FLEETNEWS #136

20.12.21 #136 2 Η Stellantis παραδίδει τα πρώτα ηλεκτρικά LCV με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στην Ευρώπη στον όμιλο ενέργειας Suez στη Γαλλία (το Citroën ë-Jumpy Hydrogen για τις δοκιμές του), την εταιρεία κινητικότητας Watèa της Michelin (Peugeot e-Expert Hydrogen) και την εταιρεία ηλεκτρικών συσκευών Miele στη Γερμανία (Opel Vivaro-e Hydrogen). Και τα τρία LCV εκπέμπουν μόνο υδρατμούς και επομένως είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Διατηρούν τον ωφέλιμο όγκο, τη χωρητικότητα και τη μεταφορική τους ικανότητα, σε μήκη M και L (4,95 και 5,30 μ.) με ωφέλιμο φορτίο έως 6,1 κυβικά και έως 1.100 κιλά. Παρά τις διαφορετικές μάρκες, η τεχνολογία είναι ίδια. ΒΟΗΘΗΤΙΚΗΜΠΑΤΑΡΙΑ Μια κυψέλη καυσίμου 45 kW μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια. Η αυτονομία που προκύπτει, ξεπερνά τα 400 χλμ., ενώ η αναπλήρωση των τριών δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόλις μερικά λεπτά. Αυτή η αστραπιαία ταχύτητα σε σύγκριση με τη φόρτιση ενός LCV με μπαταρία, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το υδρογόνο ενδείκνυται για επαγγελματική χρήση. Η βοηθητική μπαταρία (10,5 kWh) ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση, ενώ φορτίζεται αυτόματα, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το υδρογόνο. Ακόμα, μπορεί να φορτιστεί ξεχωριστά, ενώ παρέχει αυτονομία 50 χλμ., αναλαμβάνοντας αυτόματα την κίνηση όταν η δεξαμενή υδρογόνου είναι άδεια. Αυτό αντισταθμίζει την τρέχουσα έλλειψη υποδομής σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Έτσι, αυτά τα βαν δεν χρειάζεται απαραίτητα να επιστρέψουν στο σταθμό βάσης τους στο τέλος της ημέρας. Το λίκνο για αυτά τα πρωτοποριακά επαγγελματικά βρίσκεται στο εργοστάσιο SevelNord στη Γαλλία, το οποίο κατασκευάζει επίσης τα Peugeot Partner, Fiat Scudo και Toyota ProAce. Η μετατροπή σε υδρογονοκίνητα γίνεται στο Rüsselsheim, στο Κέντρο R&D Kυψελών Καυσίμου Υδρογόνου της Stellantis στη Γερμανία. Προς το παρόν, μόνο οι Opel, Citroën και Peugeot κυκλοφορούν εκδόσεις υδρογόνου, ενώ προσδοκάται ότι τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν στο εγγύς μέλλον. RENAULT ΚΑΙ QUANTRON Είναι η Stellantis η πρώτη στην Ευρώπη, όπως υποστηρίζει; Σίγουρα ξεπερνά την ανταγωνιστική της, Renault, η οποία μπήκε στην κοινοπραξία HYVIA με την Plug Power για το εμπορικό λανσάρισμα μιας σειράς LCV (Master Van H2-TECH, Master Chassis Cab H2-TECH και Master Citybus H2-TECH) διπλής ισχύος υδρογόνου - ηλεκτρικής ενέργειας μπαταρίας που έχει προγραμματιστεί για το 2022, στοχεύοντας σε μερίδιο αγοράς 30% στα LCV υδρογόνου μέχρι το 2030. Η κοινοπραξία προτίθεται ακόμα να δημιουργήσει σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. Ωστόσο, παλαιότερο στην αγορά είναι το Quantron Q-Light, με παρόμοια μετάδοση κίνησης. Είναι βασικά ένα μετατρεπόμενο Iveco Daily Star, διαθέσιμο σε διαφορετικές διαμορφώσεις, από γυμνό σασί έως βαν και από 3,5 έως 4,2 τόνους. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα συμβεί στο εγγύς μέλλον, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές LCV στρέφονται στο υδρογόνο. ΑΠΟ ΤΟΝΟΜΙΛΟ STELLANTIS ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ Τα πρώτα LCV υδρογόνου info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Citroën ë-Jumpy Hydrogen Opel Vivaro-e Hydrogen Peugeot e-Expert Hydrogen Renault Master Van H2-TECH Quantron Q-Light

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=