκών δρόμων. Σκοπός είναι η διασφάλιση της αξιοπιστίας του μοντέλου και η ολοκλήρωση των επιλογών κινητήρων. Το νέο Renault Austral πρόκειται να πραγματοποιήσει σειρά δοκιμών γνωστών ως «Διαδρομές Επικύρωσης», κατά τις οποίες στόλος περίπου 100 οχημάτων διανύει 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Ως εκ τούτου, το νέο SUV της Renault θα διασχίσει τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και τη Ρουμανία, προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα των προηγούμενων ελέγχων. Εννιακόσιοι οδηγοί θα διανύσουν 600.000 χιλιόμετρα ανοιχτών δρόμων υπό πραγματικές συνθήκες, ενώ τα υπόλοιπα 1.400.000 χιλιόμετρα θα πραγματοποιηθούν στην πίστα. Αυτές οι δοκιμές θα επιτρέψουν, π.χ., στις ομάδες να εγκρίνουν τις προσαρμογές που έγιναν στη νέα πλατφόρμα CMF-CD3 και στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, καθώς και στην ηχομόνωση και την άνεση της ανάρτησης, ώστε οι μελλοντικοί πελάτες να απολαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Το μοντέλο θα διαθέτει γκάμα αποκλειστικά υβριδικών βενζίνης, νέων ως επί το πλείστον κινητήρων: έναν τελευταίας γενιάς υβριδικό E-TECH, έναν 1.3 TCe ήπιο υβριδικό 12 V και, για πρώτη φορά στη γκάμα της Renault, έναν 1.2 TCe ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, αυτή η γκάμα κινητήρων θα διαθέτει εξαιρετικές επιδόσεις, με μειωμένες εκπομπές CO2 -από 105 γρ. CO2/χλμ. (WLTP για τον κινητήρα E-TECH, υπό έγκριση)- και μέγιστη ισχύ έως 200 ίππους.

10.01.22 #137 6 ΜΟΝΟ BEV ΓΙΑ ΤΗΝ CHRYSLER Η Chrysler Motors του ομίλου Stellantis σχεδιάζει γκάμα αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2028, δίνοντας μια πρόγευση στη CES 2022 στο Λας Βέγκας. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το πρότυπο αυτοκίνητο Airflow, που διαθέτει τεχνολογία αιχμής συστήματος μετάδοσης κίνησης, πλήρως συνδεδεμένες εμπειρίες πελατών και προηγμένα χαρακτηριστικά κινητικότητας, με διαισθητική τεχνητή νοημοσύνη και τεχνολογία συνδεδεμένου οχήματος, που προσφέρει αυτονομία 350 έως 400 μιλίων (563 - 643 χλμ.) και γρήγορη λειτουργία φόρτισης. Η Chrysler ανακοίνωσε επίσης ότι ο μετασχηματισμός της θα περιλαμβάνει την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας (BEV) έως το 2025. Το σχέδιο ηλεκτροκίνησής της ξεκίνησε με την κυκλοφορία του Chrysler Pacifica Hybrid 2022, του πρώτου plug-in υβριδικού μίνι βαν. Η Volkswagen παρουσίασε το Taigo, ένα νέο SUV coupé, με κομψό design, ξεχωριστό στυλ και άφθονα στοιχεία εξατομίκευσης, σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Το Taigo, βασισμένο στην αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), είναι το πρώτο SUV coupé της μάρκας στα compact SUV. Εντυπωσιάζει το crossover αμάξωμά του, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η καθημερινή χρηστικότητα στο σύγχρονο lifestyle και τα υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά εξοπλισμού. Εξοπλισμένο στον βασικό εξοπλισμό με προβολείς full LED, πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο (Digital Cockpit) και συστήματα Infotainment τελευταίας γενιάς (MIB3), το 4,26 μέτρων SUV coupé θέτει ένα νέο τεχνολογικό σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Το Taigo διατίθεται με επιλογή από δύο τρικύλινδρους και έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, με ισχύ 95 PS (70 kW), 110 PS (81 kW) και 150 PS (110 kW), με τη μέγιστη ταχύτητα στα 183 χλμ./ώρα, 191 χλμ./ώρα και 212 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το νέο Volkswagen Taigo ξεκινά άμεσα την εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 21.100 ευρώ για το Taigo 1.0 TSI 95PS Life με χειροκίνητο κιβώτιο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟΝΕΟ SUV ΤΗΣ VOLKSWAGEN Taigo SUV coupé Σχεδιασμένο για ακραίες απαιτήσεις, το νέο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe Rubicon της Jeep εφοδιάζεται στον βασικό εξοπλισμό με χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να ανταποκριθεί σε κάθε διαδρομή:—Ηλεκτρονική απεμπλοκή της εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου, με στόχο την κορυφαία ελευθερία άρθρωσης των τροχών, διασφαλίζοντας την επαφή των ελαστικών με το έδαφος ακόμα και όταν είναι εξαιρετικά ανώμαλο —Κοντύτερη σχέση μετάδοσης σε σχέση με τα υπόλοιπα Wrangler (4:1 αντί 2,72:1) και σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης ROCKTRACK αντί του SELEC-TRACK. —Ηλεκτρονικό «κλείδωμα» εμπρός και πίσω διαφορικών, TruLock, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα μεταφερθεί ικανό επίπεδο ροπής στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. —Άξονες Dana 44 3ης γενιάς και υδραυλικά bump-stops για μέγιστη αντοχή και εξαιρετική απορρόφηση κραδασμών. —Ελαστικά off-road LT 255/75 R17, με ειδικές ζάντες ελαφρού κράματος 17 Χ 7,5 ιντσών, για εξαιρετική πρόσφυση και αντοχή στις σκληρές επιφάνειες χάρη στις ενισχύσεις στο πέλμα και στο προφίλ.—Ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (252χλστ. αντί 242χλστ. της έκδοσης Sahara) και αντίστοιχα μεγαλύτερες γωνίες off-road (προσέγγισης/ διαφυγής/ράμπας) 36ο αντί 35,4ο / 31,4ο αντί 30,7ο και 20,8ο αντί 20,0ο —Παρμπρίζ από Gorilla Glass για αυξημένη αντοχή στη φθορά και θραύση που μπορούν να προκαλέσουν κλαδιά, πέτρες και άλλα αντικείμενα. WRANGLER RUBICON: OFF-ROAD ΕΚΔΟΧΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ Ο ΘΡΥΛΟΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΙΣ 09/03/22! Ο θρύλος επιστρέφει στις 9 Μαρτίου 22, έγραψε ο Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group στο Twitter, προαναγγέλλοντας, με ένα σκίτσο, την αποκάλυψη του ID Buzz, της ηλεκτρικής επανέκδοσης του εμβληματικούmicrobus.

10.01.22 #137 7 Το τέταρτο τρίμηνο του 2021, όπως ανακοίνωσε η Tesla, παρήγαγε περισσότερα από 305.000 οχήματα και οι παραδόσεις σε πελάτες παγκοσμίως ξεπέρασαν τα 308.000 οχήματα. Το 2021 συνολικά παρέδωσε πάνω από 936.000 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 87% σε σχέση με το 2020. Οι ΗΠΑ και η Κίνα αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές της και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της εταιρείας αφορούσε σταModel 3 και Model Y. Ωστόσο και στην Ευρώπη πάει πολύ καλά, αφού πρόκειται να ολοκληρώσει τη χρονιά ως η νούμερο ένα μάρκα BEV, σύμφωνα με τον αναλυτή Mattias Schmidt και τη μηνιαία ανάλυσή του για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική χρονιά για την εταιρεία, ο ιδρυτής και CEO της οποίας αναγνωρίστηκε ως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ενώ η χρηματιστηρική της αξία εκτινάχθηκε στο 1 τρισ. δολάρια ΗΠΑ. Όλα αυτά σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο από εφοδιαστικής πλευράς. Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία ευχαριστεί τους πελάτες, τους εργαζομένους, τους προμηθευτές, τους μετόχους και τους υποστηρικτές της που τη βοήθησαν να πετύχει μια υπέροχη χρονιά. Επιπροσθέτως, η ανακοίνωση αναφέρει πως ο όγκος των παραδόσεών της πρέπει να θεωρηθεί ελαφρώς συντηρητικός και τα οριστικά στοιχεία ενδέχεται να διαφέρουν κατά 0,5% ή περισσότερο, καθώς υπολογίζει ένα αυτοκίνητο ως παραδοθέν μόνο αφού μεταβιβαστεί στον πελάτη και όλα τα έγγραφα είναι σωστά. Ακόμα, οι παραδόσεις οχημάτων Tesla αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μέτρο της οικονομικής απόδοσης της εταιρείας και δεν πρέπει να θεωρούνται δείκτης των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων, τα οποία εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως το κόστος πωλήσεων, οι συναλλαγματικές ισοτιμίες και το μείγμα οχημάτων που μισθώνονται απευθείας. Να σημειωθεί πως το 2022, η Tesla αναμένεται να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα με τα δύο νέα εργοστάσια, στο Τέξας και στο Βερολίνο. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ Εξαιρετικό το 2021 για την Tesla Στη CES 2020, η Sony ανακοίνωσε το «Vision-S», μια πρωτοβουλία με στόχο την εξέλιξη της κινητικότητας και παρουσίασε ένα πρότυπο όχημα στο περίπτερό της. Για να φέρει αυτό το όχημα σε πραγματικές συνθήκες, η Sony ξεκίνησε οδικές δοκιμές στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους και δοκιμές επικύρωσης ασφάλειας και εμπειρίας χρήστη για την τεχνολογία απεικόνισης και ανίχνευσης του οχήματος, καθώς και του συστήματος διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI). Η εταιρεία ξεκίνησε δοκιμές οδήγησης 5G τον Απρίλιο του 2021. Η Sony παρουσίασε ακόμα ένα πρότυπο όχημα τύπου SUV (Vision-S 02) με νέα μορφή. Αυτό το όχημα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα EV/cloud με το προηγούμενο πρότυπο. Προσφέροντας εμπειρίες ψυχαγωγίας με τον μεγάλο εσωτερικό χώρο και τις εκδόσεις 7θέσιου, αυτό το νέο πρότυπο, από κοινού με το Vision-S 01, θα προωθήσουν μεγάλη ποικιλία τρόπων διαβίωσης σε μια κοινωνία όπου οι αξίες διαφοροποιούνται διαρκώς. Προκειμένου να επιταχύνει νέες προτάσεις που θα εξελίξουν περαιτέρω την εμπειρία κινητικότητας, η Sony θα ιδρύσει την εταιρεία λειτουργίας «Sony Mobility Inc.» την άνοιξη του 2022, μέσω της οποίας σκοπεύει να διερευνήσει την είσοδο στην αγορά των EV. Η νέα εταιρεία θα έχει ως στόχο την καλύτερη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των τεχνολογιών ρομποτικής. Με το Vision-S, το οποίο συμβάλλει στην εξέλιξη της κινητικότητας, μαζί με το αυτόνομο ρομπότ ψυχαγωγίας aibo, και το drone Airpeak, η Sony θα επιδιώξει να συνεχίσει να δημιουργεί νέα αξία σε διάφορους τομείς. ΙΔΡΥΕΤΑΙ Η SONY MOBILITY INC. ΌΓΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ ΚΑΙ ΠΩΛΉΣΕΩΝ TESLA 2021 vs 2020 ΠΑΡΑΓΩΓΉ 2021 ΠΑΡΑΓΩΓΉ 2020 %ΜET 21-20 ΠΑΡΑΔΌΣΕΙΣ 2021 ΠΑΡΑΔΌΣΕΙΣ 2020 %ΜET 21-20 Model S/X 24.390 54.805 -55% 24.964 57.039 -56% Model 3/Y 906.032 454.932 99% 911.208 442.511 106% Σύνολο 930.422 509.737 83% 936.172 499.550 87%

