Οι πωλήσεις της BMW X1 αυξήθηκαν 30% πέρυσι στις 117.367, καθιστώντας την το κορυφαίο σε πωλήσεις premium compact SUV στην Ευρώπη

Η συνεχιζόμενη απήχηση των premium SUV στους αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη βοήθησε στην τόνωση της ζήτησης σε μια κατά τα άλλα δύσκολη χρονιά όσον αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024.

Με πωλήσεις αυξημένες κατά 9% στις 785.870 μονάδες, τα premium compact SUV — με επικεφαλής την BMW X1 — ανέβηκαν κατά μία στην πέμπτη θέση της κατάταξη; των 22 τμημάτων που παρακολουθεί η εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce.

Η κατηγορία των premium μεγάλων SUV μετακινήθηκε στη 10η θέση, εκτοπίζοντας αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους, με πωλήσεις να αυξάνονται κατά 18% στις 363.475.

Στο μεταξύ, η ζήτηση για μοντέλα όπως τα μικρά crossover Volvo EX30 και Lexus LBX κατέστησαν τα μικρά του είδους τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα, με πωλήσεις αυξημένες κατά 28% στις 287.624, τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αυτά τα κέρδη αντιστάθμισαν τις μεγάλες μειώσεις για τα πολυτελή σεντάν (-32%) και τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας (-22%), που είχαν ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί η αγορά στο σύνολό της καταγράφοντας ισχνή αύξηση μόλις 0,9% σε λίγο πάνω από 13 εκατομμύρια οχήματα.

Ο κρίσιμος ρόλος της Toyota και της VW 

Τα μικρά SUV κάλυψαν για άλλη μια φορά το μεγαλύτερο μερίδιο της Ευρώπης, με πωλήσεις στο +2,5% (πάνω από 2,2 εκατομμύρια συνολικά).

Της κατηγορίας ηγήθηκε το Toyota Yaris Cross. Με 194.871 πωλήσεις, αύξηση 10% σε σχέση με το 2023, ξεπέρασε τον νικητή της περσινής κατηγορίας, το Volkswagen T-Roc, το οποίο υποχώρησε κατά 1 τοις εκατό στις 193.056.

Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης ήταν για άλλη μια φορά τα συμπαγή SUV, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2,1% σε περίπου 2,1 εκατομμύρια, με επικεφαλής το VW Tiguan.

Η μικρή κατηγορία ήταν τρίτη, με επικεφαλής το Dacia Sandero, το best seller της Ευρώπης συνολικά, με τα compact στην τέταρτη θέση με επικεφαλής το VW Golf.

Δεν υπήρξε καμία αλλαγή στη θέση των τεσσάρων κορυφαίων κατηγοριών σε σύγκριση με το 2023.

Από τα τέσσερα, η μικρή κατηγορία είχε την ισχυρότερη ανάπτυξη, 4,5% στα 1,81 εκατομμύρια καθώς οι αυξήσεις των πωλήσεων από τα Sandero, MG3 και Toyota Yaris αντιστάθμισαν την έξοδο του Ford Fiesta, καθώς και μια απότομη πτώση στον αριθμό των Opel/Vauxhall Corsa που πωλήθηκαν.

Προηγούμενο άρθροΝέο Volvo EX30 Cross Country: Πρώτες παραδόσεις την Άνοιξη (εικόνες)
Επόμενο άρθροAyvens Ελλάδας: Νέα Mobility Points στην Αττική – Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες της