
Η Porsche εγκατέλειψε τα σχέδια παραγωγής μπαταριών υψηλών επιδόσεων στη μονάδα Cellforce, επικαλούμενη τη μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και τις αλλαγμένες συνθήκες στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η κίνηση αυτή, η οποία σύμφωνα με πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα θα οδηγήσει σε περικοπή περίπου 200 από τις σχεδόν 300 θέσεις εργασίας στη θυγατρική, αποτελεί ακόμη ένα πλήγμα στις ευρωπαϊκές προσπάθειες να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της Ασίας στην παραγωγή μπαταριών για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Cellforce θα μετατραπεί σε ανεξάρτητη μονάδα έρευνας και ανάπτυξης, ανακοίνωσε η εταιρεία στις 25 Αυγούστου.
«Η Porsche δεν επιδιώκει πλέον τη δική της παραγωγή κυψελών μπαταριών λόγω περιορισμένων όγκων και έλλειψης οικονομιών κλίμακας», δήλωσε στις 25 Αυγούστου ο Όλιβερ Μπλούμε, διευθύνων σύμβουλος τόσο της Porsche όσο και του βασικού μετόχου Volkswagen Group.
Η εταιρεία, η οποία αρνήθηκε να διευκρινίσει τις περικοπές, ανέφερε ότι ορισμένες θέσεις εργασίας ενδέχεται να μετακινηθούν στη μονάδα μπαταριών της VW, PowerCo, ενώ η τεχνογνωσία της Cellforce θα μπορούσε επίσης να ενισχύσει τη V4Smart, τη μονάδα μπαταριών για την αυτοκινητοβιομηχανία που αποκτήθηκε από τη Varta νωρίτερα φέτος.
Παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να μεταβούν στα ηλεκτρικά οχήματα για να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι προσδοκίες της βιομηχανίας και των κυβερνήσεων να δημιουργηθεί μια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών στην Ευρώπη διαψεύστηκαν με την κατάρρευση της σουηδικής κατασκευάστριας μπαταριών για EV, Northvolt.
Στις αρχές του 2025, υπήρχε συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών στις αντιπροσωπείες θα επιταχυνόταν. Η βελτίωση της συνέπειας στα κέρδη και τα σταθεροποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα έδωσαν σε πολλούς στον κλάδο την ελπίδα ότι η διαφορά μεταξύ τιμής προσφοράς και ζήτησης αγοραστών-πωλητών θα άρχιζε να μειώνεται, διευκολύνοντας το κλείσιμο συμφωνιών.
Η Porsche είχε ανακοινώσει τον Απρίλιο ότι δεν θα προχωρούσε πλέον στα σχέδια επέκτασης της παραγωγής στη Cellforce. Η εταιρεία είχε προγραμματίσει να κατασκευάσει ένα «εργοστάσιο start-up» στο νοτιοδυτικό γερμανικό κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης το 2022, το οποίο θα ακολουθούσε μια δεύτερη μεγαλύτερη τοποθεσία.
Ωστόσο, «λόγω έλλειψης όγκων σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν είναι δυνατόν να κλιμακωθεί η ίδια παραγωγή στην προγραμματισμένη κοστολογική θέση», δήλωσε ο Μίχαελ Στάινερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche υπεύθυνος για την έρευνα και ανάπτυξη.