Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2025 ανέδειξε τις κυρίαρχες τάσεις στην κινεζική και παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με έμφαση στα επιβλητικά SUV και την ταχύτατη εξάπλωση των EREV και PHEV.

Περισσότερες από 70 κυρίως εγχώριες μάρκες παρουσίασαν 100 νέα μοντέλα, πολλά από τα οποία ξεχώρισαν για τον στιβαρό σχεδιασμό τύπου off-road, αντανακλώντας τη δημοφιλία των «τετραγωνισμένων» SUV που παραπέμπουν σε Land Rover Defender και Ford Bronco.

Εταιρείες όπως η Jetour (Chery), η MG και η Hongqi παρουσίασαν SUV με τεχνολογίες όπως πλεύση, περιστροφή 360°, “crab-walking” και εντυπωσιακό σχεδιασμό. Παρά την εικόνα “σκληροτράχηλων” οχημάτων, οι καταναλωτές κυρίως ελκύονται από την εμφάνιση και την outdoor κουλτούρα, όχι απαραίτητα από τις off-road δυνατότητες.

Παράλληλα, η αυξημένη ζήτηση για EREV και PHEV ώθησε εταιρείες όπως η Volkswagen, Mazda, Buick και Zeekr να παρουσιάσουν νέα μοντέλα ή πλατφόρμες με υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία.

Η Li Auto, με πάνω από 500.000 EREV πωλήσεις, ηγείται της αγοράς. Ωστόσο, φέτος απουσίασαν σημαντικές διεθνείς μάρκες όπως οι JLR, Hyundai/Kia, Rolls-Royce και Chevrolet, αντανακλώντας τις πιέσεις που δέχονται από τον κινεζικό ανταγωνισμό και το κόστος συμμετοχής.

Προηγούμενο άρθροGeneral Motors: Οι δασμοί επηρεάζουν τις προβλέψεις
Επόμενο άρθροSEAT: Ρεκόρ εσόδων πρώτο τρίμηνο 2025