Fleet Business #12

ποσοστό αυτό μειώνεται στο 50% για τη Γαλλία και στο 55% για το Ηνωμένο Βασίλειο. Τρίτον, οι ομάδες στόλου, πωλήσεων και δραστηριοτήτων πρέπει να επινοήσουν στρατηγικές επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων τους χωρίς να διακυβεύεται η απόδοση. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να διακινδυνεύσουν την παραγωγικότητα των τεχνικών, του προσωπικού πωλήσεων και των οδηγών τελικής παράδοσης, με απώλεια μιας εργάσιμης ώρας ημερησίως για φόρτιση μπαταριών. ΛΎΣΕΙΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Η ευκολότερη λύση είναι να εγκαταστήσουν οι οδηγοί wallbox στο σπίτι για επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά αυτό προϋποθέτει ιδιωτικό χώρο στάθμευσης (μόλις το 30% των οδηγών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων διαθέτει ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, σύμφωνα με την Ένωση Επαγγελματιών Στόλου του Ηνωμένου Βασιλείου. Για την Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη μέτρηση). Εναλλακτικά, οι εταιρείες μπορούν να εγκαταστήσουν σημεία φόρτισης σε τερματικούς σταθμούς και εργασιακούς χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων. Σημαντική επένδυση που απαιτεί αυστηρούς ελέγχους για το ποιος δικαιούται να χρησιμοποιεί τους φορτιστές, ποια οχήματα έχουν προτεραιότητα και την χρέωση του κόστους φόρτισης στο ανάλογο τμήμα. Με την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, η πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για τα στελέχη στόλου με διεθνείς δραστηριότητες. Το πλήθος και η θέση των δημόσιων σταθμών φόρτισης διαφέρει πολύ μεταξύ εξοχικών περιοχών και πόλεων, καθώς και μεταξύ χωρών. Η περιαγωγή μεταξύ δικτύων φορτιστών αποτελεί πρόβλημα και αναγκάζει τους οδηγούς να χρησιμοποιούν διάφορες εφαρμογές ή ετικέτες RFID έως ότου βελτιωθεί η διαλειτουργικότητα (και δεν παρέχει στους υπεύθυνους στόλου τα συγκεντρωτικά δεδομένα και τις αναφορές που λάμβαναν με τον ανεφοδιασμό ντίζελ). Επιπλέον, στις 27 χώρες της Ε.Ε., η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία αντιπροσωπεύουν το 61% των δημόσιων φορτιστών, Με την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, η πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για τα στελέχη στόλου με διεθνείς δραστηριότητες ενώ κάποιες άλλες διαθέτουν μόνο μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες φορτιστές για τις ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων μελλοντικών οδηγών EV. ΣΤΗ ΣΩΣΤΉ ΠΛΕΥΡΆ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΊΑΣ Ωστόσο, αν όλα αυτά φαίνονται ανυπέρβλητα, υπάρχει ένας παράγοντας που θα καθησυχάσει κάθε αρμόδιο λήψης αποφάσεων στόλου. Η απανθρακοποίηση δεν είναι ζήτημα επιλογής. Η πώληση οχημάτων ICE θα απαγορευτεί στην Ευρώπη, επομένως είναι απαραίτητα τα εναλλακτικά οχήματα και οι εναλλακτικές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Επιπλέον, παρά τις δυσκολίες και το κόστος, είναι η πρέπουσα απόφαση. Ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής φαίνεται παντού, από τις φετινές καταστροφικές πυρκαγιές στη Νότια Ευρώπη, μέχρι τις φρικτές πλημμύρες που έπληξαν τη Γερμανία το 2021 και τη χειρότερη ξηρασία στην Ευρώπη τα τελευταία 500 χρόνια το 2022. Η συμμετοχή στην λύση αποτελεί μια από τις πιο ανταποδοτικές πτυχές του ρόλου του υπεύθυνου στόλου. Η πράσινη μετάβαση είναι καλή για την προσέλκυση ταλέντων, την εξασφάλιση επενδύσεων και την απόκτηση και διατήρηση πελατών. 51 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=