10.01.22 #137 8 Ο Jim Rowan θα αναλάβει CEO και πρόεδρος της Volvo Cars την 21η Μαρτίου 2022. Ο Jim είναι επί του παρόντος CEO και μέλος του Δ.Σ. της Ember Technologies, ενώ προηγουμένως ήταν CEO του Dyson Group. Διαδέχεται τον Håkan Samuelsson, ο οποίος εντάχθηκε στη Volvo Cars ως μέλος του Δ.Σ. το 2010 και κατέχει το ρόλο του CEO και του προέδρου από τον Οκτώβριο του 2012. Ο Håkan Samuelsson θα παραμείνει στη θέση του μέχρι την έλευση του JimRowan τον Μάρτιο, οπότε θα αποχωρήσει επίσης από το Δ.Σ. της Volvo Car AB. Ο Håkan θα συνεχίσει ως πρόεδρος της Polestar Automotive Holding UK Limited (Polestar), η οποία αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο Nasdaq με το σύμβολο «PSNY» αργότερα φέτος, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί. «Είμαι ευτυχής που συμμετέχω στη Volvo Cars σε μια τόσο συναρπαστική περίοδο για την εταιρεία και σε μια τόσο μετασχηματιστική στιγμή, τόσο για τον κλάδο όσο και για τους καταναλωτές. Η στιβαρή παράδοση της Volvo Cars σε θέματα καινοτομίας, ασφάλειας και ποιότητας, σε συνδυασμό με τα ταλέντα παγκόσμιας κλάσης και τις δυνατότητες βιωσιμότητας και τεχνολογίας, την κατατάσσουν σε ηγετική θέση ως προς το μέλλον», δήλωσε ο JimRowan. «Είμαι στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσω τον Jim στη νέα του θέση για τη συνέχιση της σπουδαίας πορείας της Volvo Cars. Θα ήθελα επίσης να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλους τους εργαζομένους της Volvo Cars για την απίστευτη πρόοδο που έχουμε επιτύχει τα τελευταία δέκα χρόνια - όχι μόνο επειδή καταστήσαμε τη Volvo μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και πιο αξιόπιστες μάρκες premium αυτοκινήτων, αλλά και για τις συνεχείς καινοτομίες και την οραματική πρωτοπορία. Σας εύχομαι ό,τι καλύτερο για τα συναρπαστικά χρόνια που έρχονται», δήλωσε ο Håkan Samuelsson. ΟHAKAN SAMUELSSON ΣΤΗΝ POLESTAR O JimRowan νέος CEO και πρόεδρος της Volvo Cars Πρόσωπα Ο ANGUS ROBERTSON ΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΤΗΣ PHILIPS Η πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας Philips, με έδρα την Ολλανδία, όρισε τον Angus Robertson Global Category Manager Fleet, από τις αρχές Δεκεμβρίου. Ο κ. Robertson διαδέχθηκε τον Pim De Weerd, μετά από τρίμηνη περίοδο παράδοσης, από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο. Είναι υπεύθυνος για περίπου 12.000 οχήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων πάνω από 4.500 στην περιοχή EMEA. Μιλώντας με το Fleet Europe, ο κ. Robertson εξήγησε πως οι ευθύνες του θα είναι κάπως διαφορετικές από αυτές του προκατόχου του: «Έχω αναλάβει τα νέα καθήκοντα του Category Sourcing Director - HR Services, στη μεταβατική λειτουργία Διαχείρισης Δαπανών της Philips, για την απόδοση αξίας στην κατηγορία Μισθωμένων Αυτοκινήτων». Ο κ. Robertson εντάχθηκε στη Philips τον Σεπτέμβριο, με εμπειρία παγκόσμιων έμμεσων προμηθειών στους τομείς των ποτών, των Ταχέως Διακινούμενων Καταναλωτικών Αγαθών (FMCG), του Πετρελαίου και Αερίου και Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών. Ο στόχος του για το 2022: «Μεταξύ πολλών άλλων βασικών πρωτοβουλιών, η εστίαση έγκειται στη μετρήσιμη πρόοδο της κινητικότητας της Philips». «Ανυπομονώ να συνεχίσω τη σπουδαία δουλειά του Pim σε αυτόν τον τομέα. Σε συνεργασία με την επιχείρηση, θα διευκολύνουμε την επιτυχή εφαρμογή