
Ευρωπαίοι κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων συναντήθηκαν προ ημερών με τον Εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ευημερία και τη βιομηχανική στρατηγική, Στεφάν Σεζουρνέ.
Συζήτησαν τι χρειάζεται για να ενισχυθεί ολόκληρη η αλυσίδα αξίας του αυτοκινήτου, από μπαταρίες και κρίσιμες πρώτες ύλες έως προσβάσιμη, οικονομικά προσιτή ενέργεια τόσο για τη βιομηχανία όσο και για τους ιδιώτες καταναλωτές.
Σύμφωνα με την ΄Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), όπως σωστά υπογραμμίζει η έκθεση του Μάριο Ντράγκι, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί βασικό παράδειγμα «έλλειψης σχεδιασμού της ΕΕ, εφαρμογή μιας κλιματικής πολιτικής χωρίς βιομηχανική πολιτική». Ο ευρωπαϊκός τομέας αυτοκινήτων αντιμετωπίζει αυτήν τη στιγμή μια «τέλεια καταιγίδα» σκληρού παγκόσμιου ανταγωνισμού για κρίσιμους πόρους, χρηματοδότηση, επενδύσεις και πελάτες, που επιδεινώνεται από το αυξανόμενο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ένα ριζικά μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο και μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που απέχει πολύ από το να είναι ώριμη. «Για να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του κλάδου μας χρειαζόμαστε σταθερή δράση για να μετατρέψουμε την έκθεση Ντράγκι σε πράξη μέσω πραγματικών αποφάσεων και μεταρρυθμίσεων», σημειώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Η στροφή προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων σημαίνει πολύ περισσότερα από μια απλή μετάβαση από τη μια τεχνολογία οχημάτων στην άλλη. Χρειαζόμαστε μια ευρύτερη προσέγγιση οικοσυστήματος που να δίνει κίνητρα για νέες συνεργασίες αλυσίδας αξίας», δήλωσε ο Σιγκρίντ ντε Βρις, Γενικός Διευθυντής της ACEA.
«Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μια ευρωπαϊκή ιστορία επιτυχίας, αλλά η ρύθμιση συγκεκριμένων βημάτων της αλυσίδας αξίας δεν θα επιτρέψει στον κλάδο μας να ηγηθεί αυτής της μετάβασης και να διατηρήσει την ιδιότητά του ως κόμβου κατασκευής αυτοκινήτων. Μπορούμε να απελευθερώσουμε πλήρως το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα μόνο παρέχοντας κίνητρα και ανανεώνοντας την προσέγγισή μας στη ρύθμιση. Η Ευρώπη θα πρέπει να είναι ο κόμβος κατασκευής πρώτης επιλογής για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά χρειαζόμαστε μια αλλαγή νοοτροπίας και δραματική αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο δίνουμε κίνητρα και ρυθμίζουμε τον κλάδο μας για να το πραγματοποιήσει γρήγορα».
«Χωρίς στοχευμένη υποστήριξη, πρωτοποριακές ιδέες δεν θα βγουν ποτέ στο δρόμο. Το μέλλον της κινητικότητας της ΕΕ εξαρτάται από την οικοδόμηση της δύναμής μας στην καινοτομία και τη διασφάλιση ότι κλιμακώνουμε και βιομηχανοποιούμε τις νέες τεχνολογίες ταχύτερα», λέει ο Μπέντζαμιν Κρίγκερ, Γενικός Γραμματέας της CLEPA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων. «Οι κανονισμοί πρέπει να αγκαλιάζουν την τεχνολογική ποικιλομορφία για να δίνουν στους μηχανικούς την ελευθερία να καινοτομούν. Ένα εξορθολογισμένο πλαίσιο χρηματοδότησης, με στενή ευθυγράμμιση μεταξύ της προανταγωνιστικής στήριξης και μέσων όπως τα Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος, μπορεί να συμβάλει στην κοροϊδία των επενδύσεων. Χρειαζόμαστε ισχυρή υποστήριξη για καινοτομίες πρώιμου σταδίου και ένα πλαίσιο που ενισχύει την αλληλεπίδραση μεταξύ τεχνολογιών —όπως αυτή τη στιγμή αντικατοπτρίζεται στη λίστα τεχνολογίας του νόμου Net-Zero Industry Act— για να επιταχύνουμε την ανάπτυξη ενός ευρέος φάσματος λύσεων βιώσιμης κινητικότητας».