
Ο Όμιλος Volkswagen επέκτεινε τη συνεργασία του με την κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng, συμφωνώντας να υιοθετήσει την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της για τα μελλοντικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης της μάρκας VW που θα αναπτυχθούν για την Κίνα.
Η VW βασίζεται στην Xpeng για ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών που εστιάζουν στα ηλεκτρικά οχήματα από τότε που απέκτησε μερίδιο 5% στον ανταγωνιστή της Tesla το 2023. Είναι όμως η πρώτη φορά που η VW θα ενσωματώσει την τεχνολογία της Xpeng στον βασικό της στόλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο οποίος αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των πωλήσεων του ομίλου στην Κίνα.
Η ύπαρξη προηγμένης, εύκολα αναβαθμίσιμης ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής θεωρείται απαραίτητη για τα «οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό» (software-defined cars), τα οποία απαιτούν ολοένα και περισσότεροι τεχνολογικά εξοικειωμένοι Κινέζοι καταναλωτές.
Το 2024 η VW ανακοίνωσε ότι θα στραφεί στην China Electronic Architecture, η οποία αναπτύχθηκε από την Xpeng σε συνεργασία με την Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) και τον βραχίονα λογισμικού της, την Cariad, για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας VW που θα σχεδιαστούν στην Κίνα, με το πρώτο να αναμένεται το 2026.
Η αρχιτεκτονική βασίζεται σε τρεις ισχυρούς «ζωνικούς» υπολογιστές, καθένας εκ των οποίων ελέγχει μια ομάδα ηλεκτρονικών λειτουργιών. Η VW δήλωσε ότι αυτή η μετάβαση από τους μεμονωμένους ελεγκτές θα μειώσει τον αριθμό των μονάδων ελέγχου κατά 30%, καθώς και το κόστος και την πολυπλοκότητα του συστήματος.
Σύμφωνα με τη VW, αυτό επιτρέπει ταχύτερες βελτιώσεις λογισμικού και ενημερώσεις over-the-air, καθώς και σημαντική μείωση του χρόνου ανάπτυξης οχημάτων.
Στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με την Xpeng, ο Όμιλος VW θα επεκτείνει την εφαρμογή της αρχιτεκτονικής αυτής και στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας VW που θα αναπτυχθούν στην Κίνα για την εγχώρια αγορά.
«Αυτή είναι μια σημαντική διεύρυνση του πεδίου συνεργασίας μας με τον εταίρο μας», δήλωσε ο Charles Zhang, επικεφαλής χρηματοοικονομικών και επενδύσεων της Xpeng, στην τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του β΄ τριμήνου στις 19 Αυγούστου. «Πιστεύω ότι η Volkswagen είναι πιθανότατα η μόνη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία… που διαθέτει μία πλατφόρμα E/E [ηλεκτρονική/ηλεκτρική] αρχιτεκτονικής σε όλους τους τύπους συστημάτων κίνησης».
Δεν ανακοινώθηκε ημερομηνία για την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική.
Η μετάβαση στη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική θα μειώσει το κόστος της VW στην Κίνα
Ο CEO της VW Group China, Ralf Brandstätter, δήλωσε ότι με την υιοθέτηση της China Electronic Architecture στον στόλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η εταιρεία «ενισχύει την τεχνολογική της ηγεσία στον τομέα των συμβατικών συστημάτων κίνησης».
Η κίνηση αυτή θα βελτιώσει επίσης το κόστος λειτουργίας του Ομίλου VW στην Κίνα, πρόσθεσε ο Brandstätter. Η VW έχει ήδη κινηθεί για να αναδιαρθρώσει τις δραστηριότητές της στη χώρα, κλείνοντας μεταξύ άλλων ένα εργοστάσιο στη Ναντζίνγκ, καθώς οι εγχώριοι ανταγωνιστές συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς εις βάρος των διεθνών παικτών, ενώ ο συνεχιζόμενος πόλεμος τιμών πλήττει την κερδοφορία.
Η συντριπτική πλειονότητα των 1,3 εκατ. πωλήσεων του Ομίλου VW στην Κίνα έως τον Ιούνιο αφορούσε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν μόλις στο 4,5% του συνόλου, με τις πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 35% στις 59.351 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας. Τα VW Sagitar και VW Passat ήταν τα δύο μοντέλα με τις υψηλότερες πωλήσεις.
Την επόμενη χρονιά, η μάρκα VW θα λανσάρει το πρώτο όχημα βασισμένο στην πλατφόρμα CMP (China/Compact Main Platform), η οποία προέρχεται από την πλατφόρμα Edward της Xpeng που χρησιμοποιείται στο ηλεκτρικό SUV G9 της εταιρείας. Το πρώτο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε προεπισκοπικά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης με το ID Aura, το οποίο ενσωμάτωνε επίσης την China Electronic Architecture.
Η Xpeng και ο Όμιλος VW δημιούργησαν τη συνεργασία τους το 2023, όταν η VW αγόρασε το 4,99% της Xpeng έναντι περίπου 700 εκατ. δολαρίων. Εκτός από τις πλατφόρμες οχημάτων και ηλεκτρονικών, οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν τον Ιανουάριο ότι θα επεκτείνουν τη συνεργασία τους και στην ανάπτυξη δικτύων υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.