στρατηγικών, με αξιόπιστες περιφερειακές αποδόσεις, ειδικά στην Ευρώπη». Μετά από 14 χρόνια στη Philips, ο κ. De Weerd αποχώρησε. Μιλώντας για την κύρια εμπειρία από τη θητεία του ως υπεύθυνου Παγκόσμιου Στόλου και Κινητικότητας της Philips, είπε: «Η μετάβαση από το στόλο στη διαχείριση κινητικότητας είναι ο πιο ουσιαστικός μετασχηματισμός της καριέρας μου στη Philips. Επιταχύνει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, με αποτέλεσμα ένα πρότυπο κινητικότητας πιο ευέλικτο, βιώσιμο και αποτελεσματικό από το προηγούμενο». Ο κ. De Weerd θα συνεχίσει να υποστηρίζει εταιρείες με καινοτόμους και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας, ως ανεξάρτητος σύμβουλος κινητικότητας. A. Robertson PimDeWeerd JimRowan

10.01.22 #137 9 Ο Michael Lohscheller παραιτήθηκε από τη VinFast για προσωπικούς λόγους, όπως ανακοίνωσε, και επέστρεψε στο τέλος του 2021 στην Ευρώπη. Ο πολυβραβευμένος κ. Lohscheller έχει μεγάλη πείρα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Υπήρξε CEO της Opel για περισσότερα από τέσσερα χρόνια, από τον Ιούνιο του 2017 μέχρι τον Αύγουστο του 2021, με εξαιρετική επιτυχία, ενώ είχε διατελέσει CFO της εταιρείας από τον Σεπτέμβριο του 2012. Προηγουμένως ήταν CFO του Volkswagen Group Αμερικής (Ιανουάριος 2008-Αύγουστος 2012), EVP Marketing της Volkswagen AG (2004-2007), CFO της Mitsubishi Motors Europe (2001-2004) και Controller της Jungheinrich AG (1992-2000). Η επόμενη κίνησή του δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή. Τη θέση του στη VinFast αναλαμβάνει η μέχρι πρότινος αντιπρόεδρος Le Thi Thu Thuy, η οποία διαθέτει μεγάλη πείρα στον τραπεζικό και χρηματοοικονομικό τομέα, διατηρώντας παράλληλα και τα προηγούμενα καθήκοντά της. Σύμφωνα με την εταιρεία, η κ. Thuy θα εργάζεται στο Βιετνάμ, διαχειριζόμενη άμεσα τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στις σημερινές αγορές της VinFast, συμπεριλαμβανομένων του Βιετνάμ, των ΗΠΑ, του Καναδά, της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ολλανδίας. Σε επόμενη φάση, η κ. Thuy θα διερευνήσει την επέκταση της επιχείρησης σε άλλες πιθανές αγορές σε όλο τον κόσμο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΕΛΑΒΕ Η LE THI THU THUY ΟMichael Lohscheller παραιτήθηκε από τηVinFast Πρόσωπα M. Lohscheller Le Thi Thu Thuy Ο MARKUS DEUSING ΕΙΝΑΙ Ο ΝΕΟΣ CEO ΤΗΣ ALPHABET Από την 1η Ιανουαρίου, ο Markus Deusing είναι ο νέος CEO της Alphabet International, αντικαθιστώντας τον Marco Lessacher, ο οποίος ανέλαβε νέα καθήκοντα. Μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ο Markus Deusing ήταν Chief Commercial Officer της Alphabet. Ο κ. Deusing ξεκίνησε την καριέρα του στο BMW Group το 2005 και έκτοτε ανέλαβε διάφορες διοικητικές θέσεις στη Γερμανία. Ως CCO της Alphabet, επικεντρώθηκε στη βιωσιμότητα και την ψηφιοποίηση και τα τελευταία δύο χρόνια διηύθυνε τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια μιας ασταθούς περιόδου. Στον νέο του ρόλο, ο κ. Deusing εκπροσωπεί την Alphabet σε ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο και θα είναι υπεύθυνος για τις δραστηριότητες B2B - τόσο με τις ΜμΕ όσο και με τους διεθνείς εταιρικούς πελάτες. Ο κ. Lessacher ανέλαβε αντιπρόεδρος Πελατών, Μάρκας και Πωλήσεων του BMW Group Financial Services και θα έχει