Fleet Business #12

ΠΟΛΛΟΊ από τους μεγαλύτερους στόλους της Ευρώπης πρωτοπορούν στις βιώσιμες μεταφορές και στην προσπάθεια απανθρακοποίησης, πολύ νωρίτερα από τις εθνικές και διεθνείς προθεσμίες. Η μετάβαση σε βιώσιμο στόλο είναι περίπλοκη και δυνητικά δαπανηρή για επιχειρήσεις που επιθυμούν να διατηρήσουν τη λειτουργική αποτελεσματικότητα και τους προϋπολογισμούς τους. Ωστόσο, τα στοιχεία υπέρ της αλλαγής είναι ακαταμάχητα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επιστήμονες αποδίδουν την αυξανόμενη συχνότητα και ένταση των καυσώνων, των πυρκαγιών, της τήξης των πάγων, των πλημμυρών, της κατάρρευσης των οικοσυστημάτων και της συρρίκνωσης της βιοποικιλότητας, στην κλιματική αλλαγή. Η καύση ορυκτών καυσίμων οχημάτων επιταχύνει την υπερθέρμανση του πλανήτη και δημιουργεί έκτακτη κλιματική ανάγκη. Η Συμφωνία του Παρισιού έχει σαφή στόχο τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη κάτω από τον 1,5°C, κάτι που θα απαιτήσει σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ωστόσο, από το 1990 οι εκπομπές των μεταφορών στην Ε.Ε. έχουν αυξηθεί κατά 33% και οι εκπομπές CO2 επιβατικών και φορτηγών αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. 5,5 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΣΤΌΛΟΥ ΈΩΣ ΤΟ 2030 Αγωνιζόμενοι να καταστούν μέρος της λύσης, οι μεγάλοι διεθνείς στόλοι απανθρακοποιούνται με ταχείς ρυθμούς. 128 εταιρείες που διαχειρίζονται 5,5 εκατομμύρια οχήματα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία EV100 του Climate Group για μετάβαση του στόλου τους σε κίνηση μπαταρίας και εγκατάσταση φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για προσωπικό και πελάτες έως το 2030. Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ θεωρεί πως πολλές μεγάλες εταιρείες και χώρες έχουν πλέον ασπαστεί το σύμφωνο μηδενικών εκπομπών, δημιουργώντας τάση που θα ενθαρρύνει και άλλες να ακολουθήσουν. Είναι προς το συμφέρον της επιχείρησης, λέει η PwC, επισημαίνοντας πώς αυτός ο μετασχηματισμός βοηθά τις εταιρείες να προσλάβουν στελέχη της Γενιάς Z, για τα οποία το περιβάλλον έχει πραγματικά σημασία, προσελκύει επενδυτές και μετόχους που επιθυμούν να προστατεύσουν και να βελτιώσουν τη δική τους φήμη ESG·(Περιβαλλοντική, Κοινωνική Διακυβέρνηση) και προσελκύει τους πελάτες, οι οποίοι προσδίδουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στο περιβάλλον για τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αλλά αν στις αίθουσες συσκέψεων οι μηδενικές εκπομπές ακούγονται λογικές, οι προοπτικές δεν είναι καθόλου «εύκολες» για τις διευθύνσεις στόλου. ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ ΣΤΌΛΩΝ EV Πρώτον, πρέπει να καθοριστεί τι σημαίνει «πράσινο» όχημα. Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να έχουν μηδενικές εκπομπές, αλλά έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα κατά την κατασκευή τους, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα εσωτερικής καύσης (ICE), το οποίο εξισορροπείται μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα κυκλοφορίας με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ακόμα και ο ρόλος των αυτοκινήτων αμφισβητείται, καθώς οι νεότεροι εργαζόμενοι στις πόλεις προτιμούν εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας, αντί εταιρικών αυτοκινήτων, ως πιο πράσινη λύση για επαγγελματικές και ιδιωτικές μετακινήσεις. Δεύτερον, το υψηλότερο κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων επιφέρει πλήρη αναθεώρηση της πολιτικής εταιρικών αυτοκινήτων και βαν προς ένα μοντέλο TCO (συνολικού κόστους ιδιοκτησίας). Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να ανταγωνιστούν οικονομικά τα αντίστοιχα ICE μόνον αν ληφθούν υπόψη η μείωση φόρων, η χαμηλότερη δαπάνη κίνησης και το φθηνότερο κόστος συντήρησης. Παρόλα αυτά, πρόσφατη μελέτη της Geotab διαπίστωσε ότι το 86% των οχημάτων στόλου στην Ευρώπη μπορούν να γίνουν ηλεκτρικά και να επιτελούν τα καθημερινά επαγγελματικά τους δρομολόγια χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση, αλλά μόνο το 71% από αυτά θα μπορούσε να τα καλύψει πιο οικονομικά από τα αντίστοιχα ICE. Το ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να είναι περίπλοκη και δαπανηρή, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία του πλανήτη και της εταιρικής φήμης. Οι στόλοι αποτελούν τη λύση και όχι το πρόβλημα 50 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=