
Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης άνοιξε τις πύλες της στις 23 Απριλίου υπό το βάρος της εμπορικής σύγκρουσης ΗΠΑ-Κίνας και της αυξανόμενης ρυθμιστικής πίεσης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Παρουσιάζονται πάνω από 100 νέα μοντέλα από 70+ εταιρείες, σε μια ήδη κορεσμένη και ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.
Οι αυξημένοι δασμοί του Τραμπ (145%) στις κινεζικές εισαγωγές, τα αντίμετρα του Πεκίνου και οι περιορισμοί στις εφοδιαστικές αλυσίδες εντείνουν την αβεβαιότητα για τον κλάδο. Οι αμερικανικές ενώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποιούν για αυξήσεις τιμών και πτώση πωλήσεων, καλώντας για άρση των δασμών.
Η υπερ-ανταγωνιστική τοπική αγορά της Κίνας παραμένει δύσβατο έδαφος για τις ξένες μάρκες. Οι πωλήσεις των Honda και Nissan μειώθηκαν κατά 34% και 28% αντίστοιχα το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με πέρυσι. Η VW, άλλοτε η κορυφαία μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 6%. Κάτω από ένα ηλεκτρονικό πανό με το σύνθημα «CHINA SPEED», η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το πρώτο από πέντε νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων αυτών της premium μάρκας Audi.
Η κινεζική κυβέρνηση, στο μεταξύ, αυστηροποιεί τον έλεγχο σε όρους όπως «έξυπνη οδήγηση» μετά από θανατηφόρο ατύχημα με όχημα της Xiaomi.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται πλέον σε μηνύματα εστιασμένα στην ασφάλεια. Η Xpeng λανσάρει «εκπαιδευτικό πρόγραμμα» για ασφαλή χρήση των συστημάτων της, ενώ η Geely ετοιμάζει το μεγαλύτερο εργαστήριο δοκιμών ασφαλείας στον κόσμο.
Παρά την παγκόσμια πίεση, η κινεζική αγορά EV παραμένει δυναμική. Η Tesla βλέπει πτώση 22% στις πωλήσεις της στην Κίνα και καθυστερεί σχέδια λόγω των περιορισμών εξαγωγών. Λιγότερες από το 10% των περισσότερων από 160 μαρκών που δραστηριοποιούνται στην Κίνα έχουν μερίδιο αγοράς άνω του 2%, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics. Οι περισσότερες είναι ακόμη ζημιογόνες.
Οι νικητές της αγοράς περιλαμβάνουν τις BYD, Geely, Chery και Leapmotor. Η έκθεση τονίζει τον ταχύτατο ρυθμό ανάπτυξης (“China Speed”) της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ οι ξένες μάρκες, όπως η Honda και η Nissan, βλέπουν σημαντικές απώλειες.