την ευθύνη των παγκόσμιων δραστηριοτήτων πωλήσεων. Η αλλαγή αυτή ακολουθεί τη στρατηγική σταδιακής αναπροσαρμογής του BMWGroup Financial Services για ενίσχυση της θέσης της μελλοντικής ηγετικής θέσης εταιρείας στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο του leasing και των υπηρεσιών κινητικότητας. Με παρουσία σε 31 αγορές παγκοσμίως, η Alphabet είναι η θυγατρική leasing του BMW Group. Τον περασμένο Μάρτιο, η εταιρεία ανακοίνωσε συνολικό χαρτοφυλάκιο περίπου 700.000 οχημάτων για το 2020. Markus Deusing Marco Lessacher Ο Harald Kroeger (54 ετών), υπεύθυνος για την ενοποίηση συστημάτων Mobility Solutions και Cross Domain Computing Solutions, Chassis Systems Control, Automotive Electronics, Bosch eBike Systems και Automotive Steering, καθώς και της δραστηριότητας Two Wheeler & Powersports, αποχώρησε κατόπιν αιτήματός του από το ΔΣ της Bosch, στις 31 Δεκεμβρίου. Τα καθήκοντά του ανέλαβε ο δρ Markus Heyn (57 ετών), μέλος του ΔΣ της εταιρείας, ως νέος πρόεδρος του επιχειρηματικού τομέα Mobility Solutions. Ο Volkmar Denner δήλωσε: «Ο Harald Kroeger υπήρξε η κινητήρια δύναμη πολλών εξελίξεων μελλοντικής σημασίας, όπως η δημιουργία του πρωτοποριακού τμήματος CrossDomain Computing Solutions και η επέκταση της δραστηριότητας ημιαγωγών. Χάραξε την επιτυχή πορεία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για τις οποίες ήταν υπεύθυνος, ακόμα και με δύσκολες συνθήκες αγοράς». Ο Franz Fehrenbach δήλωσε: «Λυπούμεθα για την απόφαση του Harald Kroeger και του ευχόμαστε ό,τι καλύτερο για το μέλλον. Η ιδιαίτερα εμπνευσμένη ηγεσία του, σε συνδυασμό με τη μοναδική του ικανότητα να προωθεί τους σωστούς ανθρώπους, απέσπασαν την εκτίμηση των συνεργατών του». ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ BOSCH Markus Heyn

10.01.22 #137 10 Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Volvo Cars αυξήθηκαν κατά 5,6% στις 698.693 μονάδες για ολόκληρο το έτος 2021, επιδεικνύοντας ανθεκτικότητα έναντι των επίμονων περιορισμών εφοδιασμού. Ο αριθμός των αυτοκινήτων Volvo που πωλήθηκαν μέσω διαδικτύου αυξήθηκε κατά 316% το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Αυτή η αύξηση οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης των πελατών σε συνδυασμό με μια διευρυμένη προσφορά σε περισσότερες αγορές. Η δημοτικότητα της σειράς αυτοκινήτων Recharge της Volvo Cars, με πλήρως ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, συνεχίζεται αυξανόμενη. Οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge αυξήθηκαν κατά 63,9% το 2021, σε σύγκριση με το 2020. Τα μοντέλα Recharge αποτελούσαν το 27% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας το 2021. Η εταιρεία κατέγραψε 64.436 παραδόσεις τον Δεκέμβριο, σημειώνοντας πτώση 18,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2020. Το αποτέλεσμα επηρεάστηκε σημαντικά από τις συνεχιζόμενες ελλείψεις προμήθειας εξαρτημάτων, οι οποίες επηρέασαν την παραγωγή και κατά συνέπεια τις παραδόσεις στους πελάτες. Η ζήτηση για τα προϊόντα της Volvo Cars παρέμεινε ισχυρή. VOLVO CARS Αύξηση πωλήσεων Recharge άνω του 60% ΔΕΚ 2020 ΔΕΚ 2021 ΜΕΤ ΙΑΝ-ΔΕΚ 2020 ΙΑΝ-ΔΕΚ 2021 ΜΕΤ Ευρώπη 33.633 28.561 -15,10% 288.278 293.471 1,80% Recharge 14.419 16.513 14,50% 89.951 130.557 45,10% - PHEV 11.228 13.259 18,10% 85.504 113.986 