Fleet Business #13

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΈΣ ΔΙΑΦΟΡΈΣ ΤΙΜΉΣ: uFORD TRANSIT ντίζελ: 34.975 € ηλεκτρικό: 57.655 € uPEUGEOT EXPERT ντίζελ: 29.500 € ηλεκτρικό: 40.000 € uRENAULT KANGOO ντίζελ: 21.900 € ηλεκτρικό: 33.600 € από τους στόλους υστερεί πολύ σε σχέση με τα ηλεκτρικά εταιρικά επιβατικά αυτοκίνητα και το ντίζελ κυριαρχεί στην αγορά βαν, παρά τις περιβαλλοντικές πιέσεις που αντιμετωπίζουν όλα τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Υπάρχουν διάφορες αιτίες για αυτήν την αφοσίωση στο ντίζελ. uΔιαθεσιμότητα οχημάτων Οι στόλοι αντιμετωπίζουν υπερβολικά μεγάλους χρόνους παράδοσης για όλα τα νέα LCV, συμπεριλαμβανομένων των eLCV, υστερώντας στην απορρόφηση. Ωστόσο, εξακολουθούν να μην υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά pick-up και τα μοντέλα ανατρεπόμενων είναι πολύ λίγα. Τα νέα ηλεκτρικά βαν αρχίζουν να διαθέτουν καλύτερη αυτονομία και μεγαλύτερη δυνατότητα ωφέλιμου φορτίου καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να επιτύχουν μείωση CO2 έως το 2025 και το 2030. u Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης (TCO) Τα ηλεκτρικά βαν κοστίζουν 10.000 με 25.000 ευρώ περισσότερο από τα αντίστοιχα ντίζελ. Οι κρατικές επιδοτήσεις αντισταθμίζουν μέρος της υψηλότερης τιμής, καθώς και το χαμηλότερο κόστος ενέργειας (η ηλεκτρική ενέργεια κοστίζει λιγότερο ανά χιλιόμετρο από το ντίζελ, εφόσον οι οδηγοί μπορούν να συνδεθούν στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας). Θεωρητικά, με λιγότερα κινούμενα μέρη από έναν κινητήρα ICE, τα eLCV πρέπει να έχουν χαμηλότερο κόστος συντήρησης, αλλά δεν υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία. Οι στόλοι και οι εταιρείες leasing αναφέρουν λιγότερες διαδικασίες συντήρησης για τα eLCV, αλλά κάθε διαδικασία αποδεικνύεται πιο ακριβή, όπως η αντικατάσταση των ελαστικών. Δεν υπάρχουν επίσης επαρκή στοιχεία για τις μελλοντικές υπολειμματικές αξίες των eLCV. Μήπως οι παραδοσιακοί αγοραστές μεταχειρισμένων βαν πληρώνουν αυξημένες τιμές για ένα μεταχειρισμένο eLCV ή μήπως οι στόλοι αντιμετωπίσουν μεγαλύτερη υποτίμηση; Ωστόσο, η ταχεία εξάπλωση των ζωνών καθαρής ατμόσφαιρας στις ευρωπαϊκές πόλεις, με ημερήσιες επιβαρύνσεις 10 με 15 ευρώ για την είσοδο ενός οχήματος ντίζελ, θα ανατρέψει την ισοτιμία του TCO υπέρ των eLCV, τα οποία συνήθως απαλλάσσονται από τέλη και διόδια. Η ετήσια μείωση τελών κυκλοφορίας ή οι απαλλαγές για τα eLCV μπορούν επίσης να κάνουν τη διαφορά. Επιπλέον, η επικείμενη απαγόρευση εισόδου οχημάτων ICE σε πόλεις όπως το Άμστερνταμ, το Λονδίνο και το Παρίσι (και άλλων που θα ακολουθήσουν), σημαίνει ότι το eLCV μπορεί να είναι ο μόνος τρόπος συνέχισης των δραστηριοτήτων μιας εταιρείας. ΝΈΑ ΒΑΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ/ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ 2018 2019 2020 2021 2022 Ντίζελ 92,9% 91,7% 92,4% 90,2% 86,0% Βενζίνης 4,6% 5,1% 3,4% 3,8% 5,0% Ηλεκτρικά 1,2% 1,3% 2,0% 3,1% 5,3% Υβριδικά 0,1% 0,3% 0,9% 1,6% 2,5% Εναλλακτικών καυσίμων 1,2% 1,6% 1,3% 1,4% 1,2% Οι στόλοι αντιμετωπίζουν υπερβολικά μεγάλους χρόνους παράδοσης για όλα τα νέα LCV, συμπεριλαμβανομένων των eLCV, υστερώντας στην απορρόφηση 27 ΜΑΡΤΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=