33,30% - BEV 3.191 3.254 2% 4.447 16.571 272,60% Κίνα 18.584 14.642 -21,20% 166.617 171.676 3,00% Recharge 939 1.610 71,50% 5.997 11.697 95,00% - PHEV 905 1.416 56,50% 5.963 10.792 81,00% - BEV 34 194 470,60% 34 905 2561,80% ΗΠΑ 14.244 10.440 -26,70% 110,129 122.173 10,90% Recharge 1.865 2.977 59,6%% 7.251 22.820 214,70% - PHEV 1.765 2.222 25,90% 57.096 16.428 131,50% - BEV 100 755 655,00% 155 6.392 4023,90% Λοιποί 12.255 10.793 -11,90% 96.689 111.373 15,20% Recharge 2.332 2.745 17,70% 12.237 24.142 97,30% - PHEV 2.309 2.179 -5,60% 12.214 22.283 82,40% - BEV 23 566 2360,90% 23 1.859 7982,60% Σύνολο 78.716 64.436 -18,10% 661.713 698.693 5,60% Recharge 19.555 23.845 21,90% 115.436 189.216 63,90% - PHEV 16.207 19.076 17,70% 110.777 163.489 47,60% - BEV 3.348 4.769 42,40% 4.659 25.727 452,20% Η Dongfeng Honda Automobile Co. Ltd., κοινοπραξία παραγωγής και πωλήσεων αυτοκινήτων Honda στην Κίνα, θα κατασκευάσει νέο εργοστάσιο παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), για να διαθέτει επαρκές σύστημα παραγωγής και ικανότητας επέκτασης της γκάμας EV τα επόμενα χρόνια. Με στόχο την έναρξη παραγωγής το 2024, το νέο εργοστάσιο EV θα κατασκευαστεί στη Ζώνη Οικονομικής Ανάπτυξης Wuhan, της κινεζικής επαρχίας Hubei, με έκταση 630.000 τ. μ. και βασική ετήσια παραγωγική ικανότητα 120.000 μονάδων. Σχεδιασμένο ως εξαιρετικά αποδοτικό και έξυπνο εργοστάσιο, θα διαθέτει πλήρεις διαδικασίες παραγωγής EV, όπως πρέσες, συγκόλληση, βαφή, συναρμολόγηση και πλήρη επιθεώρηση οχημάτων. Θα εφαρμοστεί επίσης κορυφαίο επίπεδο αυτοματισμού, κυρίως στο τμήμα συναρμολόγησης. Επιπλέον, το νέο εργοστάσιο θα εφαρμόσει πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, οι οποίες θα περιλαμβάνουν χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή, προς επίτευξη ουδέτερου άνθρακα, επανάχρηση νερού και άλλα μέτρα διατήρησης πόρων και μείωσης εκπομπών VOC (Πτητικών Μικροσωματιδίων), σημαντικής πηγής ατμοσφαιρικής ρύπανσης. DONGFENG HONDA: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ EV

10.01.22 #137 12 Η Volvo Cars θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα ενσωματώσει απευθείας τα αυτοκίνητά της με συσκευές με δυνατότητα Google Assistant , κάνοντας ένα ακόμα βήμα στη συνεχή συνεργασία της με την Google. Αυτή η προγραμματισμένη άμεση ενσωμάτωση επιτρέπει την πλέον απρόσκοπτη σύνδεση μεταξύ του Google Assistant και των αυτοκινήτων μέχρι σήμερα, επιτρέποντας στους πελάτες της Volvo Cars να ελέγχουν τις λειτουργίες του αυτοκινήτου τους δίνοντας φωνητικές εντολές σε οικιακές και κινητές συσκευές με δυνατότητα Google Assistant. Συνδέοντας το Volvo τους με το λογαριασμό τους στην Google, οι πελάτες θα μπορούν να μιλήσουν απευθείας στο Google στο αυτοκίνητό τους και να ελέγξουν από απόσταση μια σειρά από λειτουργίες, όπως η θέρμανση του αυτοκινήτου στη διάρκεια μιας κρύας χειμωνιάτικης μέρας ή το κλείδωμά του. ΚΑΙ ΤΟ YOUTUBE ΣΤΑ VOLVO Ακόμα, η εφαρμογή αναπαραγωγής βίντεο «YouTube» θα προστεθεί σε όλα τα αυτοκίνητα Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google. Το YouTube θα είναι η πρώτη πλατφόρμα βίντεο που θα διατεθεί για download στα μοντέλα Volvo μέσω του Google Play. Πρόκειται για την αφετηρία της ενεργοποίησης του video streaming στα αυτοκίνητα. Εκτός από την αναπαραγωγή βίντεο, οι πελάτες της Volvo σύντομα θα μπορούν να κάνουν λήψη εφαρμογών πλοήγησης όπως η Sygic και η Flitsmeister, εφαρμογών φόρτισης όπως η Chargepoint και η Plugshare και εφαρμογών στάθμευσης όπως η SpotHero και η ParkWhiz, όπου είναι διαθέσιμες. Η ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΕ ΝΕΑ ΟΡΙΑ ΣΤΗ VOLVO CARS Η Volvo Cars παρουσιάζει τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση, Ride Pilot, αρχικά σε πελάτες στην Καλιφόρνια. Το Ride Pilot εξελίσσει ένα κορυφαίο για την αυτοκινητοβιομηχανία χαρακτηριστικό ασφαλείας που θα εξοπλίζει την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo Cars, με στόχο να προσφέρει περισσότερο ελεύθερο χρόνο στους οδηγούς και να κάνει την οδήγηση πιο ευχάριστη και χρηστική. Από τη στιγμή που θα πιστοποιηθεί ως ασφαλές για χρήση στους αυτοκινητόδρομους, το Ride Pilot σχεδιάζεται να διατεθεί ως συνδρομητική προσθήκη στο επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της εταιρείας. Πρόκειται για τη νέα ναυαρχίδα της Volvo, που θα αποκαλυφθεί αργότερα εντός του έτους. Στην επόμενη γενιά αυτοκινήτων της, η Volvo Cars θέτει ένα νέο πρότυπο ασφαλείας, με ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, σε συνδυασμό με ένα προηγμένο σύστημα αισθητήρων. Το λογισμικό αναπτύχθηκε από τη Zenseact, σε συνεργασία με την εσωτερική ομάδα ανάπτυξης λογισμικού της Volvo Cars, καθώς και με την αντίστοιχη ομάδα της Luminar, εκ των στρατηγικών συνεργατών της σουηδικής εταιρείας στο πεδίο της τεχνολογίας. Η πλατφόρμα απαρτίζεται από περισσότερους από 25 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου του αισθητήρα τελευταίας τεχνολογίας Iris LiDAR της Luminar, ο οποίος συνεργάζεται άψογα με το συγκεκριμένο λογισμικό. «Αισθανόμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε το προγραμματισμένο στις ΗΠΑ λανσάρισμα της πρώτης μας λειτουργίας αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση. Στόχος μας είναι να θέσουμε ένα νέο πρότυπο στον κλάδο για την αυτόνομη οδήγηση, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια», δήλωσε ο Mats Moberg, επικεφαλής Έρευνας και Εξέλιξης της Volvo Cars. «Η προσθήκη του ολοκαίνουργιου λογισμικού αυτόνομης οδήγησης της Zenseact και του αισθητήρα LiDAR της Luminar στον βασικό εξοπλισμό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV, μας αλλάζει ριζικά τους όρους του παιχνιδιού για τη Volvo Cars, αλλά και για την οδική ασφάλεια και την αυτόνομη οδήγηση». Το Ride Pilot θα διατεθεί στους πελάτες μόνο αφού περάσει το διεξοδικό πρωτόκολλο δοκιμών και πιστοποίησης της Volvo Cars. Ως τμήμα αυτής της διαδικασίας επαλήθευσης, η Volvo Cars δοκιμάζει ήδη μαζί με τη Zenseact επιμέρους λειτουργίες της αυτόματης οδήγησης σε δρόμους της Σουηδίας, ενώ συλλέγει δεδομένα από όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Έως τα μέσα του 2022, η εταιρεία προτίθεται να ξεκινήσει δοκιμές σε δρόμους της Καλιφόρνιας, όπου οι κλιματικές και οδικές συνθήκες, καθώς και το νομικό πλαίσιο, παρέχουν ευνοϊκό περιβάλλον για την εισαγωγή της αυτόνομης οδήγησης. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΥΤΟΝΟΜΗΟΔΗΓΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ Το Ride Pilot της Volvo Cars στην Καλιφόρνια

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=